jaki inny silnik do warszawy

Zapytania i porady techniczne
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 2009-02-27, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Nowy »

wiadomo, ale chodziło mi o jakieś zmiany w jeździe i zachowaniu samochodu.
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

no nieiwem. niejezdzilemnigdy warszawą z takim silnikiem.. i chybajeszce nikt nie jezdzil. - napewno jest to silnik wysoko obrotowy. i mocniejszy. powinno si ejezdzoc żwawiej.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Żuczek pisze:no nieiwem. niejezdzilemnigdy warszawą z takim silnikiem.. i chybajeszce nikt nie jezdzil. - napewno jest to silnik wysoko obrotowy. i mocniejszy. powinno si ejezdzoc żwawiej.
powinno ale nie koniecznie. A czemu koło talerzowe i atak :D
Bo na sto procent nie będzie pasować przełozenie. A silnik 1,4 rower ze skrzynia poloneza :D
Ile wynosi waga Poloneza a ile Warszawy, jakiej wielkosci jest sprzegło w Warszawie a jakiej w wspomnianym silniku , do jakich obciazeń jest przewidziane w jednym samochodzie a do jakich w drugi.
Wiec spodziewal bym się np. awari sprzęgła i skrzyni. :D
motomania na luzie
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 2009-02-27, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Nowy »

Czyli nie pozostaje żadne inne rozwiązanie oprócz gazu lub tego silnika z volvo?
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

A 2,0 z opla omegi ten 8V? Części łatwo dostępne, gabaryty te same napęd na tył więc i skrzynia jakoś podejdzie. Można by pójść dalej i znaleźć silnik ze skrzynią automatyczną. Mogła by być ciekawa koncepcja. Rozumiem, że skoro planujesz zmianę silnika nie zależy Ci na Oryginalności Warszawy? Poszedłbym naprawdę w Omegę...
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 2009-02-27, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Nowy »

Z automatem to przesada to po przeróbkach ma być stare, zabytkowe, ale ekonomiczne, codzienne auto. Tylko, że też jest spragniony, chociaż z drugiej strony troszkę cięższy.

[ Dodano: 2010-01-24, 22:59 ]
Nie wiem wszystkie te rozwiązania wychodzą teoretycznie podobnie do oryginału na gazie.
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
bubuja1
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2010-01-21, 22:49
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: bubuja1 »

No co Ty mówisz omega 2,0 pali 8 litów po trasie w mieście koło 10 więc nie jest tak źle. Może po prostu warto zagazować sprzęt - czego osobiście nie pochwalam. Zresztą jestem przeciwnikiem jakichkolwiek zmian... Może trzeba się przyzwyczaić, że swoje pali i tyle. nie wiem jak chcesz auta używać ale powiedzmy instalacja gazowa ok 1000zł to masz za to 500litrów benzyny do przejechania (różnica cena gazu i benzyny w dużym przybliżeniu). Czyli musisz przejechać 3 500km żeby się zwróciło. Co roku doliczyć trzeba dodatkowy koszt przeglądu auta z gazem itd itp. Zatem skórka za wyprawkę to wszystko... takie jest moje zdanie :D
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

CZESIO1958 pisze:
Żuczek pisze:no nieiwem. niejezdzilemnigdy warszawą z takim silnikiem.. i chybajeszce nikt nie jezdzil. - napewno jest to silnik wysoko obrotowy. i mocniejszy. powinno si ejezdzoc żwawiej.
powinno ale nie koniecznie. A czemu koło talerzowe i atak :D
Bo na sto procent nie będzie pasować przełozenie. A silnik 1,4 rower ze skrzynia poloneza :D
Ile wynosi waga Poloneza a ile Warszawy, jakiej wielkosci jest sprzegło w Warszawie a jakiej w wspomnianym silniku , do jakich obciazeń jest przewidziane w jednym samochodzie a do jakich w drugi.
Wiec spodziewal bym się np. awari sprzęgła i skrzyni. :D
z tym przelozeniem to bym niedramatzował.

wogule moim zdanim ten silnik by sobie poradzil z tym auem bez problemu. pozatym kolega pytal o silnik takiej pojemnosci a ten chyba jest najleprzym rozwiązaniem w tej pojemnosci. - sam osobiscie bym niezrobil takiej przekladki. ( pchal bym sie w silniki BMW, mercedes - powyzej 3 litrow) ale skoro pytal o taka pojenosc to podalem moim zdaniem najleprze rozwiązanie.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

bubuja1 pisze:A 2,0 z opla omegi ten 8V? Części łatwo dostępne, gabaryty te same napęd na tył więc i skrzynia jakoś podejdzie. Można by pójść dalej i znaleźć silnik ze skrzynią automatyczną. Mogła by być ciekawa koncepcja. Rozumiem, że skoro planujesz zmianę silnika nie zależy Ci na Oryginalności Warszawy? Poszedłbym naprawdę w Omegę...
Osobiście przychylam się do zdania o orginalności .
Jak napisałem :D zespół z tyno napędowego samochodu i po problemie.
A z innej beczki znalem kiedys kolesia z Oplem Blitzem na zloty wkładał org. zesp. napędowy i koła . A do np. filmów wkladal Zespół napędowy z M20 i kola z Żuka.
Był to orginalny Blitz z obslugi Obozu w Oświęcimiu rocznik ok. 1939-40 :D
motomania na luzie
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 2009-02-27, 21:04
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Nowy »

Nie wiem z tego co czytałem omega pali 15l gazu i 10 benzyny. Myślicie, że to by się udało?
pozdrawiam
Oczarowany wdziękiem Syreny
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Nowy pisze:Nie wiem z tego co czytałem omega pali 15l gazu i 10 benzyny. Myślicie, że to by się udało?
Smiem sadzić ze bardziej niz stosowanie silnika 1,3-1,4
Ja na twoim miejscu starał bym się nie zrobić nic nie odwracalnego, czyli zeby zawsze mozna było wrócić do orginału. Silnik Omegi 2,0 jest mniejszy niz S21 wiec nie powinno być z tym kłopoty.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
kpt_witko
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 241
Rejestracja: 2008-08-20, 14:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kpt_witko »

Jak się chce oszczędzać. Na pewno powinien wejść lublinowski diesel 2.4l. Jest stukonna wersja uturbiona, to może być coś ciekawego.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

jaksi echce oszczedzac to napewno najlepiej zostawic iryginal.;) z gazem .;)

pozatym diesel jest moim zdaniem dobra alternatywą..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

kpt_witko pisze:Jak się chce oszczędzać. Na pewno powinien wejść lublinowski diesel 2.4l. Jest stukonna wersja uturbiona, to może być coś ciekawego.
Andoria 4CT90 (turbo) czy też Andoria 4C90 rozwali ta karoserię.
Nadaje się TYLKO do samochodów na ramie np. Żuk Lublin Uaz :D
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

nie dramatyzowaó bym rak z tym rozwalaniem karoserji.
skrzyni czy czego kolwiek.. w jakich kolwiek przeróbkach.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
ODPOWIEDZ