wersje silnika Wawa
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
wersje silnika Wawa
Chodzi mi o silnik górnozaworowy do Wawy i wszystkich innych aut do których były montowane.
Czy występowały one w różnych wersjach np osprzętu: gaźnik, zapłon itp ?
Zastanawia mnie to bo spotykam się z opisem rożnych mocy silników a ponieważ będę kupował to chcę wiedzieć czy były różnice w zależności od lat produkcji czy rodzaju auta.
Czy występowały one w różnych wersjach np osprzętu: gaźnik, zapłon itp ?
Zastanawia mnie to bo spotykam się z opisem rożnych mocy silników a ponieważ będę kupował to chcę wiedzieć czy były różnice w zależności od lat produkcji czy rodzaju auta.
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
Silnik od warszawy 203/223 nie przechodził zmian konstrukcyjnych. Nie zmieniał się ani stopień sprężania( tak jak w M-20 to miało miejsce), ani średnice tłoka , nic. W zukach montowanych z podwieszanymi pedałami była inna osłona sprzęgła, trzeba to zmienić. Inna w oryginalnej wawie jest pokrywa zawirów- otwór od korka, ale to jest zamienne. Osprzet się zminiał, warszawa gaźnik Ikov i tylko Ikov, żuk także weber- inny kolektor, alternator, aparat zapłonowy elektroniczny, w warszawach tylko tradycyjny. Wszystkie otwory w kadłubie są identyczne od samego początku produkcji, a co za tym idzie osprzę jest zamienny. Z tyłu głowicy w żuku/nysie bywał dodatkwy zawór wody, w warszawie jest płaska zaślepka. Weber łączył się z inna pokrywą komory popychaczy, wawa miała przedmuchy na zewnątrz. Różnice mocy wynikały z pomiarów wg. SAE i wg. DIN . 70/77 KM. Zapraszam do głowna- mam kilka takich silników na warsztacie, to sobie obejrzysz.
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
...acha- inne adaptery filtra oleju, warszawa filtr grzechotka, żuk ma adapter w długim wysięgnikiem pod czujnik ciśnienia oleju- stosowany z prądnicą, krótki wysięgnik stosowany z alternatorem, wysięgnik z otworem stożkowym i gwintem u góry stosowanym w nowszych nysach gdzie nie było wskaźnika ciśnienia oleju tylko lampka.
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
Mozesz miec po prostu filtr & gaznik od nowszego Zuka to najbardziej prawdopodobne. 71 to kupa czasu mogl ktos w miedzyczasie zalozyc, zwazajac na to, ze silniki a zatem otwory montazowe jak wspomnial przedmowca sa takie samewkliw pisze:czyli mam jakiegoś kundla ?? skoro mam 71r filtr papierowy i 2 gardzielowy gaźnik ( chyba weber taki ja 125p)
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
...nie no panie- nie kumaci jesteście????????? silnik od żuka/warszawy/tarpana/nysy/ciągnika wójka Mietka.... mają oznaczenie S-21.....w co to potem ubierzesz to ...........................arturromarr pisze:Dzięki za garść informacji.
Czyli generalnie od czego silnik polecacie?
Co trzeba zmienić, żeby założyć Żukowski albo od Nysy bo te najdostępniejsze są teraz?
Twoja sprawa......, a jeśli dalej nie dajemy radę za moim myśleniem to polecam silnik S-21 od Tarpana.....w Tarpanie były najleprze......
a zmieniać jak instalujesz silnik bez osprzetu nic nie trzeba, jedynie tak jak wspomniałem osłonę sprzęgła jeśli żuk miał podwieszane pedały, a sterowania sprzęgłem odbywało się za pomoca linki. Jednak jesli zamierzasz wstawiać serwo, nie wiem jaki układ cięgien chcesz zastosować, więc trzeba o tym pomysleć wsześniej, bo osłony sprzęgła zmienić bez wyjmowania silnika się nie da. A jak już zainstalujesz silnik to waćpan sobie będziesz kombinował, Weber? Ikov, Mikuni, Solex? dowolnie. Ja bym się zastanowił nad weryfikacją silnika przed włożeniem, bo w silniki ze szrotu co to "dziadek jeździł nysą no kościoła" to ja nie wierzę......
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
trzeba jeszcze wspomniec ze silnik z zuka ,nysy,ma inna miske olejową(rurka od strony pompy oleju),dekiel popychaczy z tkzw.odmą -warszawa ma rurke w dol,oraz deklem zaworow,warszawa ma wlew na przodzie ,zuk i nysa z tylu dekla
warszawa 1970r.2.9 V6
Warszawa M20 1957r.
Ford scorpio 2.3 16V 1996r.
Komar 1962r.
Warszawa M20 1957r.
Ford scorpio 2.3 16V 1996r.
Komar 1962r.