skrzynia biegow naprawa
skrzynia biegow naprawa
witam
Mam problem z skrzynia biegow. A mianowicie cieklo z niej z każdej strony i po rozebraniu okazal się uszkodzony talerz ataku. Pare zębów odłamanych. I moje pytanie czy ktoś próbował wymienić sam talerz bez wymiany ataku? Druga rzecz czy nakretki z tyłu skrzyni maja być skręcone na sztywno?bo u mnie w dwóch skrzyniach byly tak samo luźno dokręcone. A trzecia rzecz dotyczy demontażu choinki Dolnej z obudowy- jak to zrobić? Czy wystarczy wybić tylko łożyska z obudowy i w całości wyciągnąć?
Pozdrawiam
Mam problem z skrzynia biegow. A mianowicie cieklo z niej z każdej strony i po rozebraniu okazal się uszkodzony talerz ataku. Pare zębów odłamanych. I moje pytanie czy ktoś próbował wymienić sam talerz bez wymiany ataku? Druga rzecz czy nakretki z tyłu skrzyni maja być skręcone na sztywno?bo u mnie w dwóch skrzyniach byly tak samo luźno dokręcone. A trzecia rzecz dotyczy demontażu choinki Dolnej z obudowy- jak to zrobić? Czy wystarczy wybić tylko łożyska z obudowy i w całości wyciągnąć?
Pozdrawiam
TALEŻ I WAŁEK ATAKUJACY TO ZAWSZE KOMPLET
nakrętki w glince masz momenty dokręcania śrub
nakrętki w glince masz momenty dokręcania śrub
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Pkt 1.
Możesz wymienić sam talerz i też nie będzie źle ale pod warunkiem że ustawisz dobrze atak i talerz tak żeby ślad przylegania zębów był prawidłowy. Te ustawienie regulujesz podkładkami przy talerzu i na wałku ataku. Przyleganie sprawdzasz przy pomocy tuszu lub "błękitu pruskiego".
No i zęby na obydwu kołach muszą być w dobrym stanie a nie jakieś zdarte czy nierówno zużyte bo wtedy żadne ustawianie nie pomoże. Najlepiej jakby były jednak od pary ale wtedy też trzeba je regulować podkładkami.
Pkt 2.
Nakrętki mają być skręcone na sztywno i zabezpieczone podkładkami zębatymi. Te momenty z książki to tylko teoria bo i tak nakrętka po dokręceniu musi tak stać żeby dało się zagiąć podkładke na rowek w nakrętce. Generalnie mają być mocno dokręcone więc trzeba je czymś postukać żeby zegrały się z podkładkami.
Jak u Ciebie były luźno to źle - a podkładki były zagięte jak trzeba na swoim miejscu?
Pkt 3.
Demontaż i montaż bebechów w obudowie to trudna sprawa. Trzeba sporo jednocześnie kombinować z wałkami, kołami i łożyskami żeby się udało. Ale jak sam widzisz jest to możliwe.
Możesz wymienić sam talerz i też nie będzie źle ale pod warunkiem że ustawisz dobrze atak i talerz tak żeby ślad przylegania zębów był prawidłowy. Te ustawienie regulujesz podkładkami przy talerzu i na wałku ataku. Przyleganie sprawdzasz przy pomocy tuszu lub "błękitu pruskiego".
No i zęby na obydwu kołach muszą być w dobrym stanie a nie jakieś zdarte czy nierówno zużyte bo wtedy żadne ustawianie nie pomoże. Najlepiej jakby były jednak od pary ale wtedy też trzeba je regulować podkładkami.
Pkt 2.
Nakrętki mają być skręcone na sztywno i zabezpieczone podkładkami zębatymi. Te momenty z książki to tylko teoria bo i tak nakrętka po dokręceniu musi tak stać żeby dało się zagiąć podkładke na rowek w nakrętce. Generalnie mają być mocno dokręcone więc trzeba je czymś postukać żeby zegrały się z podkładkami.
Jak u Ciebie były luźno to źle - a podkładki były zagięte jak trzeba na swoim miejscu?
Pkt 3.
Demontaż i montaż bebechów w obudowie to trudna sprawa. Trzeba sporo jednocześnie kombinować z wałkami, kołami i łożyskami żeby się udało. Ale jak sam widzisz jest to możliwe.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Ja przypuszczam, że one były dokręcone "mocno", tylko na skutek zużycia elementów, czyli ich wytarcia wskutek eksploatacji tam się pojawił ten luz i teraz są "luźne". Dokręcenie raczej tu nic nie pomoże, wałek się przesunie i luzy się zwiększą.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
- SUPER.DAWID
- -#Weteran
- Posty: 2045
- Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
- Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska
Jak byś się wystraszył to zapraszam do mnie. Świadczę usługi z zakresu remontu skrzyń biegów do syreny.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
SUPER.DAWID, W razie czego - niesynchronizowaną też zrobisz ? i za ile ? odpowiedz na PW
Roman roman.bloszyk@gmail.com 799 860 545
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
KATALOGI CZĘŚCI ZAMIENNYCH
Syrena 100, 101, 102 na płycie CD
Wydanie I 1959r i wydanie II 1962r
KOSZULKI Z NADRUKIEM
Dla Syreniarzy - wszystkie modele i roczniki
i dziewęć pozostałych aut z PRL
teraz dokręciłem i jest możliwość ruszania mechanizmem . Moje pytanie łopatologicznie jak powinno się kręcić z wyczuwalnym delikatnym oporem czy luzno?
[ Dodano: 2020-10-01, 01:42 ]
Super Dawid nie boje się tylko nie mam z tym obycia. Poprostu robie skrzynie pierwszy raz. Jest to metoda prób i błędów. Ale dziękuję za propozycje. Profil na fb oglądałem.
[ Dodano: 2020-10-01, 01:42 ]
Super Dawid nie boje się tylko nie mam z tym obycia. Poprostu robie skrzynie pierwszy raz. Jest to metoda prób i błędów. Ale dziękuję za propozycje. Profil na fb oglądałem.