kondensator-jaki zamiennik?
kondensator-jaki zamiennik?
Witajcie mam problem ze znaleźieniem zamiennika do kondensatora-tego nad kolektorem blisko cewek, czy macie jakiś symbol lub inną wskazówkę jak go kupić,
z góry dziękuję za pomoc
Mariusz
mwial@wp.pl
z góry dziękuję za pomoc
Mariusz
mwial@wp.pl
105L
Brak tego kondensatora nie ma wpływu na pracę silnika. To kondensator "przeciwzakłóceniowy" o podobnym zastosowaniu jak ten przy prądnicy. Przejrzałem katalog części do 104ki, gdzie fabrycznie nie przewidziano montażu radia i wogóle tego kondensatora nie montowano. Również w instrukcji radia SAFARI 2 pisze na temat tego kondensatora. Więc szukaj przyczyny gdzie indziej.
P.S. Pewnie nie pali Ci cylinder najbliższy chłodnicy Też to przerabiałem... Ale te typy tak mają.
P.S. Pewnie nie pali Ci cylinder najbliższy chłodnicy Też to przerabiałem... Ale te typy tak mają.
NO zgroza, no !!!!!!!
Ten mi tu mówi, że jeździł bez kondensatora i było dobrze !!!!
JEŹDZIŁEŚ NA KONDENSATORACH SIEDZĄCYCH W FABRYCZNYM MIEJSCU.
1)--jeśli w Syrenie są obecne kondensatory w miejscu powyżej aparatu zapłonowego (tam jest dla nich takie gniazdo+blaszka sprężysta-rozpierająca), to w ŻADNYM RAZIE nie należy dodawać jeszcze jednych kondensatorów i nie należy ich przypinać koło cewek.Powstaje zbyt duża pojemność i iskra jest słabsza o około 20 %.
2). Zamienniki---po prostu kondensator ma mieć około 22 mikrofarady i to jest na nim napisane. Może być od Fiata dowolnego
Z tym, że te zamienniki mają taką wypustkę mocującą i do oryginalnego gniazda syrenowskiego nie wejdą (chyba że upiłujemy to).I wówczas wywalamy te oryginalne syrenowskie,a kupione podpinamy koło cewek.
3). Jeśli kondensator jest skopany to styki od tego cylindra iskrzą jak cholera w czasie pracy--od razu widać.
4) Zostawcie kondensatory w spokoju--moje mają 33 lata i są tam od nowości.Można sprawdzić kondensator podłączając go na moment do 220 Volt (trzymamy go izolowanymi kombinerkami) a następnie zwierając przewód kondensatora z jego obudową. Ma przeskoczyć iskierka.
(oczywiście,jeśli wywali korki przy tym wetknięciu przewodu kondensatora do kontaktu 220......to wiadomo że jest zły.).Jesli iskierka nie przeskoczy to nie ma on dobrej pojemności, ale nie ma też przebicia i w zasadzie trzeba go wymienić.).
PS. mówimy o kondensatorach układu zapłonowego. Natomiast przeciwzakłóceniowy jest faktycznie szczególnego typu, ale można się obejść bez niego a nawet trzeba, bo często nawala i powoduje niemożność odpalenia samochodu WOGÓLE --wtedy gdy go ktoś zainstaluje w miejscu nieodpowiednim (miałem wypadek,że zainstalowany na pradnicy powodował niepalenie 2 cylindrów !!!)
Ten mi tu mówi, że jeździł bez kondensatora i było dobrze !!!!
JEŹDZIŁEŚ NA KONDENSATORACH SIEDZĄCYCH W FABRYCZNYM MIEJSCU.
1)--jeśli w Syrenie są obecne kondensatory w miejscu powyżej aparatu zapłonowego (tam jest dla nich takie gniazdo+blaszka sprężysta-rozpierająca), to w ŻADNYM RAZIE nie należy dodawać jeszcze jednych kondensatorów i nie należy ich przypinać koło cewek.Powstaje zbyt duża pojemność i iskra jest słabsza o około 20 %.
2). Zamienniki---po prostu kondensator ma mieć około 22 mikrofarady i to jest na nim napisane. Może być od Fiata dowolnego
Z tym, że te zamienniki mają taką wypustkę mocującą i do oryginalnego gniazda syrenowskiego nie wejdą (chyba że upiłujemy to).I wówczas wywalamy te oryginalne syrenowskie,a kupione podpinamy koło cewek.
3). Jeśli kondensator jest skopany to styki od tego cylindra iskrzą jak cholera w czasie pracy--od razu widać.
4) Zostawcie kondensatory w spokoju--moje mają 33 lata i są tam od nowości.Można sprawdzić kondensator podłączając go na moment do 220 Volt (trzymamy go izolowanymi kombinerkami) a następnie zwierając przewód kondensatora z jego obudową. Ma przeskoczyć iskierka.
(oczywiście,jeśli wywali korki przy tym wetknięciu przewodu kondensatora do kontaktu 220......to wiadomo że jest zły.).Jesli iskierka nie przeskoczy to nie ma on dobrej pojemności, ale nie ma też przebicia i w zasadzie trzeba go wymienić.).
PS. mówimy o kondensatorach układu zapłonowego. Natomiast przeciwzakłóceniowy jest faktycznie szczególnego typu, ale można się obejść bez niego a nawet trzeba, bo często nawala i powoduje niemożność odpalenia samochodu WOGÓLE --wtedy gdy go ktoś zainstaluje w miejscu nieodpowiednim (miałem wypadek,że zainstalowany na pradnicy powodował niepalenie 2 cylindrów !!!)
a gdzie on fabrycznie w 105 byl podłaczony? tarabani mi sie cos przydrutowane kolo drugiej cewki...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Jak wspomniano sa dwa rodzaje kondesatorow. Ja radze wymienic bo od ich parametrow zalezy wielkosc iskry a sa bardzo tanie. Pasuja od starych Fiatow tylko czasem z mocowaniem trzeba kombinowac. Sprawdzanie w gniazdku jest dobre ale mowi nam tylko czy kondensator wogole dziala, lecz niewiele o jego parametrach. Newlasciwy (wcale nie oznacza ze calkowicie zepsuty) pogarsza iskre i powoduje szybsze wypalanie stykow przerywacza, dlatego nie warto chyba oszczedzac zwlaszcza jesli mamy stare kondensatory bo z wiekiem sa coraz gorsze i nigdy nie wiadomo czy nie nawala w drodze.
tu trzeba by dodać,że kondensatory nowe, od fiata, potrafią się zepsuć w parę dni--czort wie dlaczego ale są strasznie mało wytrzymałe. Natomiast te oryginalne od Syreny chodzą po 30 lat i nic !!!! Sporo zależy od producenta pewnie, ale już kilka razy widziałem przypadek, że właściciel Syreny wracał do starych kondensatorów (jeśli ich nie wywalił od razu).Co do ich pojemności to faktem jest że może sie zminiejszać z czasem, ale ponieważ nie są to kondensatory elektrolityczne to te zmiany są do pominięcia. U mnie, po 30 latach, nadal tłumią wszelkie iskrzenie na stykach.(mówię o kond." zapłonowych" a nie przeciwzakłóceniowych ).
ponawiam pytanie gdzei byl mocowany ten przeciwzakłóceniowy? u mne jest podpiety pod druga cewke ale ma ulamany wspornik i wisi na drucie...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Glinka str.241 -schemat dla R20L,,oraz str.179 -schemat dla 105 po 1974 roku.
Na obu masz narysowane ,że są DWA KONDENSATORY tego typu i gdzie. Glnka podaje też ich pojemności i typ na tych schematach. Jeden do III cewki(może być i do drugiej a przeciwstawny biegun na masę), drugi kondensator na prądnicy.
Na obu masz narysowane ,że są DWA KONDENSATORY tego typu i gdzie. Glnka podaje też ich pojemności i typ na tych schematach. Jeden do III cewki(może być i do drugiej a przeciwstawny biegun na masę), drugi kondensator na prądnicy.