remont silnika syrenaB

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Piotr

remont silnika syrenaB

Post autor: Piotr »

Słuchajcie, jestem od niedawna posiadaczem SBosto, staram się przywróci do świetności. Nie jestem techniczny, więc sporo spraw załatwia warsztat. Mam tylko małe przeczucie, iż stara się on na mnie zarobi więcej niż powinien. Ostatnio stwierdzono brak kompreski na 3 cylindrze (licząc od chłodnicy). wyrok - remont silnika. Pomóżcie, czy jest to konieczne i jeśłi tak to jakie procedury należy zachowac i w jakiej kolejności. Nie chciałbym pokrywac w nieskończonośc wyobraźni fachowca. Z góry dziękuję

Piotr
inżynier

Post autor: inżynier »

Fachowcowi nie podskoczysz, to co ON mówi to jest swięte. Jak masz jakieś własne sugestie albo zastrzeżenia to trzymaj je dla siebie i nie próbuj go uczyć. Jedyne wyjście to robić samemu albo zmienić warsztat.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Re: remont silnika syrenaB

Post autor: Cinek »

Piotr pisze:Słuchajcie, jestem od niedawna posiadaczem SBosto, staram się przywróci do świetności. Nie jestem techniczny, więc sporo spraw załatwia warsztat. Mam tylko małe przeczucie, iż stara się on na mnie zarobi więcej niż powinien. Ostatnio stwierdzono brak kompreski na 3 cylindrze (licząc od chłodnicy). wyrok - remont silnika. Pomóżcie, czy jest to konieczne i jeśłi tak to jakie procedury należy zachowac i w jakiej kolejności. Nie chciałbym pokrywac w nieskończonośc wyobraźni fachowca. Z góry dziękuję

Piotr

Jeśli występuje brak kompresji to oznacza konieczność honowania cylindrów na nadwymiar plus nadwymiarowe tłoki. A przy okazji wymianę innych rzeczy, które mogą już niedługo pociągnąć.
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Ewentualnie można kupić inny silnik :) Mój stray silnik też nie miał kompresji i postanowiłem kupić inny, udało mi się kupić nominał z zerowym przebiegiem :D i teraz jest bajerancko :D .... wszystko chodzi jak mażenie :!: A kupiłem go właśnie przez internet :)

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Szamson
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 234
Rejestracja: 2005-04-12, 12:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Szamson »

w najgorszym przypadku zkończy sie szlifem, syrena ma tak banalnie prosy silnik, jak na 2t przystało, ze renont to betka i zaden problem
["...Należy zbudować popularny, oszczędzający czas środek przewozu, przy wykonywaniu czynności służbowych i wypoczynku, przeznaczony dla racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców, przodujących przedstawicieli inteligencji..."]
Gość

Post autor: Gość »

A ja polecam odwiedzić stronke :
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=54144060
Może troche drogo gość woła, ale jak Ci mechanik dobrze zrobi i doliczy swój wkład to być może wyjdzie na to samo ......
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Szamson: Zagadzam się z tobą w pełni :D :D

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
taeda

Post autor: taeda »

Sraty pierdaty !!!!!!!!! NIE SŁUCHAJ ICH !
Panikarze. !!!!!!
Co to znaczy słaba kompresja, brak kompresji itp.
Niech powie ILE mu wyszło !!!!
Jesli jest 5,5 atmosfery a nawet ciut mniej--to zostaw i koniec !!!!
Za 2 lata sobie zrobisz jak już będziesz oblatany.
W silniku syreny problemem są luzy na łożyskach kulkowych lub łbach korbowodu.
Natomiast kompresja jest najmniej ważna.
No chyba, ze była jakaś awaria (pękniecie pierscienia) i cylionder jest porysowany cały. Ale to możesz sam zobaczyć świecac sobie latarką przez otwór od świecy.
W tym warsztacie SAM dokonaj pomiaru razem z mechanikiem.
1------pomiar robi się na gorącym silniku.
2----- pomiar robi się przy pozycji "gaz do dechy".
3---- pomiar robi sie na dobrze naładowanym akumulatorze.
4---- pomiar robimy krecąc rozrusznikiem jakieś 3---4 sekundy a nie krócej
5-----pomiar taki robimy z 5---7 razy na cylindrze a nie jeden raz.
6---wyniki pomiaru sa zwykle błędne i bardzo różne. Wyciągamy srednią na rozum.
7---- Jak mówiłem....5,5 to całkiem wystarczający wynik (nie panikować, Glinka pieprzy tu głupoty w swej ksiażce).
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Ja nie musiałem robić żadnych pomiarów :!: Kręciłem kołem zamachowych (z wkręconymi świecami) i nie bylo żadnego oporu :!: Syrena maksymalnie jechała 80 km\h po wymianie silnika na nowy 120 km\h to żaden problem :!: I na nowym silniku prawie nie da się przekręcić kołem zamachowym (dopóki tłok nie "przeskoczy" ) - taki jest "opór" :!:

Acha: Wszystkie łożyska były dobre, nie bylo żadnych luzów :!: :!: :!:

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Szamson
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 234
Rejestracja: 2005-04-12, 12:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Szamson »

Silnik w syrenie to twarda sztuka, jak mi sie ostatnio zatarlo lozysko igiełkowe od korbowodu i wyciągnołem wal okazało sie ze na srodkowym tłoku nie ma jednego pierscienia ( 3 ) syrena go zmielila i wyplula nie rysując przy tym powiezchni cylindra!!!!!! a jezdziła spokojnie 120 i nawet nie wiem od kiedy jezdeziłe bez jednego pierscienia. Co do pomiaru kompresji to zgadzam się z kolegą tedą , w tym przypadku wielki Glinka lekko przegioł
["...Należy zbudować popularny, oszczędzający czas środek przewozu, przy wykonywaniu czynności służbowych i wypoczynku, przeznaczony dla racjonalizatorów, przodowników pracy, aktywistów, naukowców, przodujących przedstawicieli inteligencji..."]
Awatar użytkownika
bubski
-#Junior
-#Junior
Posty: 106
Rejestracja: 2005-06-30, 18:27
Lokalizacja: Michigan

Post autor: bubski »

Absolutnie zgadzam sie tez,
a silnik to nie jest tak trudno odremontowac, a zwlaszcza 2T

w tym roku zrobile juz dwa silniki, 1.8 od BMW 318, i 2.0 z Neona.
z Neone zabralo mi juz tylko tydzien, najwiecej czasu bylo z glowica.
16 zaworow i kazdy sie stawia...

z 2T to tylko honowanie, lozyska i pierscienie
Moja rada to kup inny rozwalony silnik, naprawiaj go w swoim czasie, i wymien jak zrobisz. W tym czasie bedziesz sobie powoli brykal na starym silniku.

Uszkodzony silnik z syreny na pewno nie jest drogi.

Layer co zrobiles ze starym silnikiem ??
ODPOWIEDZ