regeneracja wału, remont 103

(silnik, skrzynia)
Łysy MO
Posty: 9
Rejestracja: 2009-12-30, 20:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Łysy MO »

Yanosik pisze: Jeśli chodzi o wydech, to planuje w najbliższych miesiącach dorabiać do mojej 103, fajnie by było jakbyś go dobrze obfotografował, zwymiarował itp Zawsze mogę dorobic dwa :)
Mam rozumieć, że własnymi ręcoma będziesz go dorabiał? Foto tłumików podeślę po weekendzie bo w sobotę jadę trochę pokręcić przy Syrence:D
syrena 103 remont:D
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Łysy MO pisze:Mam rozumieć, że własnymi ręcoma będziesz go dorabiał?
No :)
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Łysy MO
Posty: 9
Rejestracja: 2009-12-30, 20:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Łysy MO »

Witajcie, odświeżam temat....:D

Syrenka już za niedługo wyjedzie od blacharzo-lakiernika i wówczas wstawię fotosy. A już w przyszłym tygodniu odbieram tapicerkę. Tymczasem mam 2 pytania:

1) czy resory w 103jce różnią się czymś od resorów w 105tce? Tj. czy mogę kupić pierwsze lepsze resory wystawiane na allegro? Dla przykładu podłączam dwa linki:

http://allegro.pl/item978861160_syrena_ ... _nowy.html
http://allegro.pl/item979077822_syrena_ ... _nowy.html

2) i drugie pytanie...czy ktoś z Was zamieniał amortyzatory w swoim pojeździe z olejowych na gazowe? Czy są jakieś pasujące zamienniki od innych aut, które możnaby wstawić bez przeróbek, ewentualnie z niewielkimi modyfikacjami?

Z góry dzięki za pomoc, niech moc dwusuwu będzie z Wami!
syrena 103 remont:D
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

Resory są takie same jak 104/105, amortyzatory przednie takie jak w 105, tył w zależności od rocznika 1963/64 miał jeden dzwigniowo tłoczkowy, a póżniejsze 1965/66 tak jak 104/105.
Gaźnik masz wczesny BVF jak w silnikach S15 pochodzący z Wartburgów, widzę, że doganiasz mnie z remontem.....
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Yanosik pisze:
Łysy MO pisze:Mam rozumieć, że własnymi ręcoma będziesz go dorabiał?
No :)
zapisuje się w kolejce :)

syrenka genialna;) ja bym powiedział, że doprowadzić do oryginału, uruchomić i jeździć, ale to zboczenie jest. Słowem -wzorzec!
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

syreniarz1992 pisze: zapisuje się w kolejce :) ...
Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Łysy MO
Posty: 9
Rejestracja: 2009-12-30, 20:37
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Łysy MO »

Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.
Dobra melduję, że w tygodniu po świętach dostaniesz dobre foty z wymiarami. Powiedz tylko co i jak ci zwymiarować....uwaga jednak jak widzę techniczne obrazki to zaczynam obracać je niczym kobieta mapę:P Innymi słowy nie jestem technicznym umysłem. Postaram się jednak sprostać, pisz tylko co mam pomierzyć.
syrena 103 remont:D
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1852
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Według wielu userów amortyzatory przednie pasują od poloneza i FSO-fiata. Trzeba w nich tylko obciąć na dole tulejkę co da się zrobić niewielkim wysiłkiem przy pomocy piłki. Ale tutaj dochodzi małe urozmaicenie bo te amortyzatory nie były identyczne przez wszystkie lata produkcji. To znaczy wymiarowo są takie same ale różnią się sztywnością jak poniżej:

zawieszenie: siła tłumienia przy ugięciu - odbiciu:
wąskie: 216 - 637
szerokie przed 95 rokiem: 225 - 1000
Truck: 400 - 1200
szerokie po 95 roku: 550 - 1350

Tak więc widzisz, że możesz sobie dobrać sztywność w zależności od upodobania i wymagań. Do ostrej jazdy wyczynowej bierz twarde a jak chcesz wysoki komfort to miękkie :grinser
Podobno oryginalne syrenowskie są najbardziej zbliżone do tych z wąskiego zawieszenia czyli do modeli sprzed 1993 roku. Zresztą tarcie w resorach w syrenie jest tak zajebaszcze, że będziesz miał mocne tłumienie nawet bez amortyzatorów.
Co do tego czy gaz czy olej to nie powinno to mieć wpływu na charakterystykę tłumienia jak kupisz dobry rocznik.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

Yanosik pisze:
syreniarz1992 pisze: zapisuje się w kolejce :) ...
Tylko jakoś wzorca nie mam... Jak tak dalej pójdzie, to wkońcu dorobię na podstawie obrazka z glinki i kiepskich zdjeć znalezionych na necie. Widze remonty idą do przodu a u mnie w miejscu stoi, chyba musze się intensywnie zabrać do pracy.
ja też wzorca nie mam, jakbym miał tobym Ci wysłał z przyjemnością.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Łysy MO pisze:... Powiedz tylko co i jak ci zwymiarować.....
Więc tak, prosiłbym o kilka zdjęć komory rozpreżnej jak to wygląda w aucie (od spodu, od strony koła, w komorze silnika), średnicę w najgrubszym miejscu a najlepiej średnice np co 10cm (czyli przy kolektorze xxmm, na 10cm - xxmm, 20cm - xxmm i tak do końca). Długość komory rozprężnej no i resztę wydechu tez by można, czyli średnica rury, wymiary tłumika i jego umieszczenie, miejsce rury wlotowej i wylotowej itp No poprostu wszystko :]
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

a może po prostu całą przysłać będzie najlepiej?
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

syreniarz1992 pisze:a może po prostu całą przysłać będzie najlepiej?
No to byłoyb najlepiej, jakby była ładna, to bym sobie odmalował i założył :D Oszczędził bym czas remontu. A tak poważnie to można wysłać, ale dobrze opisane fotki też dadzą rade. Nie oszukujmy sie, do milimetra to i tak tego nie skopiuję...

Zresztą ciągle sie zastanawiam, czy moja przedliftowa 103 powinna mieć tą komorę stożkową, czy taką beczułkę jak 102.
Ostatnio zmieniony 2010-04-03, 22:10 przez Yanosik, łącznie zmieniany 1 raz.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

o kurna, faktycznie 102 powinna mieć beczułkę, to ja się wycofuje z byznesu...

co do tłumika: przypuszczam, że to miało związek z wprowadzeniem silnika s150. Albo s151 :P

Na pewno pierwsze 103 miały jeszcze tłumik starego typu, patrz była 103 użytkownika la2women, w galerii jest. Możemy ocenić, że tą zmiane wprowadzono pomiędzy 1963 a 1965 (ta jest jeszcze lakierowana dwukolorowo, a działo się to do 1965), ale niewiele nam to daje...
noxes
Posty: 1
Rejestracja: 2011-09-07, 21:58
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: noxes »

Mam chłodnicę do syrenki, chromowane obwodki lamp i przeguby. kontakt na noxes@vp.pl
ODPOWIEDZ