Test drogowy Syreny 103

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Test drogowy Syreny 103

Post autor: arturromarr »

Mam Motor z września 64r. z testem drogowym Syreny 103.
Nigdy nie wiedziałem bliżej tego auta i zdziwiło mnie jaki nietypowy zbiornik paliwa miało i układ wydechowy. Zastanawiam się czy tak miały wszystkie 103-ki czy to były jakieś prototypowe pierwsze egzemplarze.
Kiedyś był na alledrogo taki zbiornik jak na zdjęciu i myślałem, ze to jakaś samoróbka a okazuje się, że cenny egzemplarz fabryczny.
Obejrzyjcie i powiedzcie czy to było typowe dla wszystkich 103-jek.

PS:
Pomyślałem, że można by założyć osobne tematy dla wszystkich modeli Syrenek i zbierać tam wszelkie informacje o nich. Mogło by się zaczynać oficjalnym testem drogowym z Motoru, potem współczesne informacje, różnice w stosunku do innych modeli, spostrzeżenia użytkowników, malowania, ciekawostki, itd, takie kompendium wiedzy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Zbiornik wersji tzw. 103 i 1/2. Układ wydechowy typowy dla 103 (w starej Glince jest). Tylny tłumik podobno z Warszawy/Żuka choć nieco zmieniony.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Wydech tak mi wygląda właśnie na Warszawę/Żuka , ciekawe jak się sprawował, bo zdecydowanie większy jest. Bak jaką miał pojemność w stosunku do tego później montowanego?
Co oznacza wersja 3 i 1/2, czym się różniły pozostałe?
Awatar użytkownika
Marcin Hojan
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 724
Rejestracja: 2005-12-02, 14:22
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Marcin Hojan »

Ostatnio założyłem temat o Syrenie WSM, motonita napisał czym się różniła od późniejszych 105. Kiedyś były też inne podobne tematy. Dobrze byłoby zebrać to jak piszesz w kompendium wiedzy o poszczególnych modelach, z przykładami popartymi w miarę możliwości zdjęciami. Dużo wiedzy jest w starych "motorach".
Mercedes 190E 1993 :)
Romet Ogar 200 1986 :)
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

dokładnie brakuje czegoś takiego.
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Zbiornik miał 40l (póżniej były 35l w 104 i 5).
Wersja 103 i 1/2 to model po liftingu czy modernizacji jak kto woli.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

Czyli były zwykłe 103 i po liftingu, czego dotyczyły różnice?
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

A w artykule nie napisali?
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
arturromarr
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1633
Rejestracja: 2006-07-03, 14:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arturromarr »

artykuł opisuje porostu model 103
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Podejrzewam, że nie wszystkie zmiany mogły być jednocześnie od danego nr nadwozia/podwozia ale w 103 i 1/2 oprócz nowego zbiornika paliwa z tyłu, zmieniono instalację elektryczną, pojawił się wskaźnik paliwa i dmuchawa, zniknęły kły i zmieniono tylny pas (inna wnęka i podświetlenie tablicy), zmieniono przeni pas z zamkiem maski, kierunkowskazy (chyba), chyba kołpaki na gładkie (o ile nie wcześniej) i ciemne tworzywa we wnętrzu (możliwe że początkowo tylko kierownica, białe tworzywa trafiały się jeszcze w 104 ale możliwe że montowali je właściciele z zapasów a może fabryka montowała co było).
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
motonita
Moderator
Moderator
Posty: 7472
Rejestracja: 2006-12-26, 08:53
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: motonita »

i własnie po to chce robie ten spis, zeby dowiedziec chociaz mniej wiecej co kiedy wprowadzono,

roznice stotrojek:
bak najpierw z przodu, pozniej z tyłu (dwa rodzaje tylniego - ostatnie egzemplarze jak 104)
kierunki male w pierwszysch egzemplazach
rózne rodzaje (odlewów) silników s15-s150 (na blokach numery odlewów)
w ostatnich egzemplarzach pompa paliwa szklankowa jak w 104, wczesniejsze BVF
rozne rodzaje wzorów tapicerek siedzen
wykonczenia to chyba zalezało co mieli,

Prosił bym o podsyłanie numerów ram syrenek na PW,

P.S: Syreny BOSTO maja całkiem inna numeracje ram niz cała reszta
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć

mój mail:
motonita@syrena.biz
Mikrusiarz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1049
Rejestracja: 2008-05-19, 22:00
Lokalizacja: RP

Post autor: Mikrusiarz »

pierwsza połowa roku 1964 Syrena 103..... bak z przodu, amortyzator jeden ramieniowy z tyłu, we wszystkich 103 silniki s150, układ wydechowy cichszy niż w 104,105 szczególnie dobrze sprawował się tylny tłumik warszawowski, gaźnik BVF i pompa z tworzywa.Klapa przednia z zamkiem trzpieniowym i duża półka w pasie przednim.Sporo napisał w Automobiliście nr 97 o pierwszych modelach Syren właściciel repliki Syreny 100 tzn. przerobionej 102 na 100.
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

No własnie, chyba tak do końca nikt nie wie, nawet w fabryce nie wiedzą :lol: co robili.
Moja 103 jest sprzed liftingu, jesli chodzi o pas tylny i wnęke tablicy, to ma otwory do podświetlenia tablicy, które wg instrukcji (od 103,5) jest też oswietleniem bagażnika, ale jest też lampka na pokrywie bagażnika.
W sumie mam instrukcje od 103 z opisem po liftingu, ale mysle, że czesć zdjęć jest starszych dlatego cięzko mi na jej podstawie twierdzić co było i co powinno być.
Może koledzy wiecie jaki pas tylny powinna mieć 103 (bez pół)? No i dalej szukam wzoru tabliczki znamionowej.
I korzystając z okazji - jeszcze jedno pytanie. Powinienem mieć kły na zderzakach? Moja Syrena była mocno stuningowana i nie wiem czy to oryginał czy tuning, ale na zderzakach miałem takie gumowe odboje. Kołpaki już kupiłem gładkie, wiec napewno takie będą :D No i będzie dwukolorowe nadwozie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

http://allegro.pl/item931025881_syrena_ ... onowa.html
obserwuj do 2 cylindrówek też powinien mieć, chociaż w Łodzi na MWB kupisz trochę taniej.
Co do Twojej 103 ciężko powiedzieć bo przez wprowadzanie zmian "tak sobie" mogła już wyjść z nowszym pasem i bez kłów... możesz spróbować dojść po pierwszej rejestracji, ew. nrze ramy z jakiego jest okresu i czy powinno coś być czy może.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
Yanosik
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1707
Rejestracja: 2008-07-06, 13:03
Lokalizacja: Piła

Post autor: Yanosik »

Dwucylindrówka ma nadrukowane: typ silnika s15. I nie wiem, czy 103 ma tylko różnicę w nadruku na S150 czy cała tabliczka jest inna. A ten typ na Allegro nie ma wzoru od 103.
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
ODPOWIEDZ