Zgadza sie. To co bylo produkowane jako Polski Fiat 125p to z oryginalnym Fiatem 125 ma naprawde niewiele wspolnego. Tylko karoseria jest z 125 i to tez nie do konca, np. okragle reflektory przednie sa z pontona (oryginalne byly kwadratowe), boczne kierukowskazy okragle z pontona, deska rozdzielcza, zegary (dluuugi predkosciomierz) z pontona (oryg. okragle zegary) itd. itd. ponton, ponton, ponton Cala "mechanika" to tez Fiat 1300/1500 alias ponton: silnik, zawieszenie, przniesienie napedu, nawet felgi... ponton, ponton, ponton.Sikor pisze:To prawda. umowa licencyjna obejmowała Fiata 125 z podzespołami Fiata 1300/1500 (tzw. Wanny) a nie z fiata 124. Polacy zrobili parę modernizacji jak np osłony hebli które wprowadzili włosi w 125. Więc tak nie do końca nic przy PF nie robili...
Wlosi niezlego gniota wcineli Polakom (ciekawe kto za to wzial lapowe?!)... a np. tacy ruscy kupili przyzwoita licencje Fiata 124 z porzadnym silnikiem OHC, a nie staruszkiem OHV jak w 125p (z pontona), nota bene wywodacym sie z lat 30-tych. Takze Jugoslownianie kupili porzadna licencje, bo Fiata 128 przerobionego na 5-cio drzwiowy (Zastawa 1100). Przypadek??
quote="CyklonB"]ale silnik wcale nie pochodzi z "pontona" - kiedyś tak myślałem ale zmieniłem zdanie jak zobaczyłem "podmaszcze" fiata 1300 na własne oczy. silnik 125p pochodzi z fiata 124 co do reszty elementów nie mam pojęcia bo nie miałem czasu porównać ale myśle że zawieszenie i układ napędowy mogą być z pontona[/quote]
Moze ten "Twoj" ponton byl po jakims swapie, albo Ty nie widzisz takich zasadniczych roznic jak OHC vs OHV. Silnik w 125p jest z jak najbardziej z pontona i niestety jest to silnik OHV, tak samo z reszta jak wywodzacy sie z niego silnik Poldolota 1500 i 1600. Bardzo fajnie byloby gdyby do 125p trafil silnik z 124 (albo wrecz z 125), bo wtedy bylby OHC, ale tak sie niestety nie stalo