Chciałbym przywitać się na forum, to mój pierwszy wpis.
Czytam Was od jakiegoś czasu i jestem pełen uznania dla merytorycznych wpisów, jakie tu zamieszczacie o batalii z urzednikami WKZ i diagnostami (vide Samouczek).
No dobra, dość już wazeliny
Przeczytałem samouczek, ale chciałbym jeszcze potwierdzić, że informacje tam napisane są nadal aktualne.
Szukam informacji nt minimalnego wieku pojazdu obowiązującego dziś przy wpisie do ewidencji zabytków. W internecie jest już tyle informacji, że sam już zacząłem się gubić (jeśli dobrze pamiętam to ustawa o ochronie zabytków nie podaje wieku pojazdu, albo podaje 25 lat).
Na stronach internetowych poszczególnych WKZ w zasadzie w większości widzę tą samą treść kopiuj-wklej o wymogu minimum 30 lat i uznaniowości konserwatora co do czynności wpisu, tak jakby był to przywilej, a nie prawo każdego posiadacza takiego pojazdu.
Czy ktoś mógłby potwierdzić, że ten wymóg jest prawomocny, a nie jest tylko zbiorowa nadinterpretacja w wykonaniu naszej rodzimej kasty urzędniczej?
Wymóg opinii rzeczoznawcy chyba również się zmienił i od teraz ma już podstawę prawną?
Pozdrawiam pozytywnie zakreconych Syrenowiczów, ja dopiero jestem na drodze do mojego pierwszego klasyka
Rejestracja zabytku, wymóg 30 lat
Witamy na forum , miło powitać nowego Syreniarza , im więcej nas tym lepiej. Koledzy na pewno podadzą bieżące przepisy, mają większą wiedzę niż ja w tym temacie.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
mój mail: panbabcia@o2.pl
ndinterpretacja... państwo we państwie
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
doczytałem wczoraj i Ustawa nie określa min. wieku pojazdu, Rozporzadzenia ministerialne chyba tez nie, więc konserwator chyba może to zrobić w trybie własnego wewnętrznego Zarządzenia?
Tak, jak to zrobiono tutaj
http://wuoz.nazwa.pl/wp/wp-content/uplo ... .2017.docx
Znalazłem jeszcze takie wyjaśnienie
Tak, jak to zrobiono tutaj
http://wuoz.nazwa.pl/wp/wp-content/uplo ... .2017.docx
Więc jaki jest ten minimalny wiek?motonita pisze: ndinterpretacja... państwo we państwie
Znalazłem jeszcze takie wyjaśnienie
Uwaga! W związku ze zmianą przepisów ustawy w czerwcu 2010 r. kryteria oceny pojazdów kolekcjonerskich określone w porozumieniu z Naczelną Organizacją Techniczną pismem Generalnego Konserwatora Zabytków z dnia 23 marca 2001 roku przestały być aktualne. Przypominamy że zgodnie z zasadami tam przyjętymi pojazd o wartości kolekcjonerskiej (procedura ujęcia w wojewódzkiej ewidencji zabytków) powinien:
posiadać co najmniej 25 lat i musi być (w modelu) nie produkowany od lat 15.
posiadać minimum 3/4 zachowanych części oryginalnych (w tym główne podzespoły).
pojazdy mające mniej niż 25 lat, ale starsze niż 10 lat, kwalifikują się jedynie o ile są egzemplarzami unikalnymi, o wyjątkowych rozwiązaniach konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji (potwierdzić to winny dwie niezależne ekspertyzy rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej poparte opinią dyrektora Muzeum Techniki NOT w Warszawie).
wewnętrzne zarzadzenie może porzadkować prace urzędu jednak nie może stanowić prawa
a to jest wyciagniete z przepisow celnych.... nie konserwatorskich
a to jest wyciagniete z przepisow celnych.... nie konserwatorskich
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz