Przeróbka sedna na garbatą

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Przeróbka sedna na garbatą

Post autor: korabol »

Koledzy czy ktoś z Was wie czy jest do zrobienia bez wielkich kombinacji tzn. przeróbka sedana na garbatą? Nasunęło mi się takie pytanie po tym jak zobaczyłem jedno głoszenie na otomoto.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

jak dla mnie to hardcor, cały tył do przespawania, chyba lepiej jakąś garbuskę połatać.
Łatwiej chyba by już było 104 ze 105-tki zrobić nawet z podszybiami. :)
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

Koleś wystawił karoserie z garbatej i napisał że nadaje się do przeróbki sedana na garbatą. I tu nasunęło mi się to pytanie w jaki sposób. Bo jak dla mnie to rzeźba na maksa
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Cały tył do przeszczepu.
Ciekawe czy tylne drzwi mogły by zostać.
gonzo
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 31
Rejestracja: 2009-07-19, 22:05
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: gonzo »

drzwi są takie same
Syrena 105B '81
Warszawa 201 '61
Awatar użytkownika
Arczi
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 409
Rejestracja: 2007-01-22, 14:00
Lokalizacja: Jadwisin/k Warszawy

Post autor: Arczi »

arturromarr pisze:Cały tył do przeszczepu.
Ciekawe czy tylne drzwi mogły by zostać.
tył i dach :)
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

i przod tez.. inna szyba.. i wogule..

mam obecnie i garbata i kombi.. a kombi mai tak wiecej wspolnego z sedanem niz garbata. i powiem wam ze 2 rozne auta..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Wykonalne... tylko po co? :)
Przeróbka musiałaby wyglądać tak:
Od garbatej potrzebujemy: cały dach RAZEM z ramką przediej szyby, deską rozdzielczą i podszybiem.
Z sedanki wycinamy cały jej dach z obramowaiem szyby i deską rozdzielczą, wyciamy tylne nadkola, tylne podszybie i ramkę szyby, błotniki tylne i tylny pas.
Teraz trzeba już "tylko" położyć dach od garbuski na "podwoziu" sedanki, znaleźć lub wykoać od zera tylne nadkola, zaleźc błotniki i klapę...
Wykonalne w 100% (w epoce nowości sedanek stosunkowo popularna była przeróbka w drugą stronę :devil3 ) - ale osobiście uważam, że dużo lepiej tą pracę i energię przeznaczyć na odrestaurowanie garbuski lub sedanki, a nie bawić się w przeszczepy :helm Tym bardziej, że cięcie sedaki, która nie porzebowałaby żadnego spawania przy podłodze byłoby głupotą, a cięcie sedanki do remonu aby położyć a iej dach z garbuski do remotu... podwójną robotą.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Mateusz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2377
Rejestracja: 2005-11-21, 10:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mateusz »

Dokładnie tak, jak napisał Mo. Mało tego- przed kilkoma laty dowiedziałem się od pewnego "warszawiarza", że istniał zakład, który zajmował się przerabianiem niemodnych już wtedy garbusek, na piękne sedany. Także na pewno się da, pytanie czy jest sens.
Awatar użytkownika
TOMASZ WRZEŚNIA
Posty: 18
Rejestracja: 2007-03-04, 12:04
Lokalizacja: Września

Post autor: TOMASZ WRZEŚNIA »

Z garbatej na Sedanke - eMO 1966 - twoja tak była chyba przerobiona Pozdrawiam (oczywiście jak to TY Przemku )
Tomasz Września
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

http://www.allegro.pl/item963090985_warszawa_203.html#
tu chyba mamy taką kombinacje garbus na sedan
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

@Tomasz - witaj! :D To ja :piwo: Miło widzieć Cię aktywnego na forum!

@Korabol - wg opisu z aukcji - nie ma innej możliwości jak właśnie przeróbka w epoce.
Być może kojarzysz sedankę (pierwszą) kolegi Mario ze Śląska - Warszawa "Klementyna" - ona także była (tzn cały czas jest) przeróbką z garbatej.
Ta poniżej również :)
http://drzewoterapia.4me.pl/galeria/gal ... i/catri_01
http://drzewoterapia.4me.pl/galeria/gal ... i/catri_02
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

poczym poznac ze jest to przerobka..?

bo akurat znam "klementyne" i niepoznalbym..
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

korabol pisze:http://www.allegro.pl/item963090985_warszawa_203.html#
tu chyba mamy taką kombinacje garbus na sedan
Jeszcze raz o tej - nie widać tego za bardzo na zdjęciach w aukcji, ale ma ona zostawiony zamykany wlot powietrza z garbuski na podszybiu. No i okazuje się, że znam to autko sprzed remontu :) - była taksówką we Wrocławiu.
Obrazek
Obrazek
Żuczek pisze:poczym poznac ze jest to przerobka..?
bo akurat znam "klementyne" i niepoznalbym..
Ale myślimy o tej samej Wawce - pierwszej Klementynie; w stanie jeszcze sprzed ostaniego remontu i zmiany koloru - ? :D
Tropem był rocznik, a potwierdzeniem m.in. linia kufra. Poza tym - jeśli przeóbka była dobrze zobiona, to z zewnątrz jest praktycznie nie do odróżnienia, a poznać, że coś było robione można tylko po spawach w kostrukcji.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
mario d
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 82
Rejestracja: 2006-10-15, 20:44
Lokalizacja: Wojkowice

Post autor: mario d »

dokladnie,klementyna miala zalamane nadwozie,nie trzymala lini,a pozatym pekala z tylu na poloczeniu blotnikow tylnych z dachem.teraz jezdzi po gdyni ,bo mnie zawsze marzyla sie warszawa z jakims lepszym silnikiem i tak powstala klementyna V6 :grinser
warszawa 1970r.2.9 V6
Warszawa M20 1957r.
Ford scorpio 2.3 16V 1996r.
Komar 1962r.
ODPOWIEDZ