Warszawa M20 1952
Warszawa M20 1952
W Poznaniu istnieje sekcja motoryzacyjna projektu „przez bunt do wolności”, którego członkowie (poznańska młodzież) w rozmaity sposób przygotowuje się do rocznicy wydarzeń Poznańskiego Czerwca ‘56. Sekcja motoryzacyjna zajmuje się przygotowaniem garbatej Wawki z 1952r., która będzie potem przekazana do Muzeum Czerwca 1956r.
Wawkę robimy wspólnie od marca, w garażu który udostępnił nam Urząd Marszałkowski w centrum Poznania. Miała już zrobioną blacharkę i częściowo była przygotowana pod lakier, ale lakiernik, który się nią wtedy zajmował zrobił to delikatnie mówiąc kiepsko ,a potem postała 1,5 roku na dworze, więc trzeba było robić poprawki. W tej chwili auto jest po lakierze,częsciowo poskładane,nie ma jeszcze elektryki i paru ważnych elemntów-albo ich nie było,albo się zgubiły. Auto miało być gotowe na czerwiec,ale się nie wyrobiliśmy-w tej chwili mamy termin na wrzesień,ale też nie wiadomo czy się wyrobimy. Do tej pory przygotowaliśmy ją pod lakier, potem pojechała do lakierowania, teraz ją składamy. Do lakierowania miała zdemontowane wszystkie zdejmowane blachy i detale wnętrza, silnik został na miejscu-komora była jechana z pędzla. Jest problem z oryginalnymi detalami –wielu nie mamy,choć parę udało się zdobyć. Auto miało też kiedyś wymienianą budę-przez co brakuje mu jednego przetłoczenia pod przednią szybą i na desce rozdzielczej ma popileniczkę,której w tym roczniku nie było,w jej miejscu był przełącznik kierunkowskazów.
Auto ma bardzo ładny lakier i perfekcyjną tapicerkę-mimo paru niedoróbek prezentuje się ślicznie
Fotki auta od początku do stanu dzisijszego:
Podsufitką i tapicerką podłogi nie zajmował się tapicer-były robione we własnym zakresie
Wawkę robimy wspólnie od marca, w garażu który udostępnił nam Urząd Marszałkowski w centrum Poznania. Miała już zrobioną blacharkę i częściowo była przygotowana pod lakier, ale lakiernik, który się nią wtedy zajmował zrobił to delikatnie mówiąc kiepsko ,a potem postała 1,5 roku na dworze, więc trzeba było robić poprawki. W tej chwili auto jest po lakierze,częsciowo poskładane,nie ma jeszcze elektryki i paru ważnych elemntów-albo ich nie było,albo się zgubiły. Auto miało być gotowe na czerwiec,ale się nie wyrobiliśmy-w tej chwili mamy termin na wrzesień,ale też nie wiadomo czy się wyrobimy. Do tej pory przygotowaliśmy ją pod lakier, potem pojechała do lakierowania, teraz ją składamy. Do lakierowania miała zdemontowane wszystkie zdejmowane blachy i detale wnętrza, silnik został na miejscu-komora była jechana z pędzla. Jest problem z oryginalnymi detalami –wielu nie mamy,choć parę udało się zdobyć. Auto miało też kiedyś wymienianą budę-przez co brakuje mu jednego przetłoczenia pod przednią szybą i na desce rozdzielczej ma popileniczkę,której w tym roczniku nie było,w jej miejscu był przełącznik kierunkowskazów.
Auto ma bardzo ładny lakier i perfekcyjną tapicerkę-mimo paru niedoróbek prezentuje się ślicznie
Fotki auta od początku do stanu dzisijszego:
Podsufitką i tapicerką podłogi nie zajmował się tapicer-były robione we własnym zakresie
Ostatnio zmieniony 2007-03-27, 09:28 przez -224-68, łącznie zmieniany 1 raz.
Lubię patrzeć na taką czystą, profesjonalną robotę. Super sie prezentuje. Nie ma się co przejmować, lepiej spóźnić się z końcem remontu niż robić na "odwal się". Jeśli mogę prosić o więcej fotek tapicerki (może w dziennym naturalnym świetle bez lampy).
M-72 - 1951, AWO 425s-1957, MB W115-1975, ex Junak M10-1962.
noooo...co prawda z remontem troche sie spozniliscie, ale jak juz powiedzial kolega wczesniej, lepiej miec lekki poslizg w robotak, niz pozniej martwic sie nie dorobkami i cos poprawiac. Wawka sliczna, wlasnie takie mi sie podobają, te z pierwszych lat produkcji i w orginalnym kolorze. Naprawde, gratuluje! Kawal dobraj roboty! Czekamy na dalsze fotki
..."kup SYRENKE, SYRENKA będzie twoim wiernym przyjacielem...":)
Te garaże(kiedyś to były garaże Wojewódzkiej Kolumny Transportu Sanitarnego) są bardzo klimatyczne-chyba nic specjalnego tam się nie zmieniło od lat 70-tych.Efekt trochę psują współczesne samochody,które tam parkują w ciągu tygodnia,ale w soboty jest idealnie-można tam zrobić świetne zdjęcia retroWojt pisze:Bardzo podoba mi się zdjęcie podwórka, na któtym widać dwie wawki i DFa, jest takie... klimatyczne.
Wawka ładna, gratulacje.
Wrzucam parę fotek tapicerki,niestety większość jest robiona w nocy ale dojechały w nocy dzień przed terminem ,kiedy miała stać na prezentacji -robiliśmy wtedy do 3.00,ale w koncu się poddailśmy bo i tak nie było szans nawet pod publikę ją poskładać-tak,żeby tylko ładnie wyglądała
podłokietniki z prawdziwej skóry
Te boczki na słupki też miały tapicerkę nakładaną u nas
Powiem jeszcze,że tapicer dorobił tapicerkę pod wzór fabrycznej bazując praktycznie wyłącznie na zdjęciach tapicerki z mojej Wawki i jednego panelu tapicerki drzwi, niestety robił to bez auta ,więc kanapy wyszły nieco za szerokie ,ale zrobił to naprawdę genialnie.
Ostatnio zmieniony 2007-03-27, 09:29 przez -224-68, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mojojojo13
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 33
- Rejestracja: 2006-05-04, 08:36
- Lokalizacja: Łuków/Lublin
nie tylko auto jest super ale cały pomysł + wykonanie
Respect
Respect
Jestem książe i pewnych tematów nie drąże
MB/8 Club PL - zapraszam na http://w114-115.org.pl/forum/
MB/8 Club PL - zapraszam na http://w114-115.org.pl/forum/
A gdzie nowe fotki??
Chłopaki zrobili kawał dobrej roboty przy tej Wawce!!! Miałem możłiwośc obejrzeć ją osobiscie w kilku etapach remontu - było co robić, a efekt jest po prostu dobry
W sumie, biorąc pod uwagę, że dla więksozści uczestników projektu jest to pierwsze zetknięcie się z tematem "remont weterana" należy im się duże uznanie - co najmniej tak duze, jak ich zapał i wkład pracy w odremontowanie garbuski!
Chłopaki zrobili kawał dobrej roboty przy tej Wawce!!! Miałem możłiwośc obejrzeć ją osobiscie w kilku etapach remontu - było co robić, a efekt jest po prostu dobry
W sumie, biorąc pod uwagę, że dla więksozści uczestników projektu jest to pierwsze zetknięcie się z tematem "remont weterana" należy im się duże uznanie - co najmniej tak duze, jak ich zapał i wkład pracy w odremontowanie garbuski!
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
WYYYPAS Kawal swietnej roboty, gratulacje, takie relacje sprawiaja ze rosnie we mnie zapal zeby sie wziac za swoja Syrene wreszcie, ale w chwilach gdy czlowieka nie stac chocby na pare kropli paliwa do odpalenia, to przybija kapke No ale super Wawka
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Niestety jesteśmy w dość kiepskiej sytuacji bo mamy mało czasu (termin 1 listopada) a pieniędzy już prawie wcale,żeby skonczyć auto.
Może ktoś z Poznania/okolic chce i może przyjść i pomóc przy pracy w sobotę? Potrzebny jest zwłaszcza ktoś kto zna się na elektryce i jest w stanie ułozyć instalcję elektryczną.Potrzebujemy też wielu części . Może ktoś zna firmę która jest w stanie i chciałaby zasponsorować projekt?
Na pewno nie zdążymy zrobić wszystkiego do listopada ale auto musi do tego czasu być zarejestrowane i jeździć
Może ktoś z Poznania/okolic chce i może przyjść i pomóc przy pracy w sobotę? Potrzebny jest zwłaszcza ktoś kto zna się na elektryce i jest w stanie ułozyć instalcję elektryczną.Potrzebujemy też wielu części . Może ktoś zna firmę która jest w stanie i chciałaby zasponsorować projekt?
Na pewno nie zdążymy zrobić wszystkiego do listopada ale auto musi do tego czasu być zarejestrowane i jeździć
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
Podobno... Poznaniak z Krakusem wynaleźli drut - jak sobie złotówkę wyrywaliszczurpreriowy pisze:Podobno poznaniaki to dusigrosze
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/