Dostałem wał, i mam taki troche dziwny problem, wał podajze nowy... ale czy napewno? Jak sprawdzic czy wał jest dobry? Łozyska ładnie chodza luzów niema, ale... jak skrzywienie wału sprawdzic? Kolejna rzecz, czy jest jakis sens wybijac tulejki z korbowodów? czy nowe wały miały takowe tulejki?
ogolne pytanie ... JAK ROZPOZNAC CZY WAŁ JEST NOWY?
wał - nietypowy problem
wał - nietypowy problem
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Najłatwiej obejrzeć wykorbienia. Jeśli wał był rozbierany, będą miały wybite oznaczenia kolejności. Albo kolejne cyfry numeratorem, albo po prostu kropki punktakiem. Wszystkie silniki w syrenach miały łożyskowane sworznie na tulejkach brązowych. Jeśli chodzi Ci o skrzywienie to pewnie masz na myśli nieosiowość. To można sprawdzić w zakładzie regenerującym wały.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Nowy wał powinien mieć ślady fabrycznego smaru np na łozyskach stóp korbowodów wogóle cały powinien być tłusty, orgialnie waly były zapakowane w kartoniku i zawiniete w natłuszczony papier - nie sądze by go ktoś specjalnie mył.
Skrzywienia wału nie sprawdzisz bez przyrządów możesz jedynie zgrubnie to skontrolować wkladając wal do bloku i przykrecając karter - wal powinien się swobodnie obracac na łożyskach, wszelkie nierównomierności wskazują na nieosiowość wału, a wał od syreny bardzo łatwo uszkodzić wystarczy że komuś wymsknie się z rąk i spadnie na podłogę
Skrzywienia wału nie sprawdzisz bez przyrządów możesz jedynie zgrubnie to skontrolować wkladając wal do bloku i przykrecając karter - wal powinien się swobodnie obracac na łożyskach, wszelkie nierównomierności wskazują na nieosiowość wału, a wał od syreny bardzo łatwo uszkodzić wystarczy że komuś wymsknie się z rąk i spadnie na podłogę
wciąż zaskakuje mnie spontaniczna wszechobecna i bezinteresowna chęć partaczenia wszystkiego
Myślę, że skoro łożyska nie mają luzów i wszystkie chodzą gładziutko, a do tego tak jak tutaj zostało dopisane, cały dostałeś zawinięty w ten papier i cały wał jest nasmarowany, to można przyjąć że jest faktycznie nowy. Możesz jeszcze go obejrzeć dokładnie czy nie wypatrzysz faktycznie jakichś śladów po rozbiórce.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -