Wysłany: 2009-06-15, 15:06 Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?
Witam chciałbym uzyskac od kolegów z forum informacje o wymiarach chłodnicy w warszawie-nysa-zuk, wys, dł szer oraz czy pokrywaja sie otwory w chlodnicy wzgledem otworów w chlodnicy Syrena
z gory dziekuje
Marco
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Ostatnio zmieniony przez italianboy 2009-06-23, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
Tak, wiem moja hybryda jak ja nazwałes , a frankenstein jak ja kolega mój nazwał to cos innego...silnik a raczej blok od wartburga, głowica syrena, co z tym sie wiaze...inny stopien sprezania i wieksza moc i duzo wiekrze "grzanie sie" juz wiem ze swiece musze miec tzw zimne M80 ale szukam dalej napewno chłodnica bedzie tu grała duzą role ...i tak mysle ze chcac zachowac "pozorny wyglad" syrenoskiego silnika wąz z głowicy"gruszka" oraz harmonijka...musze znalesc podobna w wygladzie-otwory i w działaniu co syrenkowa z tym ze wieksza-wydajniejsza...mysle tez nad zastosowaniem dodatkowej chłodniczki wody tylko musze przewertowac ksiazki i pomyslec gdzie ja umiescic...dlatego wydaje mi sie ze chlodnica z syreny i wartka przed 85 moga byc za mało wydajne przy tej temperaturze komor spalania-swiece m60, topią sie elektrody dlatego z wiekszych a podobnych chłodnic przyszła mi do glowy zukowo-warszawkowo-nysowa...tylko czy wejdzie i czy otwory sie pokrywaja w miare?
pozdrawiam Marco
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lis 2005 Posty: 2371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-15, 23:31
Syrenowska nie jest przypadkiem kompatybilna z fiatowską (125p)?
Albo oddaj oryginał do zakładu zajmującego się "renowacją" chłodnic, później zainstaluj z tyłu chłodnicy wentylator i będzie git
a gdzie ty dostaniesz swiece m75 - bo to sa te zimne do syreny to nie wiem, po drugie spytaj sie najpierw kolegi pyjtersona on ma tez glowice od syreny i chlodnice tez
taniej wyjdze zamontowac wiatrak elektryczny za chlodnica do syreny, ktory by to wspomagal w razie podniesienia temp, zamiast wydziwiac z chlodnica !!!!!!!!
Pyjterson ma wlasnie swiece m80 czy jakos tam i chlodnice z syreny i sie grzeje,co do wentylatora z tyłu to nie jest dobry pomysł bo bedzie sie krzyzowalo powietrze ze smigiełka pompy wody chyba ze dam odwrotnie...tak zeby odciagało powietrze...ale nadal nie mam chłodnicy i nie wiem jaka by pasowała z tych podobnych a bardziej wydajnych
pozdrawiam
ps.myslalem zeby zukoska dac na pol lezaco bo jest 2,5cm szersza a 10cm wyzsza.
ps2. ma ktos wyzej wymienione swiece zbedne M75-M80? moge sie wymienic za swiece m60 lub poprostu zaplacic
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
no moze i by sie nadała ale musiałbym wtedy na 100% dac chłodniczke wody ...na razie szukam szukam i znalesc nie moge chlodnicy do syreny a na allego ...wiadomo jakie ceny
do tego swiece zimne tez nie moge znalesc ;/ pomocy
ps. mysle coraz intensywniej o chlodnicy duzy fiat/folonez stary typ, skoro chlodziły silniki 1,5 to z litrowym nawet grzejacym sie powinna sobie poradzic, co myslicie?
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Skoro i tak już kombinujesz pod maską i nie robisz oryginała to wywal ten oryginalny wiatraczek z pompy wody, znajdź dużą chłodnice syrenowską (stary typ) jest ona znacznie bardziej wydajna i zainstaluj na niej wentylator dwu biegowy z jakiegoś współczesnego samochodu. Pierwszy bieg niech sobie hula cały czas, a drugi zrób zalączany przełącznikiem z wnętrza kabiny w razie jakby łapała temperature. Przy takiej przerobce zapomnij o termostacie Po prostu wywal z niego bebechy tak, zeby cąly czas był otwarty.
Według mnie to będzie najtańsza i najprostsza przeróbka. Nie musisz zmieniać żadnych węży tylko dołożyc pożądny wentylator.
Hmm dobry pomysł ale chce zachowac smigiełko syrenkowe
A teraz prosze sie nie smiac nie znam sie na tym tylko prosze powiedziec czy takie cos ewentualnie cos by pomogło na grzanie sie czy raczej nie w 2ch wersjach
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2009 Posty: 431 Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2009-06-16, 16:39
Jak dla mnie pomysł kolegi siesicki byłby najrozsądniejszy.
Jeśli chodzi o rysunki to gdzie umieścić drugą chłodnicę wody (np. mały intercoler)??
I czy syrenowska pompa wody da sobie radę.
tego to nie wiem czy sobie poradzi czy tez nie nie znam parametrow jej siły i wydajnosci pomysł kolegi siesickiego wydaje sie byc rzeczywiscie najlatwiejszy i najtanszy z tym ze smigiełko zostaje od syreny "dla picu" a z tyłu bedzie wiatrak jak pisał 2predkosciowy wysysajacy powietrze na 1 biegu bedzie on stop a na 2gim jak cos sie zacznie z temperatura dziac kto ma chłodnice do syrenki? bo ja posiadam tylko od wartburga 2T nowy typ....chyba ze da sie ja wykorzystac to bedzie super
pozdrawiam
_________________ Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum