warszawa vs pobeda

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
nyno
Posty: 13
Rejestracja: 2008-10-13, 00:50
Lokalizacja: krakow

warszawa vs pobeda

Post autor: nyno »

Czy mozcie mi powiedziec czym sie rozni warszawa od pobiedy ? wygladaja podobnie tylko napisy inne.Wszyscy chcieliby miec warszawe garbuski a czemu nie pabiedy przeciez sa tansze. co o tym sadzicie ????
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Jeździ trochę pobied po Polsce ze znaczkami od Warszaw. Sprecyzuj pytanie, bo jest takie, jak ktoś by się zapytał czym różni się trabant p50 od 601.
syrena to nie samochód.
Awatar użytkownika
syrena-101
-#Junior
-#Junior
Posty: 116
Rejestracja: 2006-07-06, 12:41
Lokalizacja: Będzin

Post autor: syrena-101 »

Wszystko rozchodzi się o unikalność.
Warszaw pierwszej serii (51-56) wyprodukowano razem we wszystkich latach tyle, co ruscy Pobiedy w rok (a może oni nawet więcej). Tak więc Pobied jest od groma, a Warszawy są unikatem.
Jumper
Posty: 3
Rejestracja: 2010-10-23, 21:38
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Jumper »

Witam.
Taki krótki rys historyczny:

Całkowite opanowanie licencji nastąpiło w roku 1956, a z 12000 samochodów zaplanowanych na rok 1955, udało się wyprodukować zaledwie 4000. Sukcesywnie zaczęto również przekonstruowywanie niektórych elementów, w skutek czego Warszawa "straciła na wadze" ok. 200 kg. Dalsza modernizacja całej konstrukcji spowodowała spadek jednostkowego nakładu pracy z 240 do 219 godzin na jeden samochód, co umożliwiło osiągniecie w latach 60-tych wydajności rzędu 18000 sztuk rocznie.

W roku 1960 pojawiła się pierwsza całkowicie polska Warszawa 201. Pomimo ze zewnętrznie nie odróżniała się zbytnio od radzieckiego pierwowzoru, to zawierała ponad 200 modyfikacji rożnych podzespołów.
W kolejnym modelu, oznaczonym 202 z 1962 roku, zastąpiono przestarzały dolnozaworowy silnik nową, górnozaworową jednostką o większej mocy, gwarantującą lepsze osiągi.



Do chwili zakończenia produkcji w 1973 roku (wraz z sedanem) wprowadzono przeszło 4000 zmian.

[ Dodano: 2010-10-24, 20:11 ]
syrena-101 pisze:Wszystko rozchodzi się o unikalność.
Warszaw pierwszej serii (51-56) wyprodukowano razem we wszystkich latach tyle, co ruscy Pobiedy w rok (a może oni nawet więcej). Tak więc Pobied jest od groma, a Warszawy są unikatem.

Rodzynkiem jest Pobieda z silnikiem 6-cio cylindrowym. Tych wyprodukowano tylko kilkaset sztuk.
jacoslav
Posty: 24
Rejestracja: 2010-10-28, 23:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: jacoslav »

W sumie Warszaw i Pobied wyprodukowano tyle samo czyli ok 250.000.
Także nie pisz bzdur że Warszawa jest bardziej unikatowa... Wg niektórych kolekcjonerów jest odwrotnie. Mało jest Pobied zachowanych w oryginale i w dobrym stanie.
rafi fsm
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 97
Rejestracja: 2010-03-03, 13:44
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: rafi fsm »

Jacoslav - takiej bzdury to od lat nie słyszałem. Tyle samo. BUUACHAAACHA. :lol:
Tyle w temacie. Poczytaj trochę, tylko nie w śmietniku necie.
Bez urazy i pozdrawiam serdecznie. :grinser
jacoslav
Posty: 24
Rejestracja: 2010-10-28, 23:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: jacoslav »

rafi fsm to ty poczytaj trochę:
Pobieda: http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-M20_Pobieda - 235 997 egzemplarzy w ciągu 12,5 roku produkcji
a 235 999 wg najbardzie miarodajnego źródła tworzonego przez społeczność właścicieli Pobied http://gaz20.spb.ru/history_1955-1958.htm
Warszawa: http://pl.wikipedia.org/wiki/FSO_Warszawa - Łącznie wyprodukowano 254 471 Warszaw w wersji osobowej.
PODSUMOWUJĄC WSZYSTKICH MODELI POBIED WYPRODUKOWANO MNIEJ NIŻ WSZYSTKICH MODELI WARSZAW... wynika to z prostego faktu... warszawę produkowano 22 lata, Pobiedę niespełna 13...
i co tłumoku "rafi fsm"?

ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???
QWARUK
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-01, 21:34
Lokalizacja: Białobrzegi

Post autor: QWARUK »

jacoslav pisze:i co tłumoku "rafi fsm"?

ps.
Jezeli Interenet nie jest miarodajny to co w takim razie jest bardziej miarodajne???
Kolego jacoslav to nie piaskownica, tłumoków tu niema. To twoj drugi post a takie odzywki? Trochę kultury.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

miałem nie pisac ale q-wica wzieła górę

jest nas tu wielu i jakos sobie nie ubliżamy ,oczywiscie co niektórzy chandryczą się między sobą ,ale nie tak jak kol, JACOSLAV jest z nami mniej niz ferje wakacyjne lAtemw szkole a już wali z grubej RURY oj wstyd mi kolego za CIEBIE

a tak na zakończenie kol JACOSLAVIE przytemperuj swoje zapedy co do wyzwisk

A DO MODERATORA PROŚBA MOŻE TAK ZIELONY LISTEK NA DOBRY POCZĄTEK

POZDRAWIAM :piwo:
kombi
Damian
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-08-25, 21:27
Lokalizacja: Szadek (łódzkie)

Post autor: Damian »

Oryginalna Warszawa M20 z lat 1951-1956 jest na pewno unikatem. Łącznie wyprodukowano ich 15008 sztuk. W późniejszych latach produkcja kolejnych modeli ( model 57-200, 201, 202, 203/223 i 204/224) wahała się w granicach 14-16tyś sztuk rocznie. Autorowi postu pewnie chodziło o ten pierwszy model. Warszawy z pierwszych lat produkcji były składane z podzespołów radzieckich, nawet silniki do roku 1953 roku bazowały na częściach radzieckich.
Także w bardzo prosty sposób można przerobić Pobiede na Warszawe, tak jak wspomniał kolega bardzo wiele jeździ w Polsce Pobied przerobionych na Warszawy. Wystarczy zmienić kilka detali. Większość to zmiana nazwy z GAZ Pobieda na FSO Warszawa> Bumerang, napisy boczne na przedniej masce, klakson przy kierownicy, dekle i oczywiście Atrapa chłodnicy ośmioschodkowa. Jedynym wyznacznikiem może być oryginalny dowód rejestracyjny, w którym będzie napisane, że jest to FSO Warszawa M20 a nie GAZ M20 Zwycięstwo
jacoslav
Posty: 24
Rejestracja: 2010-10-28, 23:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: jacoslav »

przeciez to delikatne określenie...
wszystkich modeli warszaw wyprodukowano tyle co pobied
... i tyle w temacie
wszystkie warszawy są unikatem nawet sedanów nie ma za wiele... także w kontekście tej samej ilosci wyprosukownych sztuk nie piszcie że pobied jest od groma bo to nie ma sensu...
ODPOWIEDZ