Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?

Zapytania i porady techniczne
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

No jak chcesz zrobić tak jak na rysunki to się będzie grzać na pewno, bo omijasz w ogóle pompę wody :D z dołu chłodnicy do pompy i z pompy na dół bloku.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Chłodzenie 01 odpada dlatego że kierunek przepływu wody w silniku powinien iść z dołu do góry a nie odwrotnie :D Chłodzenie 02jest prawidłowe z kierunkiem a ta wolna końcówka z termostatu idzie na nagrzewnice
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Dziekuje za podpowiedzi postaram sie cos skleic z tego :)....omijam bo nie mam ksiezki bo pozyczyłem i nie wiedzialem gdzie to ma isc dlatego ominolem :D

czyli zimne swiece+ dodatkowy wiatraczek dmuchajacy(plus ten z pompy wody)+ wiatrak wiekszy z tyłu chłodnicy wyciagajacy i bedzie chyba ok, i nie bede musial chlodniczki wody dostawiac :) z reszta okaze sie w praniu jak bedzie z "grzaniem sie" :)
pozdrawiam Marco
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

heh przefajne kombinacje. Gruba chlodnica ze starszej syreny (ta z nawisem na obudowe chlodnicy jak w 2 cyl) i bedzie dobrze. plus ew. dodatkowy wentylator z poloneza i bedzie ok. I nic nie projektuj bo zapominasz o pompie wody :smiech
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Nie zapomnialem...na rys 2 sa w pompie wody te 2 rurki wychodzace ale jak pisalem pozyczylem ksiazke i niestety nie mialem schematu :( to sprawa zalatwiona bedzie chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
szczurpreriowy
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1294
Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szczurpreriowy »

italianboy pisze:chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową[/b]
tu jest grubaska:
www.allegro.pl/item661928246_chlodnica_syrena_104.html
tylko nie pisz,że to majątek :faja
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

zamienilem chlodnice w swoje 105 na 104kową i mimo silnika na dotarciu nie przegrzewal sie.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

A ja mam znów pytanie, bo blok wartek-glowica syrena -przegrzewa sie dlatego ze inne sprezanie w komorach spalania jest i jest wiekrza detonacja... dlatego trzeba dac swiece zimne.....(m60 sie topia elektrody) i moje pytanie: czy zubozając mieszanke mozna by zostac przy swiecach m60 wtedy detonacja przy ubogiej mieszance bedzie mniejsza-bedzie mniej palił- nie wiem czy ide w dobrym kierunku HLP :D co do chłodzenia bedzie jeden wiatraczek tych samych wymiarow co w pompie wody i 1 wyciagajacy oba odpalane z kabiny :)
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

przy spalaniu ubogiej mieszanki wzrasta temperatura....

problemy z przegrzewaniem (ponoc-zaslyszane-moge sie mylic) wynikaja z roznic w kanalach wodnych warb - syrena...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
Joseph
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 327
Rejestracja: 2006-10-19, 12:06
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Joseph »

Marco po raz kolejny piszę nie kombinuj. Zobacz jak wyjdzie a tak rozregulujesz gaźnik i będziesz się bawił nie wiadomo ile. :klnie
Mam najszybszą R20 w mieście. Od zawsze chciałem mieć taką bestię;-)
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

ok ok juz koniec kombinowania :)
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
emski
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 420
Rejestracja: 2007-01-04, 00:03
Lokalizacja: Budzów/Wrocław

Post autor: emski »

Witam.

Marco wydaje mi się, że na prawdę nie potrzebnie się martwisz i zajmujesz sobie głowę głupotami. Z mieszanką nie wiele wykombinujesz, ustawiaj gaźnik według książki tak jak ma być i będzie ok. Co do świec to spokojnie wkręcaj to co masz. Nie wydaje mi się, żeby się stopiła elektroda na świecy :ok3 Szybciej Ci klęknie coś innego niż potopią się elektrody. Zimne świece stosuje się po to, żeby w wysilonych silnikach, przy wysokich temperaturach uniknąć samozapłonu, a nie po to żeby się nie potopiły.
Odpalałeś już w ogóle silnik w tej ramie? Bo ja bym chyba nie wytrzymaj i już go odpalił posłuchać jak pyrka :D Na chwilowe odpalenie spokojnie wystarczy ta woda, którą zalejesz do bloku, tak więc nie musisz podłączać chłodnicy.

Pozdrawiam i powodzenia.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

ja to bym najpierw zrobił całą syrene a odpalanie na koniec....
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
italianboy
-#Junior
-#Junior
Posty: 146
Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
Lokalizacja: Łódź/Rzym

Post autor: italianboy »

Odpalenie w niedziele :) zobaczymy co i jak :D ale tłumikow nie mam wiec bedzie głosno :D
pozdrawiam
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

eee weteran pali silniki zanim wsadzi je do samochodu :D
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ