Montaż alternatora?

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SzyMek
Posty: 24
Rejestracja: 2008-06-14, 17:02
Lokalizacja: Gdańsk

Montaż alternatora?

Post autor: SzyMek »

Witam! Chciałbym zamontować alternator w mojej 105 Lux. Związku z tym moje pytanie do tych którzy to robili Jak to zrobić? Wiem ze potrzebny jest 2 regulator napięcia to już mam od DF 125p posiadam też alternator z samochodu Dacia z ubiegłej epoki z tego co wiem bym już zamontowany w syrenie i koło pasowe jest już zmienione. Proszę o jakieś proste instrukcje bo moja prądnica powoli zaczyna mnie denerwować :???:
Awatar użytkownika
mp79
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 284
Rejestracja: 2005-09-18, 15:56
Lokalizacja: Białystok

Post autor: mp79 »

"młody" "syreniarz" - jak "zjednoczona" "prawica"... :D
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

SzyMek pisze:Proszę o jakieś proste instrukcje bo moja prądnica powoli zaczyna mnie denerwować :???:
Prądnica wytwarza wystarczająco dużo prądu problemem jest zawsze źle wyregulowany regulator napięcia. Ja problemów w swojej z prądem nie mam.
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

wstaw alternator z zachodniego jakiegoś wozodupa co ma regulator w sobie
orginalny regulator z syrci mozesz zostawic tam gdzie jest ALE PAMIĘTAJ ze kable z tego regulatora trzeba spiac ze sobą bo samo załozenie alternatora to nie wsio bo alternator potrzebuje wzbudzenia z akumulatora i właśnie dlatego trzeba zrobić tą spinke
[postaram sie sprawdzic w mojch adelach i opisze jak równiez zapodam zdjecia ] ale z czasem krucho wiec do niedzieli postaram sie pomuc
kombi
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Witaj, tak jak kolega kombi napisał - lepiej dorwij alternator z wbudowanym regulatorem - wtedy nie będzie potrzebny żaden zewnętrzny w postaci dodatkowej "puszki"... Ja mam "na ten przykład" alternator od jakiegoś Opla (ascony?)... Zwykle takie alternatory maja 2 złącza (wyprowadzenia, zaciski- jak zwał, tak zwał), bądź nawet 3 - jeśli alternator jest od jakiegoś diesla. "Zakręcany" + (plus) - ładowanie akku, kontrolka ładowania - na szybkozłączkę (choć to nie jest regułą). Od diesli czasem mają wyjście na obrotomierz (z odpowiednim przelicznikiem zależnym od przekładni). Obudowa ("masa") - wiadomo - MINUS.

Co i jak ?

Pomijając kwestie mechaniczne - dopasowania mocowań i samego montażu : Musisz przejść na "minus na masie" (swoją drogą - lubię to określenie :P) - coś o tym poczytasz pod linkiem, który podam niżej. Regulator prądnicy całkowicie usuwasz (nie będzie już potrzebny - jest zbędny). Zacisk "plusowy" alternatora podłączasz do przewodów koloru czerwonego, które wcześniej przykręcone były do zacisku 19 regulatora prądnicy (zacisk środkowy). Zacisk (złącze) kontrolki ładowania alternatora podłączasz do przewodu koloru czarnego - ten cienki, który oryginalnie przykręcany był do zacisku 16 regulatora prądnicy. Resztę przewodów które wcześniej łączyły prądnicę z regulatorem usuwasz.

Po tej operacji będziesz miał "minus na masie", trzeba zatem wykonać dodatkowe czynności... Poczytaj o tym tutaj : http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8515. Ufff, powodzenia ! :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

a moge spytac po co? 3 tygodnie do pracy jezdzilem codziennie na swiatlach wyjalem akumulator i wsadzilem do auta z silnikiem 3.0 i odpalil bez problemu. 105 ma mocna pradnice. co innego starsze modele.
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Nie mogę pojąć co tak zawsze niektórych boli jak pojawia się jakiś post, że ktoś chce założyć alternator.
Przeróbka, praktycznie bezinwazyjna, łatwa do odwrócenia, więc o co chodzi?
Jak komuś starcza prądnica to super, mi nie, mam halogeny, radio dodatkowy wentylator.
Polecam jak koledzy alternator zespolony z regulatorem, na szrocie za grosze kupisz.
Ja mam od Renaulata, ma grube podłączenie do aku i masy oraz cienkie do stacyjki i żaróweczki ładowania. Niektóre mają tylko jeden cienki i wtedy szeregowo daje się żaróweczkę i podłącza ją do stacyjki.
Oczywiście trzeba przejść na minus na masie i zmienić bieguny w wentylatorku i wycieraczkach (na konektorkach)

PS:
Jedyne co się można przyczepić to nie właściwy dział, mamu taki dla wszelkich modyfikacji Syren i Warszaw. :)
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

arturromarr pisze:Nie mogę pojąć co tak zawsze niektórych boli jak pojawia się jakiś post, że ktoś chce założyć alternator
nic mnie nie boli moze ciebie cos boli ze przezywasz za innych? Nurtuje mnie po ktos chce zepsuc oryginal ktory sprawnie dziala. to nie 126p. radio bierze malo, halogeny to pewnie nawet jeszcze nie uzyles w tym roku a wentylator z poldzia bez przekaznika pojdzie na zwyklym hebelkowym przelaczniku wiec i pobor pradu nieduzy.
potem sie slyszy glupawe komentarze typu "przeguby to pewnie przerobiles bo oryginaly byly do d.." a moje sa fabryczne i jezdza do dzisiaj...
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
kombi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1239
Rejestracja: 2005-01-28, 23:24
Lokalizacja: Szczecin Dabie :]

Post autor: kombi »

a ja napisze tak ,,NIE DRAPAĆ SIE,, bylo zapytanie kolegi o alternator wiec kto chciał napisał koledze jak to u siebie ma zrobione ,podzielił sie uwagami ZA I przeciw
a wy tu juz zaczynacie sie drapac ,pytam po co i na co
dziekuje za uwage i przeczytanie tego i owego
POZDRAWIAM ALTERNATORY I PRĄDNICE P-20
kombi
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

marcys pisze:nic mnie nie boli moze ciebie cos boli ze przezywasz za innych? Nurtuje mnie po ktos chce zepsuc oryginal ktory sprawnie dziala. to nie 126p. radio bierze malo, halogeny to pewnie nawet jeszcze nie uzyles w tym roku a wentylator z poldzia bez przekaznika pojdzie na zwyklym hebelkowym przelaczniku wiec i pobor pradu nieduzy.
potem sie slyszy glupawe komentarze typu "przeguby to pewnie przerobiles bo oryginaly byly do d.." a moje sa fabryczne i jezdza do dzisiaj...
Na szczęście nic jeszcze mnie nie boli, co najwyżej pewne rzeczy bawią. :)

Widzę, że zrobiłeś kompletny bilans energetyczny dla mojej Syreny.
Jednak nie do końca prawdziwy, bo halogeny (H4) mam założone w lampach do normalnej jazdy, wentylator jak się załącza to nawet przy alternatorze przysiada napięcie a moje radyjko też wcale nie bierze mało (do tego czasem je włączam jak silnik nie chodzi).
Cieszę się , że w twojej Syrence starcza prądu i nie neguję tego, ale nie zakładaj że jest tak we wszystkich Syrenakach bo nie masz do tego podstaw.

Moje przeguby tez jeszcze są całe, ale to nie dowód , że są takie wyśmienite, bo mnóstwo ludzi je urwało i ja też pewnie bym to uczynił gazując podczas skrętu.
Nie można mierzyć całego świata tylko "swoją miarką", myśląc, że jak coś jest u mnie to jest tak wszędzie, bo to do niczego nie prowadzi.
Awatar użytkownika
marcys
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1540
Rejestracja: 2005-06-15, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Żywiec

Post autor: marcys »

arturromarr pisze:Cieszę się , że w twojej Syrence starcza prądu i nie neguję tego, ale nie zakładaj że jest tak we wszystkich Syrenakach bo nie masz do tego podstaw.
ja wiem ze roznie bylo z jakoscia wykonania syrena ale skoro moja dziala dobrze to co ? wyjatek jakis od reguly ze podstaw nie mam?
105L 80' "Helena"
104 66' "Zośka"
104 69' "Baśka" sprzedana
WSK'85 "Wieśka"
126p 78' "żótłek"
Niewiadów N126E'83 "zapiekanka"
Jeep Cherokee ' 91 "brudas"
Peugeot J5 Knaus '91
Bielski klub? nie polecam :(
ODPOWIEDZ