wersje silnika Wawa

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

wersje silnika Wawa

Post autor: arturromarr »

Chodzi mi o silnik górnozaworowy do Wawy i wszystkich innych aut do których były montowane.
Czy występowały one w różnych wersjach np osprzętu: gaźnik, zapłon itp ?
Zastanawia mnie to bo spotykam się z opisem rożnych mocy silników a ponieważ będę kupował to chcę wiedzieć czy były różnice w zależności od lat produkcji czy rodzaju auta.
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

Silnik od warszawy 203/223 nie przechodził zmian konstrukcyjnych. Nie zmieniał się ani stopień sprężania( tak jak w M-20 to miało miejsce), ani średnice tłoka , nic. W zukach montowanych z podwieszanymi pedałami była inna osłona sprzęgła, trzeba to zmienić. Inna w oryginalnej wawie jest pokrywa zawirów- otwór od korka, ale to jest zamienne. Osprzet się zminiał, warszawa gaźnik Ikov i tylko Ikov, żuk także weber- inny kolektor, alternator, aparat zapłonowy elektroniczny, w warszawach tylko tradycyjny. Wszystkie otwory w kadłubie są identyczne od samego początku produkcji, a co za tym idzie osprzę jest zamienny. Z tyłu głowicy w żuku/nysie bywał dodatkwy zawór wody, w warszawie jest płaska zaślepka. Weber łączył się z inna pokrywą komory popychaczy, wawa miała przedmuchy na zewnątrz. Różnice mocy wynikały z pomiarów wg. SAE i wg. DIN . 70/77 KM. Zapraszam do głowna- mam kilka takich silników na warsztacie, to sobie obejrzysz.
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Były też różnice w pompie oleju i wody, Warszawowska pompa wody nie ma dodatkowego króćca, pompa oleju ma wyjście na filtr bocznikowy (a w misce króciec powrotny).

[ Dodano: 2008-01-09, 13:31 ]
...a i sprzęgło, ale to Paderewsku pisał w innym temacie.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

...acha- inne adaptery filtra oleju, warszawa filtr grzechotka, żuk ma adapter w długim wysięgnikiem pod czujnik ciśnienia oleju- stosowany z prądnicą, krótki wysięgnik stosowany z alternatorem, wysięgnik z otworem stożkowym i gwintem u góry stosowanym w nowszych nysach gdzie nie było wskaźnika ciśnienia oleju tylko lampka.
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

a w wawach nie było fabrycznie webera wraz z papierowym filtrem ?? widziałem już kilka takich warszawekz końca produkcji w tym moja.
WARSZAWA 223 '71 (czeka na remont)
MZ ES250/1 '66 ( 2 lata temu odrestaurowana)
MZ ES250/2 '67 (rok temu wróciła do życia)
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

Ikov z papierowym filtrem, po rozpączęciu etapu "fiatyzacji"
wkliw
Posty: 19
Rejestracja: 2007-03-30, 12:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: wkliw »

czyli mam jakiegoś kundla ?? skoro mam 71r filtr papierowy i 2 gardzielowy gaźnik ( chyba weber taki ja 125p)
WARSZAWA 223 '71 (czeka na remont)
MZ ES250/1 '66 ( 2 lata temu odrestaurowana)
MZ ES250/2 '67 (rok temu wróciła do życia)
Awatar użytkownika
KIEROWCA
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4555
Rejestracja: 2005-02-24, 23:43
Lokalizacja: PRL
Kontakt:

Post autor: KIEROWCA »

wkliw pisze:czyli mam jakiegoś kundla ?? skoro mam 71r filtr papierowy i 2 gardzielowy gaźnik ( chyba weber taki ja 125p)
Mozesz miec po prostu filtr & gaznik od nowszego Zuka to najbardziej prawdopodobne. 71 to kupa czasu mogl ktos w miedzyczasie zalozyc, zwazajac na to, ze silniki a zatem otwory montazowe jak wspomnial przedmowca sa takie same :piwo:
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <=== :dresiarz
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Dzięki za garść informacji.
Czyli generalnie od czego silnik polecacie?
Co trzeba zmienić, żeby założyć Żukowski albo od Nysy bo te najdostępniejsze są teraz?
Awatar użytkownika
Paderewsku
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 221
Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
Lokalizacja: Łosice/Głowno

Post autor: Paderewsku »

arturromarr pisze:Dzięki za garść informacji.
Czyli generalnie od czego silnik polecacie?
Co trzeba zmienić, żeby założyć Żukowski albo od Nysy bo te najdostępniejsze są teraz?
...nie no panie- nie kumaci jesteście????????? :wink: silnik od żuka/warszawy/tarpana/nysy/ciągnika wójka Mietka.... mają oznaczenie S-21.....w co to potem ubierzesz to ...........................
Twoja sprawa......, a jeśli dalej nie dajemy radę za moim myśleniem to polecam silnik S-21 od Tarpana.....w Tarpanie były najleprze...... :???: :wink:
a zmieniać jak instalujesz silnik bez osprzetu nic nie trzeba, jedynie tak jak wspomniałem osłonę sprzęgła jeśli żuk miał podwieszane pedały, a sterowania sprzęgłem odbywało się za pomoca linki. Jednak jesli zamierzasz wstawiać serwo, nie wiem jaki układ cięgien chcesz zastosować, więc trzeba o tym pomysleć wsześniej, bo osłony sprzęgła zmienić bez wyjmowania silnika się nie da. A jak już zainstalujesz silnik to waćpan sobie będziesz kombinował, Weber? Ikov, Mikuni, Solex? dowolnie. Ja bym się zastanowił nad weryfikacją silnika przed włożeniem, bo w silniki ze szrotu co to "dziadek jeździł nysą no kościoła" to ja nie wierzę......
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Paderewsku a ile sobie za taki silniczek winszujesz?
Tak z ciekawości bo na wiosnę będę chyba dopiero zmieniał.
mario d
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 82
Rejestracja: 2006-10-15, 20:44
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: mario d »

trzeba jeszcze wspomniec ze silnik z zuka ,nysy,ma inna miske olejową(rurka od strony pompy oleju),dekiel popychaczy z tkzw.odmą -warszawa ma rurke w dol,oraz deklem zaworow,warszawa ma wlew na przodzie ,zuk i nysa z tylu dekla
warszawa 1970r.2.9 V6
Warszawa M20 1957r.
Ford scorpio 2.3 16V 1996r.
Komar 1962r.
tomekb
-#Junior
-#Junior
Posty: 137
Rejestracja: 2008-03-01, 09:20
Lokalizacja: śląsk

Post autor: tomekb »

gażniki 2 gardzielowe były na 100% montowne w ostatnich warszawach. mielismy taką od nowości i własnie z takim gaźnikiem ( 223 rok 1972)
ODPOWIEDZ