Test drogowy Syreny 103
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Test drogowy Syreny 103
Mam Motor z września 64r. z testem drogowym Syreny 103.
Nigdy nie wiedziałem bliżej tego auta i zdziwiło mnie jaki nietypowy zbiornik paliwa miało i układ wydechowy. Zastanawiam się czy tak miały wszystkie 103-ki czy to były jakieś prototypowe pierwsze egzemplarze.
Kiedyś był na alledrogo taki zbiornik jak na zdjęciu i myślałem, ze to jakaś samoróbka a okazuje się, że cenny egzemplarz fabryczny.
Obejrzyjcie i powiedzcie czy to było typowe dla wszystkich 103-jek.
PS:
Pomyślałem, że można by założyć osobne tematy dla wszystkich modeli Syrenek i zbierać tam wszelkie informacje o nich. Mogło by się zaczynać oficjalnym testem drogowym z Motoru, potem współczesne informacje, różnice w stosunku do innych modeli, spostrzeżenia użytkowników, malowania, ciekawostki, itd, takie kompendium wiedzy.
Nigdy nie wiedziałem bliżej tego auta i zdziwiło mnie jaki nietypowy zbiornik paliwa miało i układ wydechowy. Zastanawiam się czy tak miały wszystkie 103-ki czy to były jakieś prototypowe pierwsze egzemplarze.
Kiedyś był na alledrogo taki zbiornik jak na zdjęciu i myślałem, ze to jakaś samoróbka a okazuje się, że cenny egzemplarz fabryczny.
Obejrzyjcie i powiedzcie czy to było typowe dla wszystkich 103-jek.
PS:
Pomyślałem, że można by założyć osobne tematy dla wszystkich modeli Syrenek i zbierać tam wszelkie informacje o nich. Mogło by się zaczynać oficjalnym testem drogowym z Motoru, potem współczesne informacje, różnice w stosunku do innych modeli, spostrzeżenia użytkowników, malowania, ciekawostki, itd, takie kompendium wiedzy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- Marcin Hojan
- -#Youngtimer
- Posty: 724
- Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
- Lokalizacja: Szamocin
Ostatnio założyłem temat o Syrenie WSM, motonita napisał czym się różniła od późniejszych 105. Kiedyś były też inne podobne tematy. Dobrze byłoby zebrać to jak piszesz w kompendium wiedzy o poszczególnych modelach, z przykładami popartymi w miarę możliwości zdjęciami. Dużo wiedzy jest w starych "motorach".
Mercedes 190E 1993
Romet Ogar 200 1986
Romet Ogar 200 1986
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
- arturromarr
- -#Weteran
- Posty: 1633
- Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
- Lokalizacja: Łódź
Podejrzewam, że nie wszystkie zmiany mogły być jednocześnie od danego nr nadwozia/podwozia ale w 103 i 1/2 oprócz nowego zbiornika paliwa z tyłu, zmieniono instalację elektryczną, pojawił się wskaźnik paliwa i dmuchawa, zniknęły kły i zmieniono tylny pas (inna wnęka i podświetlenie tablicy), zmieniono przeni pas z zamkiem maski, kierunkowskazy (chyba), chyba kołpaki na gładkie (o ile nie wcześniej) i ciemne tworzywa we wnętrzu (możliwe że początkowo tylko kierownica, białe tworzywa trafiały się jeszcze w 104 ale możliwe że montowali je właściciele z zapasów a może fabryka montowała co było).
--o00o----'(_)'----o00o--
i własnie po to chce robie ten spis, zeby dowiedziec chociaz mniej wiecej co kiedy wprowadzono,
roznice stotrojek:
bak najpierw z przodu, pozniej z tyłu (dwa rodzaje tylniego - ostatnie egzemplarze jak 104)
kierunki male w pierwszysch egzemplazach
rózne rodzaje (odlewów) silników s15-s150 (na blokach numery odlewów)
w ostatnich egzemplarzach pompa paliwa szklankowa jak w 104, wczesniejsze BVF
rozne rodzaje wzorów tapicerek siedzen
wykonczenia to chyba zalezało co mieli,
Prosił bym o podsyłanie numerów ram syrenek na PW,
P.S: Syreny BOSTO maja całkiem inna numeracje ram niz cała reszta
roznice stotrojek:
bak najpierw z przodu, pozniej z tyłu (dwa rodzaje tylniego - ostatnie egzemplarze jak 104)
kierunki male w pierwszysch egzemplazach
rózne rodzaje (odlewów) silników s15-s150 (na blokach numery odlewów)
w ostatnich egzemplarzach pompa paliwa szklankowa jak w 104, wczesniejsze BVF
rozne rodzaje wzorów tapicerek siedzen
wykonczenia to chyba zalezało co mieli,
Prosił bym o podsyłanie numerów ram syrenek na PW,
P.S: Syreny BOSTO maja całkiem inna numeracje ram niz cała reszta
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
-
- -#Youngtimer
- Posty: 1049
- Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
- Lokalizacja: RP
pierwsza połowa roku 1964 Syrena 103..... bak z przodu, amortyzator jeden ramieniowy z tyłu, we wszystkich 103 silniki s150, układ wydechowy cichszy niż w 104,105 szczególnie dobrze sprawował się tylny tłumik warszawowski, gaźnik BVF i pompa z tworzywa.Klapa przednia z zamkiem trzpieniowym i duża półka w pasie przednim.Sporo napisał w Automobiliście nr 97 o pierwszych modelach Syren właściciel repliki Syreny 100 tzn. przerobionej 102 na 100.
No własnie, chyba tak do końca nikt nie wie, nawet w fabryce nie wiedzą co robili.
Moja 103 jest sprzed liftingu, jesli chodzi o pas tylny i wnęke tablicy, to ma otwory do podświetlenia tablicy, które wg instrukcji (od 103,5) jest też oswietleniem bagażnika, ale jest też lampka na pokrywie bagażnika.
W sumie mam instrukcje od 103 z opisem po liftingu, ale mysle, że czesć zdjęć jest starszych dlatego cięzko mi na jej podstawie twierdzić co było i co powinno być.
Może koledzy wiecie jaki pas tylny powinna mieć 103 (bez pół)? No i dalej szukam wzoru tabliczki znamionowej.
I korzystając z okazji - jeszcze jedno pytanie. Powinienem mieć kły na zderzakach? Moja Syrena była mocno stuningowana i nie wiem czy to oryginał czy tuning, ale na zderzakach miałem takie gumowe odboje. Kołpaki już kupiłem gładkie, wiec napewno takie będą No i będzie dwukolorowe nadwozie.
Moja 103 jest sprzed liftingu, jesli chodzi o pas tylny i wnęke tablicy, to ma otwory do podświetlenia tablicy, które wg instrukcji (od 103,5) jest też oswietleniem bagażnika, ale jest też lampka na pokrywie bagażnika.
W sumie mam instrukcje od 103 z opisem po liftingu, ale mysle, że czesć zdjęć jest starszych dlatego cięzko mi na jej podstawie twierdzić co było i co powinno być.
Może koledzy wiecie jaki pas tylny powinna mieć 103 (bez pół)? No i dalej szukam wzoru tabliczki znamionowej.
I korzystając z okazji - jeszcze jedno pytanie. Powinienem mieć kły na zderzakach? Moja Syrena była mocno stuningowana i nie wiem czy to oryginał czy tuning, ale na zderzakach miałem takie gumowe odboje. Kołpaki już kupiłem gładkie, wiec napewno takie będą No i będzie dwukolorowe nadwozie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
http://allegro.pl/item931025881_syrena_ ... onowa.html
obserwuj do 2 cylindrówek też powinien mieć, chociaż w Łodzi na MWB kupisz trochę taniej.
Co do Twojej 103 ciężko powiedzieć bo przez wprowadzanie zmian "tak sobie" mogła już wyjść z nowszym pasem i bez kłów... możesz spróbować dojść po pierwszej rejestracji, ew. nrze ramy z jakiego jest okresu i czy powinno coś być czy może.
obserwuj do 2 cylindrówek też powinien mieć, chociaż w Łodzi na MWB kupisz trochę taniej.
Co do Twojej 103 ciężko powiedzieć bo przez wprowadzanie zmian "tak sobie" mogła już wyjść z nowszym pasem i bez kłów... możesz spróbować dojść po pierwszej rejestracji, ew. nrze ramy z jakiego jest okresu i czy powinno coś być czy może.
--o00o----'(_)'----o00o--