michalalex - Moja Syrena 104
jeśli się przyjrzecie to chyba nawet te same logo będzie na zamkach
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wrzucam zdjęcie Syreny Bosto, która już przemieszcza się o własnych siłach, ale jeszcze sporo do zrobienia.
Mam pytanie w związku z kosiarką. Przetarł się kabel wysokiego napięcia, tymczasowo zalutowałem tam kabel od Syreny, niby działa, ale kabel nie wytrzymuje temperatury. Jest to kabel tradycyjny, w środku są druciki metalowe. Czy nie będzie to miało negatywnego wpływu, gdybym założył tam kabel od współczesnego samochodu? Są różne opinie na ten temat, jeżeli chodzi o zakładanie tego typu kabli do Syren. W tym wypadku jest jednak inaczej niż w Syrenie - konieczne jest przedłużenie kabla tradycyjnego kablem od nowoczesnego samochodu, ponieważ oryginalny kabel jest na stałe połączony z cewką, zalany tworzywem. Kosiarka firmy AL-KO, z silnikiem czterosuwowym.
Mam pytanie w związku z kosiarką. Przetarł się kabel wysokiego napięcia, tymczasowo zalutowałem tam kabel od Syreny, niby działa, ale kabel nie wytrzymuje temperatury. Jest to kabel tradycyjny, w środku są druciki metalowe. Czy nie będzie to miało negatywnego wpływu, gdybym założył tam kabel od współczesnego samochodu? Są różne opinie na ten temat, jeżeli chodzi o zakładanie tego typu kabli do Syren. W tym wypadku jest jednak inaczej niż w Syrenie - konieczne jest przedłużenie kabla tradycyjnego kablem od nowoczesnego samochodu, ponieważ oryginalny kabel jest na stałe połączony z cewką, zalany tworzywem. Kosiarka firmy AL-KO, z silnikiem czterosuwowym.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
michalalex, aby było połaczenie, jak masz dostęp do kabla próbuj :0
ja u siebie w syrenie mam chyba tak, mam kable jakieś sare od samochodów, działją :0
ja u siebie w syrenie mam chyba tak, mam kable jakieś sare od samochodów, działją :0
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
- pietrekder
- -#Youngtimer
- Posty: 1106
- Rejestracja: 2013-06-01, 18:21
- Lokalizacja: Chrzanów
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Są dwa podstawowe typy przewodów W.N.michalalex pisze:Wrzucam zdjęcie Syreny Bosto, która już przemieszcza się o własnych siłach, ale jeszcze sporo do zrobienia.
Mam pytanie w związku z kosiarką. Przetarł się kabel wysokiego napięcia, tymczasowo zalutowałem tam kabel od Syreny, niby działa, ale kabel nie wytrzymuje temperatury. Jest to kabel tradycyjny, w środku są druciki metalowe. Czy nie będzie to miało negatywnego wpływu, gdybym założył tam kabel od współczesnego samochodu? Są różne opinie na ten temat, jeżeli chodzi o zakładanie tego typu kabli do Syren. W tym wypadku jest jednak inaczej niż w Syrenie - konieczne jest przedłużenie kabla tradycyjnego kablem od nowoczesnego samochodu, ponieważ oryginalny kabel jest na stałe połączony z cewką, zalany tworzywem. Kosiarka firmy AL-KO, z silnikiem czterosuwowym.
Klasyczne - plecionka ( taka jak w Syrenach)- niska rezystancja przewodu, przewody do wkręcania / wciskania w złącze cewki W.N.
Do tej grupy przewodów zazwyczaj stosowało się szeregowy rezystor ( w Syrenie był on zazwyczaj w tej brązowej "beczce").
Drugi typ przewodów to bardziej współczesne - różne odmiany przewodów silikonowych z rdzeniami o dużej rezystancji.
Tu rdzenie często są cienkie ciężko się je lutuje itp.
Możesz próbować kombinować łączyć te dwa typy przewodów - jak dobrze to zrobisz nie powinno być problemu z działaniem.
Osobiście jestem zwolennikiem robienia raz a dobrze.
Połączenie może nie być odpowiednio mocne mechaniczne i "padnie" w najmniej odpowiednim momencie.
Dwa - połączenie może "przebijać".
kup nową cewkę - nie kosztuje majątek a będziesz maił spokój.
Tak na marginesie to zwróciliście kiedykolwiek uwagę jaki mały silniczek ma Syrena w stosunku do całej reszty? U mnie w Cieniasu pojemność niby podobna tylko pod maską ścisk
Np. W celu odczepienia linki licznika muszę maxymalnie skręcić koła i sięgnąć przez wycięcie w nadkolu. Za to dostęp do filtra paliwa znakomity
Nie ma to jak Syrena jednak te makaroniarskie patenty potrafią czasem skomplikować życie. Nie mogę np. przykręcić swojej gałki ze św. Krzyśkiem ze względu na drążek zmiany biegów na stałe zatopiony w gumie...
Np. W celu odczepienia linki licznika muszę maxymalnie skręcić koła i sięgnąć przez wycięcie w nadkolu. Za to dostęp do filtra paliwa znakomity
Nie ma to jak Syrena jednak te makaroniarskie patenty potrafią czasem skomplikować życie. Nie mogę np. przykręcić swojej gałki ze św. Krzyśkiem ze względu na drążek zmiany biegów na stałe zatopiony w gumie...
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Rubens, dzięki za informacje.
Do Bosto powoli szyje się tapicerka. Fotele zostały oczyszczone, odrdzewione, zapodkładowane i pomalowane na czarno. Nie wiem czy w Bosto były czarne czy szare, ale jakoś ciężko było to ustalić ze względu na rdzę, więc zrobiłem tak jak w 104, czyli na czarno.
[ Dodano: 2018-06-21, 23:57 ]
Bosto już nie straszy tak bardzo.
Do Bosto powoli szyje się tapicerka. Fotele zostały oczyszczone, odrdzewione, zapodkładowane i pomalowane na czarno. Nie wiem czy w Bosto były czarne czy szare, ale jakoś ciężko było to ustalić ze względu na rdzę, więc zrobiłem tak jak w 104, czyli na czarno.
[ Dodano: 2018-06-21, 23:57 ]
Bosto już nie straszy tak bardzo.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto
Kangur, I tak trzymaj - tak jest dobrze chociażby dla pokoleń !
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
no po kilku latach sie pozmieniała już mozna ją na drodze spotkać ?
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Syrenka żyje, jeździ. Kiedyś niedawno spotkana na trasieSuwmiarka pisze:michalalex, a na tą chwilę jak Bosto się prezentuje?
Można liczyć na więcej zdjęć?
Pozdrawiam
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
- michalalex
- -#Weteran
- Posty: 1651
- Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Do Syreny została założona skrzynia wyremontowana przez Super Dawida. Dawid wyremontował ich już wiele, ale niewielu właścicieli korzysta z nich w sposób właściwy, czyli na drodze.
Szczerze polecam. Po przejechaniu kilkuset kilometrów nie ma najmniejszego śladu wycieków. Biegi zmieniają się precyzyjnie jak w nowym aucie (dźwignia tak jak oryginalnie powinno być, przy kierownicy). Częsty syndrom drgań dźwigni na trzecim biegu ustał zupełnie. Nie ma najmniejszych problemów redukować z 3 na 2. Ogólnie rewelacja! Dodatkowo wprowadzono kilka ulepszeń, których nie było w fabryce, np. magnes.
Szczerze polecam. Po przejechaniu kilkuset kilometrów nie ma najmniejszego śladu wycieków. Biegi zmieniają się precyzyjnie jak w nowym aucie (dźwignia tak jak oryginalnie powinno być, przy kierownicy). Częsty syndrom drgań dźwigni na trzecim biegu ustał zupełnie. Nie ma najmniejszych problemów redukować z 3 na 2. Ogólnie rewelacja! Dodatkowo wprowadzono kilka ulepszeń, których nie było w fabryce, np. magnes.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Syrena 104, Syrena Bosto