Demontaż półosi ze skrzyni

(silnik, skrzynia)
szpulek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2019-07-20, 23:08
Lokalizacja: Szałsza k/Gliwic

Post autor: szpulek »

Po pierwsze, dziękuje za natychmiastowe odpowiedzi. Po drugie, przepraszam, ze nie byłem precyzyjny. Rozpialem półosie na pół. Przeguby zostały po obu stronach, te w skrzyni mogą zostać bo wyjąłem cała skrzynie. To co zostało to kawałki półosi z przegubami zamocowane w piastach. Rozbieram samochód do śrubki na podłodze garażu bez kanału, wiec mam ograniczone widzenie, do tego ten smar :) czyli rozumiem, ze przy kole mam wyciągnąć sworznie zabezpieczone zawleczką, albo pierścieniami? Z góry ponownie dziękuje.
Moje samochody: CarBlog.pl
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Pierwszy sworzeń wyjmiesz bez problemu i wydostaniesz półoś natomiast drugi (ten głębiej ) musisz ustawić w poziomie bo w piaście jest tylko takie jedno miejsce ,takie wycięcie żeby go wysunąć inaczej nie wyjdzie . Musisz ściągnąć opaskę trzymającą gumową osłonę przegubu
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
Awatar użytkownika
SUPER.DAWID
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2045
Rejestracja: 2006-01-17, 20:11
Lokalizacja: Trzebinia-Małopolska

Post autor: SUPER.DAWID »

A czasami, choć bardzo rzadko trzeba ściągnąć bęben, odkręcić i ściągnąć piastę żeby delikatnie wycofać czop. Bo brakie kilka mm żeby wyjąć sforzeń.
NIECH MIXOL BEDZIE Z SYRENIARZAMI
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... 048#189048
Syrena 104 AD 1966r
szpulek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2019-07-20, 23:08
Lokalizacja: Szałsza k/Gliwic

Post autor: szpulek »

To kontynuując, nie lepiej jest wyjąc cała polos z przegubem? Odkręciłem bęben, ale teraz sie zastanawiam jak wyjąc z piasty trzpień przegubu.. nie widzę żadnych blokad od strony bębna..

[ Dodano: 2020-11-24, 21:38 ]
SUPER.DAWID pisze:Nie wiem w jakim celu chcesz wyjąć skrzynię, ale jeśli byś potrzebował oddać skrzynię do remontu to zapraszam. Świadczę takie usługi.

https://www.facebook.com/Syrena-remonty ... 534312148/
Wyciągam bo buda idzie do roboty, wiec rozbieram całkowicie. Widziałem ofertę, odezwę sie w odpowiednim momencie, tymbardziej, ze nie mam daleko.
Moje samochody: CarBlog.pl
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

szpulek pisze:nie lepiej jest wyjąc cała polos z przegubem?
szpulek - najlepiej jest nic nie robić. Nie wiadomo co chcesz osiągnąć, jaki jest Twój cel, więc trudno coś doradzić.
Wsiadaj w skarpetę i upalaj. Jak będzie coś źle to wtedy diagnozujesz co konkretnie musisz zrobić.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

szpulek jeśli masz zamiar robić kapitalny remont podzespołów i weryfikację poszczególnych części to jak najbardziej powinieneś rozebrać wszystko do najmniejszej śrubki bo wtedy będziesz miał całkowity pogląd co trzeba zregenerować a co wymienić. Ale mam pytanie ...czy posiadasz książki dotyczące naprawy syreny ??? Bo z tego co się zorientowałem ( tylko się nie obraź bo nie o to mi chodzi ) to chyba masz małą wiedzę teoretyczną i praktyczną w temacie syrena a książka Glinki praktycznie wszystkie tematy naprawy opisuje ze szczegółami i jest bardzo pomocna ...nawet ja przeglądam ją co jakiś czas i znajduję odpowiedzi na jakieś tematy...Nie odmawiam nigdy pomocy w tematach tu poruszanych bo po to jest to forum ale polecam Glinkę . Żeby zdjąć piastę potrzebny jest ściągacz bo jest naciśnięta na stożek i klin , tam nie może być żadnego luzu . Wtedy można ( najlepiej młotkiem miedzianym ) spokojnie wybić czop z łożyskiem.

[ Dodano: 2020-11-24, 23:50 ]
Jak już to rozbierzesz to przygotuj się od razu na wymianę simeringu (uszczelniacza) pod piastą. Fajnie masz wszystko rozrysowane w katalogu części.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
szpulek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2019-07-20, 23:08
Lokalizacja: Szałsza k/Gliwic

Post autor: szpulek »

Ponownie dziekuje za rady. Wyjalem lewa polos, udalo sie wyciagnac sworzen i poszlo gladko. Natomiast prawa polos mnie zaskoczyla, ma inna konstrukcje, podejrzewam, ze ktos wsadzil cos nowszego, na dodatek nie udalo mi sie sciagnac bebna, wiec moze ktos cos doradzi jak to zrobic, jesli nie chce zejsc (lewy zszedl bez problemu).

O nic sie nie obrazam, rozbieranie syreny dalo mi duzo frajdy, wiele sie tez przy tym ucze. Nie mam warunkow mechanicznych, wszystko robie w garazu przy domu, bez kanalu i podnosnika, aby podniesc calosc. Wroce tez do literatury, dzieki.
Moje samochody: CarBlog.pl
Babcia
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2018-10-01, 12:37
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: Babcia »

Pytanie...czy poluzowałeś szczęki przed zdjęciem bębnów ? Jeśli nie to bęben może haczyć o szczęki. Powinieneś w połowie wysokości tarcz kotwicznych z lewej i prawej strony od tyłu skręcić regulację , jeśli to będzie za mało to jest jeszcze regulacja na dole.

[ Dodano: 2020-12-01, 12:56 ]
Jeśli masz odkręcone śrubki trzymające bęben do piasty i bęben się nie rusza na pieście to trzeba delikatnie opukać młotkiem miejsce przylegania bębna do piasty bo może być zardzewiałe, zapieczone i wtedy od tego trzeba zacząc. Poza tym bęben ma nagwintowane trzy otwory na gwint 8 mm i w te otworki należy wkrencać trzy śruby które służą jako ściągacze.
Junak M1o Syrena 104
mój mail: panbabcia@o2.pl
szpulek
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 56
Rejestracja: 2019-07-20, 23:08
Lokalizacja: Szałsza k/Gliwic

Post autor: szpulek »

Dziekuje bardzo. Otworow nie znalezlem, wiec moze beben juz z jakiejs innej produkcji. Kupilem nawet sciagacz, ale zdecydowalem wyslac samochod z poloska i bebnem. Poszukam tej regulacji na przyszlo, wiec raz jeszcze dziekuje za rady. Teraz juz wszystko bede wrzucal w watku w dziale z remontami.
Moje samochody: CarBlog.pl
ODPOWIEDZ