Mam rozumieć, że własnymi ręcoma będziesz go dorabiał? Foto tłumików podeślę po weekendzie bo w sobotę jadę trochę pokręcić przy Syrence:DYanosik pisze: Jeśli chodzi o wydech, to planuje w najbliższych miesiącach dorabiać do mojej 103, fajnie by było jakbyś go dobrze obfotografował, zwymiarował itp Zawsze mogę dorobic dwa
regeneracja wału, remont 103
syrena 103 remont:D
Witajcie, odświeżam temat....
Syrenka już za niedługo wyjedzie od blacharzo-lakiernika i wówczas wstawię fotosy. A już w przyszłym tygodniu odbieram tapicerkę. Tymczasem mam 2 pytania:
1) czy resory w 103jce różnią się czymś od resorów w 105tce? Tj. czy mogę kupić pierwsze lepsze resory wystawiane na allegro? Dla przykładu podłączam dwa linki:
http://allegro.pl/item978861160_syrena_ ... _nowy.html
http://allegro.pl/item979077822_syrena_ ... _nowy.html
2) i drugie pytanie...czy ktoś z Was zamieniał amortyzatory w swoim pojeździe z olejowych na gazowe? Czy są jakieś pasujące zamienniki od innych aut, które możnaby wstawić bez przeróbek, ewentualnie z niewielkimi modyfikacjami?
Z góry dzięki za pomoc, niech moc dwusuwu będzie z Wami!
Syrenka już za niedługo wyjedzie od blacharzo-lakiernika i wówczas wstawię fotosy. A już w przyszłym tygodniu odbieram tapicerkę. Tymczasem mam 2 pytania:
1) czy resory w 103jce różnią się czymś od resorów w 105tce? Tj. czy mogę kupić pierwsze lepsze resory wystawiane na allegro? Dla przykładu podłączam dwa linki:
http://allegro.pl/item978861160_syrena_ ... _nowy.html
http://allegro.pl/item979077822_syrena_ ... _nowy.html
2) i drugie pytanie...czy ktoś z Was zamieniał amortyzatory w swoim pojeździe z olejowych na gazowe? Czy są jakieś pasujące zamienniki od innych aut, które możnaby wstawić bez przeróbek, ewentualnie z niewielkimi modyfikacjami?
Z góry dzięki za pomoc, niech moc dwusuwu będzie z Wami!
syrena 103 remont:D
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.syreniarz1992 pisze: zapisuje się w kolejce ...
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Dobra melduję, że w tygodniu po świętach dostaniesz dobre foty z wymiarami. Powiedz tylko co i jak ci zwymiarować....uwaga jednak jak widzę techniczne obrazki to zaczynam obracać je niczym kobieta mapę:P Innymi słowy nie jestem technicznym umysłem. Postaram się jednak sprostać, pisz tylko co mam pomierzyć.Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.
syrena 103 remont:D
Według wielu userów amortyzatory przednie pasują od poloneza i FSO-fiata. Trzeba w nich tylko obciąć na dole tulejkę co da się zrobić niewielkim wysiłkiem przy pomocy piłki. Ale tutaj dochodzi małe urozmaicenie bo te amortyzatory nie były identyczne przez wszystkie lata produkcji. To znaczy wymiarowo są takie same ale różnią się sztywnością jak poniżej:
zawieszenie: siła tłumienia przy ugięciu - odbiciu:
wąskie: 216 - 637
szerokie przed 95 rokiem: 225 - 1000
Truck: 400 - 1200
szerokie po 95 roku: 550 - 1350
Tak więc widzisz, że możesz sobie dobrać sztywność w zależności od upodobania i wymagań. Do ostrej jazdy wyczynowej bierz twarde a jak chcesz wysoki komfort to miękkie
Podobno oryginalne syrenowskie są najbardziej zbliżone do tych z wąskiego zawieszenia czyli do modeli sprzed 1993 roku. Zresztą tarcie w resorach w syrenie jest tak zajebaszcze, że będziesz miał mocne tłumienie nawet bez amortyzatorów.
Co do tego czy gaz czy olej to nie powinno to mieć wpływu na charakterystykę tłumienia jak kupisz dobry rocznik.
zawieszenie: siła tłumienia przy ugięciu - odbiciu:
wąskie: 216 - 637
szerokie przed 95 rokiem: 225 - 1000
Truck: 400 - 1200
szerokie po 95 roku: 550 - 1350
Tak więc widzisz, że możesz sobie dobrać sztywność w zależności od upodobania i wymagań. Do ostrej jazdy wyczynowej bierz twarde a jak chcesz wysoki komfort to miękkie
Podobno oryginalne syrenowskie są najbardziej zbliżone do tych z wąskiego zawieszenia czyli do modeli sprzed 1993 roku. Zresztą tarcie w resorach w syrenie jest tak zajebaszcze, że będziesz miał mocne tłumienie nawet bez amortyzatorów.
Co do tego czy gaz czy olej to nie powinno to mieć wpływu na charakterystykę tłumienia jak kupisz dobry rocznik.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
ja też wzorca nie mam, jakbym miał tobym Ci wysłał z przyjemnością.Yanosik pisze:Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.syreniarz1992 pisze: zapisuje się w kolejce ...
Więc tak, prosiłbym o kilka zdjęć komory rozpreżnej jak to wygląda w aucie (od spodu, od strony koła, w komorze silnika), średnicę w najgrubszym miejscu a najlepiej średnice np co 10cm (czyli przy kolektorze xxmm, na 10cm - xxmm, 20cm - xxmm i tak do końca). Długość komory rozprężnej no i resztę wydechu tez by można, czyli średnica rury, wymiary tłumika i jego umieszczenie, miejsce rury wlotowej i wylotowej itp No poprostu wszystkoŁysy MO pisze:... Powiedz tylko co i jak ci zwymiarować.....
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
No to byłoyb najlepiej, jakby była ładna, to bym sobie odmalował i założył Oszczędził bym czas remontu. A tak poważnie to można wysłać, ale dobrze opisane fotki też dadzą rade. Nie oszukujmy sie, do milimetra to i tak tego nie skopiuję...syreniarz1992 pisze:a może po prostu całą przysłać będzie najlepiej?
Zresztą ciągle sie zastanawiam, czy moja przedliftowa 103 powinna mieć tą komorę stożkową, czy taką beczułkę jak 102.
Ostatnio zmieniony 2010-04-03, 22:10 przez Yanosik, łącznie zmieniany 1 raz.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
- syreniarz1992
- -#Weteran
- Posty: 2631
- Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
- Lokalizacja: Kraków
o kurna, faktycznie 102 powinna mieć beczułkę, to ja się wycofuje z byznesu...
co do tłumika: przypuszczam, że to miało związek z wprowadzeniem silnika s150. Albo s151
Na pewno pierwsze 103 miały jeszcze tłumik starego typu, patrz była 103 użytkownika la2women, w galerii jest. Możemy ocenić, że tą zmiane wprowadzono pomiędzy 1963 a 1965 (ta jest jeszcze lakierowana dwukolorowo, a działo się to do 1965), ale niewiele nam to daje...
co do tłumika: przypuszczam, że to miało związek z wprowadzeniem silnika s150. Albo s151
Na pewno pierwsze 103 miały jeszcze tłumik starego typu, patrz była 103 użytkownika la2women, w galerii jest. Możemy ocenić, że tą zmiane wprowadzono pomiędzy 1963 a 1965 (ta jest jeszcze lakierowana dwukolorowo, a działo się to do 1965), ale niewiele nam to daje...
Mam chłodnicę do syrenki, chromowane obwodki lamp i przeguby. kontakt na noxes@vp.pl