Różnica między 203/223 a 204/224
Różnica między 203/223 a 204/224
Mam pytanie,głowie się jaka jest Różnica między Warszawą 203/223 a 204/224
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 12:52 przez Haker, łącznie zmieniany 1 raz.
FSO POLONEZ GLI
- kochajmysyrenki
- -#Youngtimer
- Posty: 397
- Rejestracja: 2007-03-13, 21:02
- Lokalizacja: Warszawa
Zanotujcie lub zapamiętajcie raz na zawsze:
223 ma silnik górnozaworowy S21, a 224 ma silnik dolnozaworowy M20. Modele te różnią się tylko silnikiem.
Początkowo produkowano je jako 203 i 204, ale po proteście Peugeota, który miał prawo do trzycyfrowych nazw modeli z zerem w środku, zmieniono z 203 na 223, a z 204 na 224.
223 ma silnik górnozaworowy S21, a 224 ma silnik dolnozaworowy M20. Modele te różnią się tylko silnikiem.
Początkowo produkowano je jako 203 i 204, ale po proteście Peugeota, który miał prawo do trzycyfrowych nazw modeli z zerem w środku, zmieniono z 203 na 223, a z 204 na 224.
- Paderewsku
- młody syreniarz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-03-04, 21:08
- Lokalizacja: Łosice/Głowno
[quote="DAN-CTT"]Zanotujcie lub zapamiętajcie raz na zawsze:
223 ma silnik górnozaworowy S21, a 224 ma silnik dolnozaworowy M20. Modele te różnią się tylko silnikiem.
.... Dan nie obraź się ale sprostuję- masz rację, ale.....jeśli mówimy o modelach osobowych 223/203...224/204 to różnią się jak najbardziej silnikami S-21 i M-20 jak napisano, ale inne są tylne mosty maja inne przełożenie, oraz inny napęd prędkościomieża przy skrzyni. Generalnie można powiedzieć iż różniły się prawie tylko silnikiem, nieco różnic było w modelach dostawczych...tam S-21 nie koniecznie łączył się z "szybkim" mostem , ale to już kiedyś omówiono. Warto dodać że 203/204 występowały w latach 1964-1968 a 223/224 1968-1973... rok 1968 był przełomowy w nazewnictwie, z tym że moim zdaniem 224 nie były produkowane już w 1971 roku , poruszałem to na innym forum jednak nikt nie potrafił tego określić. Z moich obserwacji przyrodniczych wynika że w latach 1971-1973 wychodziły już tylko modele 223 z S-21 , ale tu może ktoś ma info o wawie po 1970 z dolniakiem....ja takiej nie widziałem......
acha....z tego co sie orientuję zmiana nazewnictwa z "0" na "2" po środku nie niosła za sobą zmian konstrukcyjnych, była efektem sporu z marka Peugeot, jednak pierwsze 203 i 204 miały np. ciągle symetryczne lampy reflektorów, miało je nawet kombi. Czy zbiegiem okolicznosć rok 68 przyniósł zmianę lamp tego nie wiem, ale wydaje mi się że to nastapiło wcześniej. W teście motoru który nabyłem na allegro mam artykół o warszawie kombi testowanej w 1965 roku jeszcze ze świetłami symetrycznymi za co bardzo to auto notabene bardzo ganiono.....
223 ma silnik górnozaworowy S21, a 224 ma silnik dolnozaworowy M20. Modele te różnią się tylko silnikiem.
.... Dan nie obraź się ale sprostuję- masz rację, ale.....jeśli mówimy o modelach osobowych 223/203...224/204 to różnią się jak najbardziej silnikami S-21 i M-20 jak napisano, ale inne są tylne mosty maja inne przełożenie, oraz inny napęd prędkościomieża przy skrzyni. Generalnie można powiedzieć iż różniły się prawie tylko silnikiem, nieco różnic było w modelach dostawczych...tam S-21 nie koniecznie łączył się z "szybkim" mostem , ale to już kiedyś omówiono. Warto dodać że 203/204 występowały w latach 1964-1968 a 223/224 1968-1973... rok 1968 był przełomowy w nazewnictwie, z tym że moim zdaniem 224 nie były produkowane już w 1971 roku , poruszałem to na innym forum jednak nikt nie potrafił tego określić. Z moich obserwacji przyrodniczych wynika że w latach 1971-1973 wychodziły już tylko modele 223 z S-21 , ale tu może ktoś ma info o wawie po 1970 z dolniakiem....ja takiej nie widziałem......
acha....z tego co sie orientuję zmiana nazewnictwa z "0" na "2" po środku nie niosła za sobą zmian konstrukcyjnych, była efektem sporu z marka Peugeot, jednak pierwsze 203 i 204 miały np. ciągle symetryczne lampy reflektorów, miało je nawet kombi. Czy zbiegiem okolicznosć rok 68 przyniósł zmianę lamp tego nie wiem, ale wydaje mi się że to nastapiło wcześniej. W teście motoru który nabyłem na allegro mam artykół o warszawie kombi testowanej w 1965 roku jeszcze ze świetłami symetrycznymi za co bardzo to auto notabene bardzo ganiono.....
Pozwolę sobie odkopać temat, gdyż interesuje mnie jedna kwestia:
To jak mają się do tego nazwy syren? (104, 105?) - też mają zero "w środku".DAN-CTT pisze: Początkowo produkowano je jako 203 i 204, ale po proteście Peugeota, który miał prawo do trzycyfrowych nazw modeli z zerem w środku, zmieniono z 203 na 223, a z 204 na 224.
wg Glinki z 68 w syrenie asymetryczne oswietlenie wprowadzono w kwietniu '67. Zapewne Wawa dostała w tym samym okresie.Paderewsku pisze: W teście motoru który nabyłem na allegro mam artykół o warszawie kombi testowanej w 1965 roku jeszcze ze świetłami symetrycznymi za co bardzo to auto notabene bardzo ganiono.....
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
Z zerem był także trabant (601)... Potrafi ktoś wytłumaczyć, dlaczego dostało się tylko warszawie, a tyle innych samochodów z "0" w środku mogło być sprzedawanych pod pierwotną nazwą i nikt nie protestował?
http://e-wrak.pl - historia motoryzacji...