Co do smarowania przy LPG, to firma MOJ s.a. z Katowic-Załęża, (produkująca sprzęt górniczy) produkuje smarownice do powietrza do wiertarek pneunatycznych. Zasada działania smarownicy jest taka: jest to taka tuba, do której wchodzi 1 i wychodzi 2 przewód powietrzny. Przepływające przez tubę powietrze zasysa mgłę olejową. Ilość dozowanego oleju jest oczywiście do regulacji.Im szybszy zasys powietrza, tym większe dozowanie oleju.
Co wy na to, żeby był taki układ zasilania: filtr powietrza(niekoniecznie syrenowski)---smarownica firmy MOJ---gaźnik JIKOV(syrenowski) zasilany, jak fabrycznie---rozpylacz instalacji gazowej(dorobiony pod gaźnik i kolektor)---kolektor.
Dodatkowo da się elektrozawór zamykający paliwo na przewodzie pomiędzy pompą, a gaźnikiem, gdy wóz będzie jechać na gazie. Zaś gaźnik zasilany "normalnie" służyć będzie do rozruchu i jazdy na zimnym silniku.
Co do mieszania się gazu z olejem, to jasne, że to się tak od samości łatwo nie zmiesza, ale co nas to obchodzi, skoro powietrze z mgłą olejową i tak wleci do cylindra i nasmaruje to, co ma smarować, a przy okazji zassa ze sobą mieszaninę powietrzną LPG, która napędzi silnik? Jedno z drugim nie musi się wcale zmieszać, żeby silnik prawidłowo chodził! Pytanie brzmi tylko tak: ile to będzie palić gazu? Jeżeli nie więcej, niż 10l/100km, to będzie się to opłacać.
Poniżej jest adres do SMAROWNICY: Skoro sprężone powietrze przenieść ma mgłę oleju nawet przez 5m, to podciśnienie układu zasilania spokojnie przeniesie mgłę przez te góra 30-40cm.
http://www.moj.com.pl/offer/?cat=152
[ Dodano: 2011-01-28, 16:22 ]
Dodam, że te smarownice pracują w kopalniach, gdzie jest zimno, więc na zimnym na pewno nie będzie dawała za mało oleju, a jak by ją dać na prawy fartuch, pod tabliczkę znamionową, to na pewno by nie miała za ciepło (poza tym ilość oleju we mgle jest do regulacji).
Jeszcze jedno: oleje do smarowania powietrznego wiertarek i innych takich sprzętów są o wiele gęstsze od Mixolu, a więc wolniejszy przepływ powietrza (porównując do sprężonego powietrza) w układzie zasilania, będzie rekompensowany lepszą lotnością Mixolu (porównując do olejów do wiertarek).