jaki inny silnik do warszawy
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Pewnie widzieliście, ale wstawię: http://www.youtube.com/watch?v=V-Z2RYEt7uU Karkołomne, ale i taki silnik się nada
co do swapu na 2.3 v6,ludzie robia takie rzeczy z powodzeniem i smigaja.kiedys byla taka wawka na allegro.a z automatem to juz w ogole...hmmm...bajeczka:) gdzies na necie byla nawet recepta na taka przerobke i wcale nie bylo to klopotliwe dzieki rozmiarom wawy.innymi slowy jest tam do czego takie cos zamocowac.
Wracając do tematu, mam podobny pomysł co założyciel tematu, tylko chodzi mi wyłącznie o ekonomię silnika. Co myślicie o wstawieniu tam współczesnego w porównaniu z Warszawą silnika o podobnej mocy ewentualnie niewiele większej np. 70-80KM zestawionego ze skrzynią biegów tak, aby z oryginalnego układu napędowego zostawić wał i połączyć go z nową skrzynią. Mam na myśli silnik ok 1,3-1,4l i spalaniu 8-9l/100km. Czy takie łączenie było by bardzo skomplikowane? Jak takie coś powinno się wykonać?
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
Oczarowany wdziękiem Syreny
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
od razu kontra 1,3 lub 1,4 będa mialy za mało mocy i momentu obr. zeby Warszawę uciagnać . Mam na mysli normalna eksploatację a nie wleczenie się i zawadzanie innym na skrzyzowaniach. Warszawa ma swoja wagę.
Sugerowal bym jezeli juz musicie oszczędzać ins. LPG
Silnik S21 bedzie spokojnie pracowal na gazie i nie będzie problemów z jakas elektroniką jak we współczesnych samochodach. Mimo że jestem przeciwnikiem LPG to wg. mnie jest to jedyna droga wyjscia. Tak robia chłopaki w Uazach nawet z silnikami V8 z Gaza 66.
Ciut by mi bylo szkoda wsadzać bądz co bądz do naszego zabytka inny silnik.
Ale z doswiadczenia wiem ze bez problemów montowano tam całe zespoły napędowe czy to diesle czy benzyniaki np. MB 123(beczka) , Volvo 240, i inne. Ale zawsze z samochodów tylno napędowych i minimum 2,0 .
Sugerowal bym jezeli juz musicie oszczędzać ins. LPG
Silnik S21 bedzie spokojnie pracowal na gazie i nie będzie problemów z jakas elektroniką jak we współczesnych samochodach. Mimo że jestem przeciwnikiem LPG to wg. mnie jest to jedyna droga wyjscia. Tak robia chłopaki w Uazach nawet z silnikami V8 z Gaza 66.
Ciut by mi bylo szkoda wsadzać bądz co bądz do naszego zabytka inny silnik.
Ale z doswiadczenia wiem ze bez problemów montowano tam całe zespoły napędowe czy to diesle czy benzyniaki np. MB 123(beczka) , Volvo 240, i inne. Ale zawsze z samochodów tylno napędowych i minimum 2,0 .
motomania na luzie
Instalacja LPG miała być oprócz tego. Nie chcę żeby Warszawa odlatywała ze świateł z piskiem opon tylko, aby była normalnym samochodem, dochodzącym do 100 max 120km/h, ale i tak normalnie nie przekraczałbym raczej 80km/h. A co do mocy to jaka powinna być i mniej więcej ile litrów, kolega podaje 2 może ktoś ma inny pomysł. Czy wie ktoś jak należałoby łączyć ten nowy napęd z resztą auta. Nie chcę nic zmieniać w wyglądzie zewnętrznym, ani wewnętrznym, jedynie pod maską, ale tylko kierując się ekonomią.
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
Oczarowany wdziękiem Syreny
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Wkładając silnik 2,0 z Volva 240 do Tarpana musialem tylko ciut przerobić wsporniki miedzy silnikiem a poduszkami . Tyl wspieral się na bardzo podobnej belce jak w Tarpanie , tylko ciut w innym miejscu . Wystarczy zrobić inna belkę podpoierajaca skrzynię. i w końcu przejściowka na wał. Z jednej strony musi pasować do wału napędowego a z drugiej do zabieraka skrzyni biegów. Z ins. elektryczna nie miałem problemu. Trzeba było tylko logicznie sie podpiac do rozrusznika ,alternatora i ukł zapł. Czujniki cisnienia i temperatury tez da się zaadaptować. Acha ja wkladałem cały zesp. nap. tzm. silnik i skrzynię biegów.
motomania na luzie
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Ciekawe tyle co S21 D:D::D:D:DNowy pisze:Tylko z tego co poszukałem to ten silnik pali mniej więcej tyle co Warszawa to nie widzę sensu takiej przeróbki.
S21 palił 10-18 litrówna sto
A Silnik Volvo 2,0 u mnie w Tarpanie miescił się w 10 litrach:D
A Warszawa jest o wiele lżejsza.
Jeszcze raz powtarzam sugerował bym LPG i z głowy. Nie ma zadnych przeróbek i szybko mozesz zdemontować w razie takiej potrzeby.
motomania na luzie
a ile mocy i momentu ma silnik warszwowy..?CZESIO1958 pisze: od razu kontra 1,3 lub 1,4 będa mialy za mało mocy i momentu obr. zeby Warszawę uciagnać . .
nowe silnik o pojemnosci 1.4 litra ( i to nawet nie taki enowiutkie) maja leprze parametry niz warszwowe. silnik rovera z poczciwego poloneza o pojemnosci 1.4 - 103 konie i 130Nm. niewiem ile ma z warszawy al edomyślam sie ze niewiecej. moim zdaniem spokojnie by wystarczył. bo polonez owszem lżejszy ale ztym silnikiem juz niezle lata. wiec w warszawie moim zdaniem napewno niebylo by gorzej niz na oryginale.
ewentualnie z prostych silnikow mozna bawic sie w dohce fiatowe.
albo jak juz kilka warszaw powstalo 2.9 forda sa wersjie 150km i wersie coswort 207.
a pozatym tojakby ktos chcial moge sprzedac warszawe kombi z gazem. silnik po remoncie tylko blacha padaka.
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
Szkoda naszego wysiłku . Jak kotoś chce nie zabuduje silnik 1,3 lub 1,4 do Warszawy to się sam przekona. Moc mocą , silnik zblokujesz ze skrzynią do jakiegoś tylno napędowca ok.
A co z tylnym mostem , będziesz zmieniał kolo talerzowe i atak zeby pasowało ??
Panowie to nie jest tak chop siup.
motomania na luzie
dlaczego atak i koło talezowe.? przeciez jest wał ktory najłatwiej dopasować. tym bym sie akurat niemartwil. jednak osobiscie bym nierobl takiej przekladki.. jak cos to juz na cos wiekrzego niz seria. choc uwazam ze we warszawie taki silnik jakma stanowczo wystarcza. kiedys tez byłem młody .. i głupi i upchalem do poloneza silnik 2.0 Turbo. coby szybciej jezdzil. sprawa ma sie tak ze odkąd mam ten silnik jezdze delikatniej i spokojniej niz na oryginalnym. hehe. pozatym to bylo prawie 10 lat temu. jak mialem mniej rozumku..
generalnie da si ew wawce zalozyc silnik chocby wspomniany 1.4 z poloneza(rovera) wraz ze skrzynią ale w tedy to niebedzie ani monster potwor , ani orygiinał. takie nic bedzie. jezdzic pewno bedzie nawet całkiem ok. ale. zakladaj gaz do oryginalu i ciesz si ejazdą. te silniki wcale si eniepsuja tak jakby si emoglo wydawac. czeba tylko o nie dbac. warszawą bym sie niebał jechac nad morze. syrena tak.
generalnie da si ew wawce zalozyc silnik chocby wspomniany 1.4 z poloneza(rovera) wraz ze skrzynią ale w tedy to niebedzie ani monster potwor , ani orygiinał. takie nic bedzie. jezdzic pewno bedzie nawet całkiem ok. ale. zakladaj gaz do oryginalu i ciesz si ejazdą. te silniki wcale si eniepsuja tak jakby si emoglo wydawac. czeba tylko o nie dbac. warszawą bym sie niebał jechac nad morze. syrena tak.