Silnik S21 i odpinanie się zaworów - szukam porady

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Aron
Posty: 17
Rejestracja: 2009-04-16, 09:44
Lokalizacja: Piła

Silnik S21 i odpinanie się zaworów - szukam porady

Post autor: Aron »

Mam pytanie dot. zaworów silnika S21.
Czy doświadczeni moga mi przybliżyć zjawisko tzw. odpinania się zaworów?

Ni stąd i zowąd pojawił się metaliczny stuk wydobywający się z bloku silnika. Słychać jakby tłok odbijał zawór. Nic innego stukać nie może.

Jak się wpina spowrotem zawór lub jakie czynności trzeba wykonać (proszę nie piszcie "udać się do mechanika").
Czy trzeba koniecznie zdejmowac głowicę? Czy ktoś wykonywał podobną naprawę?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-05-09, 13:14 przez Aron, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

W temacie się nie wypowiem, ale chciałbym skierować cię na forum bardziej ukierunkowane na Warszawy, może tam znajdziesz fachową poradę:
http://www.lowrider.pl/forum/viewforum.php?f=12
Zwłaszcza jeden użytkownik opisywał tam dokładnie remont silnika może będzie zorientowany.
Życzę powodzenia.
Aron
Posty: 17
Rejestracja: 2009-04-16, 09:44
Lokalizacja: Piła

Post autor: Aron »

Niestety tam nic na ten temat nie ma.
Mnie chodzi o wypięcie się zaworu podczas eksploatacji silnika, nie chodzi o wyjęcie zaworu podczas remontu.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Musisz zdemontowac głowicę innej rady nie ma.
Żeby zawór wpadł musiał sie albo utwać albo wyskoczyły półstozki mocujące ( niedokładny montarz)
Bywalo też ze gniazda zaworowe się obluzowywały i skakały razem z zaworami, wtedy też halasowało.
Ale bez zdjęcia głowicy się nie obejdzie.
motomania na luzie
Aron
Posty: 17
Rejestracja: 2009-04-16, 09:44
Lokalizacja: Piła

Post autor: Aron »

dzięki bardzo
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Zdemontuj pokrywkę klawiatury i obejrzyj czy się wypiął.

Są metody na zapinanie zaworów bez demontażu głowicy - jeśli trochę wystaje z prowadnicy i da się go podciągnąć do góry (zamknąć).
A spadek mocy masz?
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Jacek B. pisze:Zdemontuj pokrywkę klawiatury i obejrzyj czy się wypiął.

Są metody na zapinanie zaworów bez demontażu głowicy - jeśli trochę wystaje z prowadnicy i da się go podciągnąć do góry (zamknąć).
A spadek mocy masz?
Możesz próbować ale......
Ja składać te silniki zaczełem w 1976 i powiem tak :
cudów nie ma :helm
Namęczysz się a efekt może być taki ze znowu wpadnie.
Powodzenia
motomania na luzie
ODPOWIEDZ