biuro konstrukcyjne 106

Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Hmm ale zaraz zaraz, bodobnie to były zdaje się 104 Laminat konstruowane, klamki kasetowe, lampy tylne i wnętrze od kanta, no i nadwozie było bardziej kanciaste i to lepiej pasowało. Zostając przy oryginalnym zaokrąglonym nadwoziu to tak drastyczne zmiany stylistyczne spowodowałyby powstanie naprawdę unikatoego modelu i kto wie czy to dążenie "żeby się nie śmiali" nie wywołałoby odwrotnego efektu :P Każdy ma oczywiście swoją wizję i bynamniej nie krytykuję...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
szczupak
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2006-12-10, 20:45
Lokalizacja: Wójcice

Post autor: szczupak »

106 to beskid
GDZIE MÓJ ZNACZEK ARCZI !!!????
Awatar użytkownika
tynium
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 251
Rejestracja: 2006-06-11, 13:14
Lokalizacja: Piła

Post autor: tynium »

Mysle ze na 2 lata to raczej mogla by to byc ewolucja 105 natomiast 106 sugerowalo by dosc radykalne zmianyw aucie tak jak to mialo miejsce miedzy modelami 104 a 105 i wtedy taka 106 mogl by byc produkowana tak do konca lat 80-tych.
Swoja droga przeciez powstal prototyp unowoczesnionej syrenki 105F, na stronie ocalic od zapomnienia jest jej opis:
"Ostatnimi odmianami Syren, które powstały w latach 1975-1976 były furgon oparty na modelu R 20 oraz osobowa Syrena 105 F . W osobowej Syrenie 105 F zaproponowano zastosowanie większej liczby części i zespołów pochodzących z rodziny Polskich Fiatów, co wpłynęłoby na podniesie nowoczesności pojazdu i zmniejszenie asortymentu produkowanych detali. W oparciu o takie założenie zbudowano w OBR SM samochód prototypowy. Wśród wprowadzonych zespołów podwoziowych należy wymienić bezpieczna, łamaną kolumnę kierownicy wraz z zespołem przełączników z PF 126p, stacyjkę z blokadą z PF 125p, koło kierownicy z Zastawy 1100p oraz samoczynną regulację luzu między szczękami a bębnem hamulcowym z PF 126p. Wprowadzono także nowe przełączniki na tablicy rozdzielczej, ręczną pompkę spryskiwacza szyby przedniej i lampkę oświetlenia tablicy rejestracyjnej zapożyczone z modelu 126p. Najwięcej "fiatowskich" detali zastosowano w nadwoziu. Były to fotele przednie z regulowanym oparciem, tapicerka kanapy tylnej i poszyć wewnętrznych z materiałów stosowanych w PF 126p, zderzaki wykonane z tego samego profilu. stalowego co PF 126p oraz lampa oświetlenia tablicy rejestracyjnej i korek wlewu paliwa z tego samochodu. Była to ostatnia praca związana z rozwojem konstrukcji Syreny. Model 105 F nie został wdrożony do produkcji. "

Szkoda ze nie myslano o zmianie przegubow moze o dostasowaniu ich od fiata 127 albo zastawy1100, swoja droga mzoe ktos wie cos weicej na temat syreny 105F???Moze ma ktos zdjecia nwet gdzies?
Polski Fiat 125p 1500: filtr powietrza 7 zł, komplet klocków hamulcowych 40zł spojrzenia przechodniów na jego widok...bezcenne
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

tynium pisze:Szkoda ze nie myslano o zmianie przegubow moze o dostasowaniu ich od fiata 127 albo zastawy1100, swoja droga mzoe ktos wie cos weicej na temat syreny 105F???Moze ma ktos zdjecia nwet gdzies?
Wydaje mi sie, ze gdzies na necie widzialem kiedys fotke wnetrza tej Syreny...

Poza tym w takiej nowej Syrenie na bank musialoby sie znalezc oczywiscie otwieranie bagaznika linka z wnetrza pojazdu i gladka tylna klapa [zgodnie z trendem lat 80 :grinser ]
Mogli oczywiscie zmienic nieco konstrukcje przegubow, nawet juz po 74 roku wziac przeguby z Golfa czy innej zachodniej przednionapedowki i adaptowac do Syreny. Zeby tylko pozniej nie skonczylo sie to jakims miedzynarodowym skandalem i Polacy znowu nie musieli "przepraszac". Poza tym przydalby sie elektroniczny zaplon i naprawde nie bylby to zly samochod. Silnik czterosuwowy bylby na pewno za drogim przedsiewzieciem ALE do Trabanta wszedl silnik VW dopiero w 90 roku a na jakim poziomie stoi Polska a na jakim Niemcy...
Zreszta naprawde szkoda, ze do produkcji nie wszedl Beskid :cry:

Mowcie sobie co chcecie, ale ja chcialbym zeby weszla do produkcji taka "plastikowa" Syrena z elementami FL-a. Zawsze przedluzyloby to o kilka lat produkcje, Syren byloby jeszcze duuuuuuzo wiecej tak jak teraz Duzych Fiatow, poza tym bylaby niewatpliwie po prostu wygodniejsza od zwyklej stopiatki. Co by nie powiedziec, ale Syrena nawet przy innych samochodach z lat 70 jest wyposazona nadzwyczaj spartansko, bo czym wlasciwie rozni sie wnetrze 105 od starej 102??? Dla zwyklego czlowieka [moze nawet dla niektorych uzytkownikow Syreny] jakbysmy pokazali fotke wnetrza najstarszych modeli to by powiedzial po prostu,ze Syrena i tyle. Bardziej spostrzegawczy dopatrzylby sie moze nieco innego ksztaltu przegrody czolowej z polka pod zbiornik. A od roku 60 do 83 to jest 23 lata, cwierc wieku...
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Mi też się wydaje, że pojawienie się 106 to byłby dobry kierunek motoryzacji mimo, że to było już wtedy mocno przestarzałe auto. Myślę jednak, że przedsięwzięcie spowodowało by ciągłość we wdrażaniu polskich nowych czy nawet pseudo nowych ale krajowych konstrukcji.
Biuro konstrukcyjne zdobywało by nowe doświadczenia i pozycję w zakładzie i wtedy rosła by szansa na wdrożenie chociażby wspaniałego Beskida w przyszłości.
Lubię 126 bo to było pierwsze moje auto i sentyment będę miał zawsze jak miliony Polaków, ale tak naprawdę kupienie licencji na niego to był koniec polskiej konstrukcji w masowej produkcji. Nie mówię, że był to zły samochód bo udało się nim zmotoryzować Polskę, ale były dwie strony tego medalu, a wierzę, że gdyby dać konstruktorom szanse i możliwość wdrażania zmian to mielibyśmy wiele ciekawych Polskich aut. A tak możemy tylko pofantazjować.
Wierzę jednak, że jeśli nasz kraj będzie się rozwijał w tym tępię to będzie wreszcie nas stać na odrodzenie Polskiej motoryzacji bo będzie się to po prostu opłacało.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

AHA! Fotka wnetrza tej 105F byla na fpm-ie w temacie o Syrenach z lampami od malucha ale fpm wiadomo jak to fpm link sie nie otwiera :x

Forum Polskiej Motoryzacji ~ Zobacz temat - Zapytania techniczneJa natomiast wiem, że Syrena z tylnymi lampami od Malucha to nie mit! .... Czyżby to ta słynna 105F z częsciami od 125/126p? ...
syrena10.vipserv.org/forum/viewtopic.php?p=35356&sid=55b5f11855ccead0d760637a8cbabcd1 - 95k - Cached - Similar pages
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
Danek__105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Danek__105 »

Światła awaryjne :devil3
Oraz coś innego, aby przyciągnąć czymś ludzi, czyli silnik S-21 (żuk, warszawa) z przeniesieniem napędu na tylnie koła :helm :helm :helm
Awatar użytkownika
Ogarzysta
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 434
Rejestracja: 2006-07-29, 13:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Ogarzysta »

Moim zdaniem:
-przydałby się jakiś zegarek we wnętrzu
-opcjonalnie kierownica ze skóry
-opcjonalnie podwójny wydech-dwie końcówki z jednej strony
-lusterko prawe
-światło cofania
-hak holowniczy
-awaryjne
-antena na dachu
-może z przodu tarcze?
Ogarzysta
Awatar użytkownika
klysek1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 401
Rejestracja: 2007-05-06, 10:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klysek1 »

Ogarzysta pisze:-opcjonalnie kierownica ze skóry
-opcjonalnie podwójny wydech-dwie końcówki z jednej strony
Takie rzeczy to tylko w Erze...
W dzisiejszych czasach nie każdy samochód ma powyższe "bajery", a co dopiero auto w PRLu...
Awatar użytkownika
Ogarzysta
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 434
Rejestracja: 2006-07-29, 13:06
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: Ogarzysta »

klysek1 pisze:
Ogarzysta pisze:-opcjonalnie kierownica ze skóry
-opcjonalnie podwójny wydech-dwie końcówki z jednej strony
Takie rzeczy to tylko w Erze...
W dzisiejszych czasach nie każdy samochód ma powyższe "bajery", a co dopiero auto w PRLu...
"Era dobra sieć, każdy chce ją mieć". Taka wersja dla vip-ów.
Ogarzysta
ZOMO71
Posty: 6
Rejestracja: 2007-12-29, 15:36
Lokalizacja: grójec\k wawy

Post autor: ZOMO71 »

wlot do baku zakamuflowany w karoserii jak dzisiaj
biegi w podłodze
lepsze radio w tym samym miejscu jak dzisiaj
bardziej czytelne wskaźniki
kiera jak w kredensie
otwierane tylne szyby
klamki jak w kanciaku
brak listew
do gamy silników dodał bym diesela
i mniej chromu :)
wystające na 10 cm progi
nowoczesniejsza klapa od bagażnika
niższy próg załadunku
SZANUJ SYRENE
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

Ogarzysta pisze:Moim zdaniem:
-przydałby się jakiś zegarek we wnętrzu
-opcjonalnie kierownica ze skóry
-opcjonalnie podwójny wydech-dwie końcówki z jednej strony
-lusterko prawe
-antena na dachu
-może z przodu tarcze?
Takie rzeczy o ktorych piszesz to w latach 80 dostepne byly w samochodach pokroju Scorpio a gdzie tam w takiej puszce jak Syrena :grinser
Anteny na dachu zaczeto tak na dobra sprawe stosowac dopiero w latach 90 nie mowiac juz o lusterku prawym, kiedy lewe weszlo obowiazkowo w przepisach dopiero w 86 roku :P
Oczywisce przydalaby sie jeszcze ryflowana podporka pod lewa noge;
-splaszczona kiera
-trzeci stop na LED
-wstawki na desce rozdzielczej ze srebrnego plastiku
-GPS [w wersji LUX] :lol:

...no i oczywiscie konwerter z 12 na 220V [pod laptopa] :devil3
Pozdro
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
kozak
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 96
Rejestracja: 2006-01-25, 18:35
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: kozak »

Pomysl byl na poczatku fajny ale widac ze brnie w zla strone bo w niektórych budzi sie 13letni chłopczyk...i tak za chwile dojdziecie do opcjonalnego wyposazenia typu silnik corvetty V8,wersja cabrio,napęd 4x4,lambo doors,itp.itd. A najbardziej rozsmieszyla mnie wizja kierownicy ze skora i chromowanych koncowek... :ok3

[ Dodano: 2008-01-04, 00:09 ]
moze jeszcze wersja angielska z kiera po prawej stronie i wersja USA z automatem i klimą...heh
Kupię używaną blacharkę do SYRENY-podgnite,uszkodzone itp.
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

kozak pisze:[ Dodano: 2008-01-04, 00:09 ]
moze jeszcze wersja angielska z kiera po prawej stronie i wersja USA z automatem i klimą...heh
No i obowiazkowo z wieeeelkimi zderzakami na amortyzatorach pochlaniajacych energie, podobnie jak w amerykanskiej wersji BMW rekina :smiech :grinser
Wersja angielska oczywisice z rolowanym dachem albo jeszcze lepiej ze szklanymi przesuwanymi panelami, obowiazkowo na podwoziu Shwimwagen, zeby w kazdej chwili wyspiarze mogli dostac sie na Stary Kontynent :devil3

Nie musze chyba wspominac, ze taka exportowa Syrenka oczywisice zagralaby w jednej z kolejnych ekranizacji Jamesa Bonda???
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
ODPOWIEDZ