Witam
Niedawno na drodze padla mi cewka od syreny (waska) na szczescie mialem jedna od poloneza w skrzynce narzedziowej wiec ja podlaczylem Auto zapalilo tylko pojawilo sie bardzo silne iskrzenie na przerywaczu niezaleznie od kierunku podlaczenia zasilanie - cewka(koncowka 22 lub 21), przerywacz - cewka. Po zmianie na cewke standardowa (w syrenie) na przerywaczu iskrzenie zniklo.
Wiem ze niektorzy maja wieksze cewki podlaczone i jezdza na nich. Czy u was tez bylo silne iskrzenie. Jesli tak to co zrobiliscie zeby tego iskrzenia nie bylo (wieksza przerwa na swiecach, zwiekszyc pojemnosc kondensatora lub dostawic drugi?? )
Wieksza cewka w syrenie - co zrobic zeby bylo dobrze??
Zgadza się, bo są cewki fiatoskie do normalnego zapłonu stykowego i są do modułów o oporze gdzieś 3 razy mniejszym i przez tą popłynie taki prądże przerywacz wypali w trymiga. W grę wchodzą tylko te zwykłe chyba że masz takącewkę w komplecie z modułem pod nią, ale to może być ciężko dostępne. Jeśli dobrze pamiętam to te prawidłowe zmierzone omomierzem powinny miec ok 3,4 Ohm.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -