zgadza się , stosuje się głownie tam gdzie paliwo jest podawane bezpośrednio do skrzyni korbowe, ale przy zastosowaniu miedzy blokiem a kolektorem dolotowym też by zawsze cos pomogło.... wprawdze tak jak mówisz może być to znikome .... ale zawsze można próbować .... przy wielu modyfikacjach to i ta miała by swój wpływ na prace i parametry silnikaToMuŚ019 pisze:a membrany nie stosuję się przypadkiem przy bezpośrednim wlocie mieszanki do komory korbowej? Nie znam się, ale sądzę że przy zastosowaniu membrany zaraz za gaźnikiem zysk będzie znikomy
Remont silnika + poprawki fabryki
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
syrena104bili pisze:też by zawsze cos pomogło....ToMuŚ019 pisze:a membrany nie stosuję się przypadkiem przy bezpośrednim wlocie mieszanki do komory korbowej? Nie znam się, ale sądzę że przy zastosowaniu membrany zaraz za gaźnikiem zysk będzie znikomy
W silnikach dwusuwowych to czy coś się "wsadzi" do silnika może mieć odwrotny rezultat do zamierzonego. Ważne jest żeby albo wszystko policzyć albo dobierać metodą prób i błędów. "Na pewno coś pomoże" to zupełne rzucenie słów na wiatr. Każda część silnika musi ze sobą współpracować a nie "być". Długość dolotu, "rozrząd" okien, ich wielkość, pojemność skrzyni korbowej itp.- wszystko musi grać. Nawet najlepiej zaprojektowany np. dyfuzor, zamontowany w złej odległości od okna wydechowego może tragicznie rozstroić silnik.
Owszem, ważne jest co- ale najważniejsze jest jak...
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
PONY007 pisze:Nawet najlepiej zaprojektowany np. dyfuzor, zamontowany w złej odległości od okna wydechowego może tragicznie rozstroić silnik.
dokładnie , tu masz rację bo jeśli chodzi o dyfuzory to mają różną chrakterystkę ..... i wiem dobrze ile nieraz musiałem się namęczyć z rolkami , mębrankami i spręzynkami sprzęgła aby wyregulowani nowy silnik i przekładnie do dwusuwowego jednoślada ...... a i tak nieraz nie dało się ustawić tak jak trzeba bo silnik bo silnik nie rozwijał na tyle wysokich obrotów jakie były optymalne dla dyfuzora albo przeciwnie , tak samo z portingiem kanałów , gdy przesadzimy i zbytnio powiększymy kanały to powiększy się nam nadmiernie obiętość skrzyni korbowej co będzie prowadziło do spadku sprężania w skrzyni korbowej , a to natomiast do spadku sprawność dolotu........ wiec jak jak mówisz to kwestia prób i błędów ......
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- młody94_105l
- -#Youngtimer
- Posty: 547
- Rejestracja: 2006-12-30, 13:51
- Lokalizacja: Kraków
Około 4 lat temu były jeszcze co najmniej 2, które przetrwały, oprócz tej co mówisz. W zasadzie 2 najlepsze. Jedna Bogusława Kurtyki, pędzona 3 gaźniczkami z jakiegoś japońca, która okropnie jechała i nie miała sobie równych(wtajemniczeni wiedzą o kogo chodzi), oraz Mozola, niestety nie pamiętam imiona tego pana. Mam jakieś zdjęcia tych syren, niestety słabej jakości, więc chyba wrzucać nie będę.arturromarr pisze: Gdzieś na forum było zdięcie jednej takiej co przetrwała.
PONY007 pisze:syrena104bili pisze:Membrana sprawia że nie ma przedmuchów ze skrzyni korbowej z powrotem do gaźnika (ponowne wzbogacenie mieszanki) - ale spowodowanych cofającym się tłokiem, a nie ciśnieniem gazów z wydechu... Według mnie to syrena104bili ma rację-zwiększa się sprężanie wstępne pod tłokiem i w efekcie całe paliwo trafia do cylindra, a nie do dolotu.PONY007 pisze: No poprawiłeś się- oczywiście musi być oddzielna na każdy cylinder. Dalej jednak nie pojmuję jaki ma ona związek z poprawieniem sprężania:). Służy tylko poprawiwniu zjawiska rezonansu. Membrana powoduje zwielokrotnienie prędkości i lepsze dawkowanie mieszanki.
[url=http://img513.imageshack.us/img513/3206/550pxarbeitsweisezweita.th.gif]Obrazek[/URL]
Na animacji widać klasyczny silnik posiadający membranę-zaznaczony jest efekt odbicia w tłumiku wydechu. Wiele niekorzystnych przedmuchów i cofnięć powoduje brak membrany na króćcu ssącym.
No nie tak?
Ostatnio zmieniony 2011-01-27, 23:23 przez kpt_witko, łącznie zmieniany 1 raz.
Naturalnie- ale w ten sposób działa membrana w silniku "bez króćca ssącego" czyli bezpośrednio do komory korbowej pomijając kanał w cylindrze który jest natychmiast zamykany płaszczem tłoka idącego w dół. Miałem w głowie konkretnie silnik Syreny.kpt_witko pisze: Membrana sprawia że nie ma przedmuchów ze skrzyni korbowej z powrotem do gaźnika (ponowne wzbogacenie mieszanki) - ale spowodowanych cofającym się tłokiem
No nie tak?
"Zawór membranowy steruje ilością dostarczanej mieszanki do cylindra w zależności od obciążenia silnika. Zawory tuningowe wykonane są w taki sposób aby zapewnić szczelność i idealny przepływ mieszanki. Zawór powlekany jest Vitonem a płytki (lamele) wykonane są z karbonu materiału o dużej wytrzymałości. "
Konstrukcje i koncepcje są dowolne( tradycyjnie, bezpośrednio do komory, dziurawe tłoki)- wiec problem trzeba rozpatrzeć pod kątem Syreny- gdzieś się na forum pojawiał ten przepis inż. Sałka.
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... c&start=15
http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic. ... ht=sa%B3ek
Warto też poszukać i poczytać o rasowaniu silnika Wartburga - więcej konkretów i kultury technicznej:). Dobry temat!
http://www.youtube.com/watch?gl=PL&feat ... UphfAjN1FA
1:00
deser:
http://pf31.pappenforum.de/board6-traba ... ndex3.html
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Jak możesz, to wrzuć- temat jest bardzo ciekawy. Szkoda tylko, że kwestia syren z folrace poruszana jest bardzo rzadko, a jak już to pojawiają się same ogóły.młody94_105l pisze:Około 4 lat temu były jeszcze co najmniej 2, które przetrwały, oprócz tej co mówisz. W zasadzie 2 najlepsze. Jedna Bogusława Kurtyki, pędzona 3 gaźniczkami z jakiegoś japońca, która okropnie jechała i nie miała sobie równych(wtajemniczeni wiedzą o kogo chodzi), oraz Mozola, niestety nie pamiętam imiona tego pana. Mam jakieś zdjęcia tych syren, niestety słabej jakości, więc chyba wrzucać nie będę.arturromarr pisze: Gdzieś na forum było zdięcie jednej takiej co przetrwała.
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
Pierwsza część obiecanych zdjęć - dokładne spasowanie układu gaźnik-kolektor dolotowy. Początkowo miałem dorobioną płytkę alu, ale ostatnio znalazłem na złomie mikser od instalacji gazowej, którego wymiary idelanie pasują do gaźnika i kolektora.
Dalsze zdjęcia jak ktoś odpisze - te nieszczęsne limity...
Dalsze zdjęcia jak ktoś odpisze - te nieszczęsne limity...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2011-01-28, 15:20 przez Marcin Hojan, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes 190E 1993
Romet Ogar 200 1986
Romet Ogar 200 1986
To ja odpiszę żebyś wklejał z imageshack.us
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
Konta nie trzeba mieć- żadnego logowania. Klikasz jaką chcesz fotkę z dysku "browse", czekasz aż się załaduje i zaznaczasz adres który chcesz- albo lin bezpośredni, albo miniatura forum. Ja już wrzuciłem setki zdjęć.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
I ostatnia część zdjęć - modyfikacja puszki filtra powietrza przez wycięcie metalowej części i wstawienie tulei z ertalonu o średnicy wewnętrznej równej średnicy wlotu do gaźnika.
Zdjęcia nie są najwyższych lotów bo towarzyszyła mi córka i usilnie przeszkadzała
Zdjęcia nie są najwyższych lotów bo towarzyszyła mi córka i usilnie przeszkadzała
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mercedes 190E 1993
Romet Ogar 200 1986
Romet Ogar 200 1986
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
co do tych zaworów mębranowych to niewielki ubytek w listku mębranki ma wiekszy wpływ na silnik niż połamany pirścień lub jego brak i powyszczerbiany tłok , szukałem w garażu delikatnie wyszczerbionej mębranki żeby wam pokazać zdiecie , ale gdzię ją już wyżuciłem . wiec jeśli w silnikach gdzie jest bezpośrednie podawanie mieszanki do skrzyni korbowej zawór ma większy wpływ niż pierścienie z tłokiem , to zpewnością miał by też wpływ w przypadku syreny
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,