Docisk Wartburga do syreny?
Docisk Wartburga do syreny?
Witajcie, w kilku miejscach spotkalem sie z info ze mozna zastosowac docisk sloneczkowy sprzegla z warczyburga zdajsie 353 ale sprostujcie bo pamiec zawodna. Czy to prawda, co jeszcze trzeba zmienic/przerobic aby zastapic docisk syrenowski?
Ostatnio zmieniony 2011-02-11, 16:04 przez marcys, łącznie zmieniany 1 raz.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Prawda. Mateusz na takim śmiga. Trzeba stczyć trochę koło zamachowe i zdaje się sam pierścień dociskowy, rozstaw śrub jest identyczny; szczególy dam wieczorem.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Re: Docisk Wartburga do syreny?
"Normalne" auta przejeżdżają na tarczy sprz. do 100 tys.km.Fabryczna Syrena góra 20 000.Sprężyny docisku są za słabe i łapki z reguły źle wyregulowane.Przy takim docisku tarcza ślizga się bez przerwy.Są różne słoneczka do Warczyburga,z kołnierzem i bez.Z takiego z kołnierzem wystarczy usunąć ten kołnierz i powinien pasować-linkę trzeba skrócić dając np przeciętą nakrętkę.Powinien pasować ale nie musi,bo każda Syrena to indywidualność.Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.marcys pisze:Witajcie, w kilku miejscach spotkalem sie z info ze mozna zastosowac docisk sloneczkowy sprzegla z warczyburga zdajsie 353 ale sprostujcie bo pamiec zawodna. Czy to prawda, co jeszcze trzeba zmienic/przerobic aby zastapic docisk syrenowski?
Syrena z takim dociskiem,silnikiem o kompresji powyżej 6 atm.i dobrze wyregulowanymi platynkami robi wstyd ze startu spod świateł większości "porządnych"a na pewno drogich wózków.
I jaszcze jedno.Na obrzeżu docisku w-b występują 3 przetłoczenia(w górę) obok otworów na śruby mocujące, trzeba to zeszlifować.
Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.
Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Ja mam założone wartburgowskie i sobie chwalę. Narazie bez kłopotówmarcys pisze:Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.
Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
syrena to nie samochód.
Sorry troche byłe mzaganiany, jutro dam dokładne wymiary. Dokłądnie taki. Tego z tulejką nie polecam, bo nowego pewno nie kupicie, a używany bedzie miał wyrobione słoneczko pod tą tulejką.Gieroy pisze:Sikor - wieczór przeszedł i nic ?
Czy taki docisk pasuje?
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.JaNN pisze:Kolega ironizuje świadomie, czy tak mu tylko wyszło?Speedmen pisze:Rozstaw śrub pasuje ,bo Niemcy ukradli bez licencji konstrukcję silnika w latach 60tych.
Autor mgr inż.Fryderyk Blumke(przez u umlaut)
Tytuł:Autopompy i motopompy pożarnicze.
Warszawa Państwowe Wydawnictwa Techniczne 1953r
Nakład 7120egz.
Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Stron 174
Tablic 20
Rysunków 74
Nie do sprzedania.Pozdrawiam.
Jak jeszcze tarczy nie spaliłeś to i tak się do niczego nie nadaje.Jest dużo różnych typów słoneczek wb,wszystkie pasują po mniejszych lub większych przeróbkach.Ja bym wypruł silnik S. i przymierzył słoneczko , dzień roboty i co za jazda potem.Przy grubej tarczy raczej(bo z Syreną nigdy nic nie wie się na pewno) toczenie niepotrzebne.Skutecznej pracy i efektów życzę.marcys pisze:Coraz ciekawiej sie to zapowiada - w mojej sie strasznie slizga sprzegło - nawet 90 nie osiaga silnik sie kreci jak szalony ale nie jedzie.
Ale trzeba zamach staczac czy nie? i jakie dokladnie pasuje? Lajer cos pisal kiedys ze ma z warba (chyba ze sie myle). Czekamy na wiecej info
[ Dodano: 2007-01-03, 23:29 ]
Gówno na tym się pewnie znał,ale nawet książki techniczne musiały przejść przez cenzurę.Byliśmy pod okupacja ZSRR.A kapusie do dziś nie są ujawnieni.Gieroy pisze:Szczególnie opinia porucznika Uswiecewa mi zaimponowałaSpeedmen pisze:Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Tylko że ja nie wiem, skąd wziąłeś te lata 60. Trzycylindrowy dwusuw Wartburga to w prostej linii wersja rozwojowa silnika z DKW F91 z 1953 roku. Akurat DKW siedziało w dość zaawansowanych technicznie dwusuwach od końca lat 20. Nie przeczę jednak, że w historii dwusuwowej myśli technicznej są białe plamy. Czy byłbyś skłonny udostępnić chociaż skany stron tej książki dotyczących konstrukcji inż. Bluemkego?Speedmen pisze:Żadna ironia gołe fakty.Mam materiały,że inż.Bluemke zaprojektował w 1934r trzycylindrowy silnik do motopompy.Mam książkę z przekrojem i parametrami tego silnika.
Autor mgr inż.Fryderyk Blumke(przez u umlaut)
Tytuł:Autopompy i motopompy pożarnicze.
Warszawa Państwowe Wydawnictwa Techniczne 1953r
Nakład 7120egz.
Opiniodawca lejtnant Władimir Uswiecew
Stron 174
Tablic 20
Rysunków 74
Nie do sprzedania.Pozdrawiam.
353W '88, 2107 '87
Takie jak na zdjeciu? 353 nowy typ? ta tulejka opisywana w tym watku to to samo co kominek? (czyli "stary typ"?)Mateusz pisze:Ja mam założone wartburgowskie i sobie chwalę. Narazie bez kłopotów
wiem wiem, zabieram sie za wymianie niedlugo temu szukam dokladnej informacji jaki docisk najlepiej pasuje.Speedmen pisze:ak jeszcze tarczy nie spaliłeś to i tak się do niczego nie nadaje.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź