SYRENA na LPG ? :)

patenty, przeróbki, ulepszenia
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Generalnie mając tańszą jazdę czy to kwestią niskiego spalania czy tańszego paliwa, to bardziej zachęca do jeźdżenia więcej :P
Z tym natrzyskiem oleju na tłoki to chyba będzie ciężka sprawa, bo wydaje mi się że nawet na jeden tłok potrzeba by więcej niż jeden kanalik, tak żeby można było tej olej doprowadzić w miarę równomiernie na obwodzie tłoka, więc nie wiem ile 2 a może 4, a tego już się tak łatwo w bloku nie wywierci. Przede wszystkim kłopot by był z ominięciem płaszcza wodnego, takie cudo to szybciej w trabie gdzie jest chłodzenie powietrzem.
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

myslalem aby poprpwadzic przez głowice od gory natrysk.. tylko nieiwem jak zrobic aby ciśnienie niecofalo tego oleju..co bedzie w kanaliku.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

Żuczek pisze:myslalem aby poprpwadzic przez głowice od gory natrysk
Czekaj, bo nie rozumiem. Chcesz wstrzykiwać olej na denko tłoka? Pa kaki grib?!
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Z tego co słyszałem to w saabach był doprowadzany na gładź cylindrów i jak już coś to raczej ma większy sens niż przez głowicę na tłok, bo tam to się tylko przepali...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
syreniarz1992
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2631
Rejestracja: 2005-01-24, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: syreniarz1992 »

jeden wtryskiwacz oleju na każdy cylinder, w dolnym położeniu tłoka by rozpylał, tłok by sobie rozprowadzał, tylko by trzeba przez ten płaszcz wodny przejść i jakiś rozrząd do rozpylaczy wymyślić :helm
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Nie wiem też czy mimo zastosowania wymuszonego smarowania (jakkolwiek by był on obmyślony i zastosowany) to olej by się dobrze rozprowadzał. Przy 2suwie jest on podawany w mieszance co ułatwia rozprowadzenie go po silniku a tak to..to nie wiem... Ewentualnie trzeba by było stworzyć jakiś lepszy, rzadszy olej o podobnych właściwościach co mixol aby dobrze sie rozprowadzał we wnętrzu silnika niczym mieszanka benzyny z olejem. Poza tym trzeba by było też zrobić coś aby silnik dostawał odpowiednią porcję tego oleju aby za bardzo nie był zafajdany w środku a olej nie lał się wydechem.. Może coś na zasadzie pełnego elektronicznego wtrysku oleju z oprogramowaniem odpowiedniej porcji na każdy tłok osobno, podczas gdy w czasie całego cyklu następowałyby 2 wtryski oleju w momencie kiedy tłok jest w górze - aby olej został wtryśnięty pod tłok w komorę korbową no i później wtrysk oleju nad tłok aby pierścienie ze sworzniem były smarowane...?? :???:
Awatar użytkownika
leniuk
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 80
Rejestracja: 2009-02-28, 11:01
Lokalizacja: wroclaw

Post autor: leniuk »

panowie, jest "proste" rozdzwanianie robienia mieszanki olejowej z powietrzem, ale z powodów technicznych nie do wykonania w domu. zainteresowanym proponuje poczytać o głowicy do drukarki na piezoelektrykach. jak będzie zainteresowanie to zorbie wam rysunek w Solidzie.
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, za ciekawe linki to tematu .
Na razie projekt jest nadal w planach.
Ktoś zadał pytanie dlaczego trzy gaźniki.
O tuż, na myśli miałem gaźniki ze skuterów dwusuwów , ale teraz wiem że miały by za małe przekroje gardzieli. Więc to odpada.
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Re: SYRENA na LPG ? :)

Post autor: syrena104bili »

PYJTERSON pisze:SYRENA na LPG ? :)

Witam

Chcę z dostępnych na rynku części zrobić układ zasilania silnika syreny , wartburga na LPG.
Na razie dopracowuję pomysł.
I tu potrzebna mi jest pomoc, osób które zetknęły się z gaźnikami w których jest automatyczne olejenie silnika. ( skutery , motocykle)
Oczywiście chodzi o gaźniki do dwusuwów .
Pomysł polega na tym , by zastosować trzy gaźniki ( wiem żadna nowość) ale w tym przypadku , gaźniki z olejeniem .
Przed tymi trzema gaźnikami i tak będzie umieszczony mikser z gazem , tak więc parametry gaźników są jakby to powiedzieć mniej znaczące , oczywiście oprócz średnicy głównej gardzieli.
Na rysunku schemat poglądowy.
Więc się pytam POMOŻECIE ???
Proszę o rzeczową dyskusję.
Proszę podawajcie z jakimi gaźnikami dozującymi olej się spotkaliście oraz wklejajcie fotki , rysunki, dane techniczne tych gaźników oraz w jakim pojeździe był stosowany, z którego roku itd.

Pozdrawiam PYJTRSON

PROŚBA DO PESYMISTÓW by nie zaśmiecali tematu , uwagami typu:
-to nie ma sensu,
-że syrena to tylko w oryginale ,
- nie da się, bo mi się nie chce ,
itp.


Przy okazji kupię zapłon elektroniczny EBZA z wartburga tel. 511 609 505
jeśli chodzi o chwestie skuterów i ich dozowników to przerobienie skutera 2 suwowego na gaz to żaden problem trzeba dopasowaci tylko odpowiednią instalacje gazowa i wpiąć ją w kruciec sący lub w gaznik a co do smarowania to żaden problem bo olej jest stale podawany wraz z obrotami gdyż pompa oleju jest osadzona na wale i wzależność od sposobu umieszczenia dopływu oleju (do gaźnika , do krucica) ciśnienie gazu i podciśnienie cylindra samo zasysa olej do silnika , często można spotkać na allegro skutery z instalacją gazową
gazeciarz11
Posty: 1
Rejestracja: 2010-03-26, 21:16
Lokalizacja: N-cza

Post autor: gazeciarz11 »

Witam wszystkich. jestem nowym użytkownikiem na tym forum.
trafiłem tu przez przypadek, szukając schematu gaźnika syreny i zaciekawił mnie temat poruszany w tym poście.
mam sugestie co do smarowanie gładzi cylindra według mnie to trzeb rozwiazać od strony skrzyni korbowej. w dnie zamontować coś na wzór sekcji tłoczącej wysokiego ciśnienia z pompy wtryskowej silnika diesla, która to pompa tłoczyła by olej do rozpylacza skierowanego od dołu na denko tłoka, olej pokrywał cienkim filmem olejowym gładź i przy okazji smarował łożyska na wale.(podobnie silniki cztero suwowe mają rozpylacze na korbowodach skierowane w strone tłoka z magistrali wewnątrz wału) wytworzona prz tym mgiełka podobna by była do mieszanki paliwowopowietrznej w dwusuwie.
zastanawiam się czy nie trzeba natłoku naciąć dodatkowego rowka na pierścień odoliwiający ja w czterosuwach, ale to chyba zbędne.

prosze o komentarz czy to dobra myśl czy brednie.
pozdrawiam

Jeszcze przypomniałem sobie że rozpylacz oleju do smarowania komory spalania maja silniki wankla (dlatego uważane sa za olejożerne bo oczywiście olej ulega spaleniu)
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Wydaje mi się to całkiem sensowny pomysł, natomiast konstrukcyjnie będzie to chyba dość kłopotliwe do wykonania. W zasadzie można by wykorzystać taką pompę wtryskową od diesla np. 3 cylindrowego, dobrać odpowiednio 3 z wyjść aby w odpowiedniej kolejności był olej wtryskiwany, a 1 pozostałe wyjście podłączyć do podawania oleju kanałami do wszystkich łożysk wału, mam tutaj na myśli że ta dawka dzieliłaby się na wszystkie 4 łożyska, pozostaje tylko jeszcze kwestia smarowania łożyska korbowodu na wale, ale może akurat tam docierałyby nadmiary oleju... w ostateczności możnaby wykorzystać korki upustowe w skrzyni korbowej jako wejścia do wtrysków oleju na te łożyska w dolnym położeniu tłoka... No pomysł ciekawy tylko pytanie czy to już nie za wiele motania, czy forma treści nie przerośnie...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

chyba przerosnie ;D

natrysk oleju na denka tloka - to ci dopiero pomysl sikor nie wiesz po co:!? zeby zmniejszyc temp w komorze spalania ;-)) toc to wyczynowe auto

samego oleju moim zdaniem sie nie uda doprowadzic nigdzie..bo za gesty i watpie ze wtryskiwacze benzynowe go przepchnal, chybaze sa jakies inne, a mieszac olej z benzyna i robic jakies kombinacje pol na pol chyba calkowicie mijaja sie z celem..juz lepiej kupi csilnik od tico i rzezbic
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Co do mieszania oleju i beznzyny to mi się coś zdaje że ciężko będzie to obejść, ale powiedzmy że gdyby zużycie takiego mixu było rzędu około litra na jakieś 150-200 km (1:30 przy spalaniu koło 9 na setkę daje jakieś 300 km przebiegu, takie założenie, a więc na mixie 1:1 około połowy, przy czym z poprawką że dozownik pozwala nieco obniżyć zużycie oleju, bo dawka jest dobierana do obrotów). Wkażdym razie przy takim wyniku chyba warto byłoby się jednak pobawić bo można założyć większy zbiorniczek np 4 litry i wlewać tam 2:2 mieszankę raz na 500+ km. to chyba szybciej się stację gazową odwiedzi... no chyba że będzie butla 60 i spalanie gazu rzędu 7 litrów :P
btw. w poprzednim poście miałem oczywiście na myśli pompę wtryskową od diesla 4-cylindrowego, tylko ta 3 to takie zboczenie "zawodowe":P
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
homer
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 309
Rejestracja: 2005-12-25, 16:30
Lokalizacja: Łódź

Post autor: homer »

Odgrzebuję stary temat, bo mi nie daje spokoju. Może będę miał wkrótce Olomatic od wartka, więc myślałem nad herezją eLPeGianizmu. Napisałem maila do wartburgowca z Niemiec, który to praktykował (okazało się, że to jednak jego kolega).
No i unser Freund pisze, że były problemy ze smarowaniem i silnik po kilku tysiącach km stanął z powodu zatarcia wału.

Zamieszczam odpowiedź na moją wiadomość.

ich selbst habe keine Erfahrungen mit LPG im Wartburg.
Die Fotos, die Du gesehen hast, zeigen das Auto von meinem Freund Eric aus Paris.
Er kaufte damals den Wartburg bei Fa. Piereux in Belgien. Diese Firma hat die Umbauten damals vorgenommen.
Eric hat die Anlage aber demontiert, weil es Probleme mit der Schmierung gab. Der Motor hat nur wenige tausend Kilometer gehalten. Die Kurbelwelle ging fest.

Eine Ölomatic zu kaufen, ist schwierig. Man findet so etwas an einigen Motorrollern, DKW und auch alten Saab. Leider kann ich nicht sagen, wer so etwas anbietet. Vielleicht versuchst Du es bei Achiel Olbrecht in Belgien. Vor Jahren konnte ich bei ihm eine Ölomatic kaufen.
http://www.toerismeskw.be/nl/bezienswaa ... tse_wagen/
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Awatar użytkownika
batagur
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1230
Rejestracja: 2005-11-08, 19:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: batagur »

Skoro zastanawiasz się nad wsadzeniem gazu do syreny co dla mnie jest poronionym pomysłem, (ogólnie nie uważam gazu za jakieś wybitnie doskonałe osiągnięcie). Ale skoro gaz i syrena to nie łatwiej od razu włożyć silnik z innego auta? I będziesz mieć upragniony gaz bez syzyfowych prac które i tak skończą się zatarciem albo zbyt wysokim kosztem modyfikacji. o_O
ODPOWIEDZ