Temperatura silnika- zubozenie mieszanki?
No jak chcesz zrobić tak jak na rysunki to się będzie grzać na pewno, bo omijasz w ogóle pompę wody z dołu chłodnicy do pompy i z pompy na dół bloku.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Chłodzenie 01 odpada dlatego że kierunek przepływu wody w silniku powinien iść z dołu do góry a nie odwrotnie Chłodzenie 02jest prawidłowe z kierunkiem a ta wolna końcówka z termostatu idzie na nagrzewnice
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym
Dziekuje za podpowiedzi postaram sie cos skleic z tego ....omijam bo nie mam ksiezki bo pozyczyłem i nie wiedzialem gdzie to ma isc dlatego ominolem
czyli zimne swiece+ dodatkowy wiatraczek dmuchajacy(plus ten z pompy wody)+ wiatrak wiekszy z tyłu chłodnicy wyciagajacy i bedzie chyba ok, i nie bede musial chlodniczki wody dostawiac z reszta okaze sie w praniu jak bedzie z "grzaniem sie"
pozdrawiam Marco
czyli zimne swiece+ dodatkowy wiatraczek dmuchajacy(plus ten z pompy wody)+ wiatrak wiekszy z tyłu chłodnicy wyciagajacy i bedzie chyba ok, i nie bede musial chlodniczki wody dostawiac z reszta okaze sie w praniu jak bedzie z "grzaniem sie"
pozdrawiam Marco
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
heh przefajne kombinacje. Gruba chlodnica ze starszej syreny (ta z nawisem na obudowe chlodnicy jak w 2 cyl) i bedzie dobrze. plus ew. dodatkowy wentylator z poloneza i bedzie ok. I nic nie projektuj bo zapominasz o pompie wody
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym
Nie zapomnialem...na rys 2 sa w pompie wody te 2 rurki wychodzace ale jak pisalem pozyczylem ksiazke i niestety nie mialem schematu to sprawa zalatwiona bedzie chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
- szczurpreriowy
- -#Youngtimer
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2005-02-11, 00:12
- Lokalizacja: Wrocław
tu jest grubaska:italianboy pisze:chlodnica od starszej syreny ale prosze WAS o jakis namiar na takową[/b]
www.allegro.pl/item661928246_chlodnica_syrena_104.html
tylko nie pisz,że to majątek
Z setek tysięcy różnych „Syrenek”składa się jedną Wielką Syrenę.Syrena Matka,
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
która rodzi się z własnych dzieci.Syreny,które swojej sprawności nie zawdzięczają już dziś fabryce i „składają się”z innych,poprzednich dawców detali...
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym
A ja mam znów pytanie, bo blok wartek-glowica syrena -przegrzewa sie dlatego ze inne sprezanie w komorach spalania jest i jest wiekrza detonacja... dlatego trzeba dac swiece zimne.....(m60 sie topia elektrody) i moje pytanie: czy zubozając mieszanke mozna by zostac przy swiecach m60 wtedy detonacja przy ubogiej mieszance bedzie mniejsza-bedzie mniej palił- nie wiem czy ide w dobrym kierunku HLP co do chłodzenia bedzie jeden wiatraczek tych samych wymiarow co w pompie wody i 1 wyciagajacy oba odpalane z kabiny
Syrena 105 -1978 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
Syrena 105L -1980 -jest
Fiat 127 MK1 -1974 -był
Fiat Tipo 1,4ie -1992 -był
Lancia Kappa 2,4JTD -1999 -jest
Lancia Delta 1,8 ie -1994 -jest
Fiat Ritmo 1,7 D -1985 -jest
przy spalaniu ubogiej mieszanki wzrasta temperatura....
problemy z przegrzewaniem (ponoc-zaslyszane-moge sie mylic) wynikaja z roznic w kanalach wodnych warb - syrena...
problemy z przegrzewaniem (ponoc-zaslyszane-moge sie mylic) wynikaja z roznic w kanalach wodnych warb - syrena...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym
Witam.
Marco wydaje mi się, że na prawdę nie potrzebnie się martwisz i zajmujesz sobie głowę głupotami. Z mieszanką nie wiele wykombinujesz, ustawiaj gaźnik według książki tak jak ma być i będzie ok. Co do świec to spokojnie wkręcaj to co masz. Nie wydaje mi się, żeby się stopiła elektroda na świecy Szybciej Ci klęknie coś innego niż potopią się elektrody. Zimne świece stosuje się po to, żeby w wysilonych silnikach, przy wysokich temperaturach uniknąć samozapłonu, a nie po to żeby się nie potopiły.
Odpalałeś już w ogóle silnik w tej ramie? Bo ja bym chyba nie wytrzymaj i już go odpalił posłuchać jak pyrka Na chwilowe odpalenie spokojnie wystarczy ta woda, którą zalejesz do bloku, tak więc nie musisz podłączać chłodnicy.
Pozdrawiam i powodzenia.
Marco wydaje mi się, że na prawdę nie potrzebnie się martwisz i zajmujesz sobie głowę głupotami. Z mieszanką nie wiele wykombinujesz, ustawiaj gaźnik według książki tak jak ma być i będzie ok. Co do świec to spokojnie wkręcaj to co masz. Nie wydaje mi się, żeby się stopiła elektroda na świecy Szybciej Ci klęknie coś innego niż potopią się elektrody. Zimne świece stosuje się po to, żeby w wysilonych silnikach, przy wysokich temperaturach uniknąć samozapłonu, a nie po to żeby się nie potopiły.
Odpalałeś już w ogóle silnik w tej ramie? Bo ja bym chyba nie wytrzymaj i już go odpalił posłuchać jak pyrka Na chwilowe odpalenie spokojnie wystarczy ta woda, którą zalejesz do bloku, tak więc nie musisz podłączać chłodnicy.
Pozdrawiam i powodzenia.
- italianboy
- -#Junior
- Posty: 146
- Rejestracja: 2008-01-08, 13:53
- Lokalizacja: Łódź/Rzym