Zapotrzebowanie na moc elektryczną Syreny.
Zapotrzebowanie na moc elektryczną Syreny.
Witam!
Od razu mówię że nie wiedziałem gdzie utworzyć temat. Jeśli pomyliłem działy - przepraszam
Jako zadanie domowe otrzymałem obliczenie zapotrzebowania na moc elektryczną samochodu osobowego. Chciałbym to zrobić na przykładzie Syreny, ale nie wiem jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Od razu mówię że nie wiedziałem gdzie utworzyć temat. Jeśli pomyliłem działy - przepraszam
Jako zadanie domowe otrzymałem obliczenie zapotrzebowania na moc elektryczną samochodu osobowego. Chciałbym to zrobić na przykładzie Syreny, ale nie wiem jak się za to zabrać. Proszę o pomoc!
Jak przysnąłeś to jesteś całkowicie usprawiedliwiony .
To chyba wiesz ze w każdym samochodzie, także w syrenie, są tzw. odbiorniki elektryczne jak żarówki, motorki i inne. Każdy z nich jak działa to pobiera pewną moc elektryczną którą trzeba mu dostarczyś i ma to zrobiś prądnica i akumulator.
Jak sobie dodasz moc tych wszystkich odbiorników chodzących jednocześnie to wyjdzie Ci ile tej mocy trzeba im dostarczyć.
Jak syrena jedzie to napewno bądzie potrzebna moc dla zapłonu (świece i cewki) ok. 10W. Dodatkowo policja wymaga żeby podczas jazdy działały światła potrzebujące jakieś 100W, kierunki czyli 42W, stopy 30W, wycieraczki ok. 20W, sygnał chyba 50W. Jak sobie to wszystko dodasz to masz już ponad 250W. (oczywiscie nie wszystko to chodzi zawsze rownoczesnie)
Teraz dochodzą odbiorniki luksusowe które nie muszą zawsze działać ale jest z nimi przyjemnie jak dmuchawa ok 20W, radio safari ze wzmacniaczem i 4 głośnikami jakieś 400W, halogeny 200W. Jak to wszystko dodasz to masz juz niecałe 1000W.
Z tego widać że prądnica powinna dostarczać około 250W a najlepiej 1000W. W syrenie jest pradnica 220W ale tyle dostarcza tylko wtedy gdy się szybko kręci. Jeżeli nie dostarcza tyle ile w danej chwili akurat potrzeba, to pomaga jej przez jakiś czas akumulator do czasu aż się rozładuje. Jak prądnica dostarcza więcej to dobrze, bo ta nadwyżka idzie na ładowanie akumulatora. Akumulator może dostarczyć bardzo dużo, nawet kilkaset W np. do rozrusznika ale to zależy przez jak długo. Czym dłużej tym mniej W można z niego dostać.
P.S.
zakladam ze wiesz co to jest W
To chyba wiesz ze w każdym samochodzie, także w syrenie, są tzw. odbiorniki elektryczne jak żarówki, motorki i inne. Każdy z nich jak działa to pobiera pewną moc elektryczną którą trzeba mu dostarczyś i ma to zrobiś prądnica i akumulator.
Jak sobie dodasz moc tych wszystkich odbiorników chodzących jednocześnie to wyjdzie Ci ile tej mocy trzeba im dostarczyć.
Jak syrena jedzie to napewno bądzie potrzebna moc dla zapłonu (świece i cewki) ok. 10W. Dodatkowo policja wymaga żeby podczas jazdy działały światła potrzebujące jakieś 100W, kierunki czyli 42W, stopy 30W, wycieraczki ok. 20W, sygnał chyba 50W. Jak sobie to wszystko dodasz to masz już ponad 250W. (oczywiscie nie wszystko to chodzi zawsze rownoczesnie)
Teraz dochodzą odbiorniki luksusowe które nie muszą zawsze działać ale jest z nimi przyjemnie jak dmuchawa ok 20W, radio safari ze wzmacniaczem i 4 głośnikami jakieś 400W, halogeny 200W. Jak to wszystko dodasz to masz juz niecałe 1000W.
Z tego widać że prądnica powinna dostarczać około 250W a najlepiej 1000W. W syrenie jest pradnica 220W ale tyle dostarcza tylko wtedy gdy się szybko kręci. Jeżeli nie dostarcza tyle ile w danej chwili akurat potrzeba, to pomaga jej przez jakiś czas akumulator do czasu aż się rozładuje. Jak prądnica dostarcza więcej to dobrze, bo ta nadwyżka idzie na ładowanie akumulatora. Akumulator może dostarczyć bardzo dużo, nawet kilkaset W np. do rozrusznika ale to zależy przez jak długo. Czym dłużej tym mniej W można z niego dostać.
P.S.
zakladam ze wiesz co to jest W
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
Pojęcie względne, nie da się dokładnie wyliczyć, jeszcze należy doliczyć prąd ładowania akumulatora zależny od stopnia rozładowania oraz ustawienia regulatora napięcia. Pewnie należy przyjąć, że średnio nie jest większy niż 200 W dla Syreny, jeśli liczymy dla współczesnego samochodu, napewno będzie więcej - luksus kosztuje.... Te 400 W dla Safari+wzmacniacz to trochę przesada (aż 33 A) , spora moc może być pobierana ale w impulsie, w sinusie mało realne.
Swego czasu w "auto świat poradnik" był artykuł chyba "pożeracze prądu" było tam w bardzo ciekawy sposób wszystko wyjasnione. Jak bede w domu to poszukam, a Ty możesz poszukać w necie. Pozdro.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
200W w halogenach jest niedozwolone
tam są żarówki 55W H3
tam są żarówki 55W H3
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
Całkiem ciekawy temat do rozważenia... z tym że mam pewne zastrzeżenia, mianowicie...
1. Jak to zapotrzebowanie na moc elektryczną? Masz na myśli średni pobór mocy przez odbiorniki elektryczne? Jeśli tak to w skali roku? miesiąca? dnia?
2. Masz na myśli zapotrzebowanie na moc elektryczną urządzeń czy zużycie energii w kWh lub Wh zależy w jakiej skali.
3. Teraz jeśli przedział czasu to rok, to należałoby najpierw przyjąć jakąś średnią ilość dni deszczowych, dni zimnych aby rozważyć ile tak naprawdę zużywa dmuchawa, wycieraczki itp.
4. Co do kierunkowskazów, to wydaje mi się że sprawę można uśrednić, oczywiście przyjmując założenia, że czas świecenia jest równy czasowi wygaszenia żarówek czyli 1/2 to można przyjąć że kierunki średnio te 21W zużywają, a pominąć że są to impulsy po 42W przez powiedzmy 1/2s. Raczej kluczowe znaczenie może tutaj mieć moim zdaniem czy zakładamy jazdę po mieście czy raczej w trasie.
5. Chyba najważniejsze jeśli debatować o zużyciu energii... mianowicie ile km czy godzin jazdy dziennie przyjmujemy za średnią no i oczywiście w zależności jaka to jest jazda, czy krótkie odciniki czyli częste używanie rozrusznika czy też jazda bardziej w trasie...
Dla uproszczenia sprawy proponowałbym przyjąć za przykład Syreny w "postaci" pojazdu typowo zabytkowego, czyli rocznie robi kilka przebiegów po kilkaset km na zloty i jazda jest głównie w trasie, nie licząc parad itp. ale tutaj można pominąć rzeczy typu używanie świateł lub przynajmniej ograniczyć do tych kilku W dla pozycyjnych.
Zadanie ciekawe, tylko wymaga odpowiedniego podejścia tj. określenia co dokładnie ma być wynikiem tych całych obliczeń, w jakiej skali to mają być wyniki jeśli uśrednione (tak zakładam) no i dla jakich warunków pogodowych, użytkowych itp. mają one być wyliczane...
Ogólnie powodzenia życzę, pewnie jeszcze do tego tematu wrócę
1. Jak to zapotrzebowanie na moc elektryczną? Masz na myśli średni pobór mocy przez odbiorniki elektryczne? Jeśli tak to w skali roku? miesiąca? dnia?
2. Masz na myśli zapotrzebowanie na moc elektryczną urządzeń czy zużycie energii w kWh lub Wh zależy w jakiej skali.
3. Teraz jeśli przedział czasu to rok, to należałoby najpierw przyjąć jakąś średnią ilość dni deszczowych, dni zimnych aby rozważyć ile tak naprawdę zużywa dmuchawa, wycieraczki itp.
4. Co do kierunkowskazów, to wydaje mi się że sprawę można uśrednić, oczywiście przyjmując założenia, że czas świecenia jest równy czasowi wygaszenia żarówek czyli 1/2 to można przyjąć że kierunki średnio te 21W zużywają, a pominąć że są to impulsy po 42W przez powiedzmy 1/2s. Raczej kluczowe znaczenie może tutaj mieć moim zdaniem czy zakładamy jazdę po mieście czy raczej w trasie.
5. Chyba najważniejsze jeśli debatować o zużyciu energii... mianowicie ile km czy godzin jazdy dziennie przyjmujemy za średnią no i oczywiście w zależności jaka to jest jazda, czy krótkie odciniki czyli częste używanie rozrusznika czy też jazda bardziej w trasie...
Dla uproszczenia sprawy proponowałbym przyjąć za przykład Syreny w "postaci" pojazdu typowo zabytkowego, czyli rocznie robi kilka przebiegów po kilkaset km na zloty i jazda jest głównie w trasie, nie licząc parad itp. ale tutaj można pominąć rzeczy typu używanie świateł lub przynajmniej ograniczyć do tych kilku W dla pozycyjnych.
Zadanie ciekawe, tylko wymaga odpowiedniego podejścia tj. określenia co dokładnie ma być wynikiem tych całych obliczeń, w jakiej skali to mają być wyniki jeśli uśrednione (tak zakładam) no i dla jakich warunków pogodowych, użytkowych itp. mają one być wyliczane...
Ogólnie powodzenia życzę, pewnie jeszcze do tego tematu wrócę
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
moim zdanem nalezy wszystkie mozliwe odbiorniki rądu zsumowac - aby niezabrakło produ np w momęcie właczenia kierunkowskazu. .. a zapotrzebowanie na prad - to - jest ile produ potrzebuje aby jechalo.. wepnij amperometr w obwód i zobaczysz.. ale wydaje mi si eze najlepiej policzyc tak jak powiedzial kolega Gieroy ( z tym ze fakt radio pluz wzmacniacz niemaja ponad 30 amperow.. - no chyba ze super wypas mega wzmak!