Właśnie w tym przypadku benzyna pomaga rozprowadzić Ci wszędzie olej nawet tam gdzie nie wejdziesz strzykawką.Żuczek pisze:ale mysle ze olej si epoosadzal na sciankach wszedzie..
Rama - czym i jak zabezpieczać
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olejmarcin459 pisze:Benzyna parując rozprowadza olej.
Jeśli chodzi o olej, to ja raczej nie podchodzę tak optymistycznie jak Wy. Może do ramy jest ok (rama nie jest [chyba] malowana w srodku) ale jeśli chodzi o profile zamkniete to olej zmyje istniejące powłoki (lakier, fluidol itp). Wystarczy obejrzeć jak wygląda rama pod silnikiem i skrzynią (umyta do gołej stali).
I get up at seven, yeah,
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
and I go to work at nine.
I got no time for livin'.
Yes, I'm workin' all the time.
Ale właśnie o to chodzi benzyna od razu nie odparuje. A jeśli już paruje to właśnie z tym olejem, Ciągnie ze sobą olej w górę benzyna odparuje a olej zostaje.Yanosik pisze:Nie do końca sie z tym zgodzę. Bo to benzyna odparuje a nie olej
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 2008-07-31, 21:16
- Lokalizacja: łódzkie
Ja myślę wiercić co ok 40cm - taki zasięg jest wężyka, później planuje zaspawać...
U mnie rama czeka na piaskowanie i w gotowości jest już podkład epoksydowy.
Kupiłem również baranek jako warstwę odporną na kamienie. Znajomy lakiernik i człowiek w sklepie mówili że będzie ok jak położę sam baranek... Ja jednak chyba będę chciał położyć na to jeszcze czarną farbę... Mam jednak pytanie czy można jakoś rozcieńczyć baranek żeby nakładać go jak lakier? Chodzi o to czy można utworzyć powłokę o tych samych właściwościach ale bez baranka - gładką.
U mnie rama czeka na piaskowanie i w gotowości jest już podkład epoksydowy.
Kupiłem również baranek jako warstwę odporną na kamienie. Znajomy lakiernik i człowiek w sklepie mówili że będzie ok jak położę sam baranek... Ja jednak chyba będę chciał położyć na to jeszcze czarną farbę... Mam jednak pytanie czy można jakoś rozcieńczyć baranek żeby nakładać go jak lakier? Chodzi o to czy można utworzyć powłokę o tych samych właściwościach ale bez baranka - gładką.
-
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 50
- Rejestracja: 2008-07-31, 21:16
- Lokalizacja: łódzkie
hmm... generalnie nie robiłbym z tego takich cudów, co jak co ale rama i podwozie mają być przede wszystkim dobrze zabezpieczone, a wyglądać pięknie nie muszą, ile ludzi będzie ci oglądać samochód pod kątem jak rama blyszczy... a jak już tak bardzo chcesz eksperymentować, to bierz słoik, baranka i rozpuszczalnik i sobie trochę wymieszaj i gdzieś maznij i sam sobie zobaczysz co z tego będzie...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ja się skusiłem na Hammerite Waxoyl. Testowany przez niemiecki Oldtimer Markt.Marcin105l pisze:jeśli wlewaliście jakiś środek do ramy to robiliście jakieś otwory?
(raport z testu na pierwszej stronie) Kupiłem nie wychodzi drogo...
Na wierzch chce położyć w kolejćności:
- piaskowanie
- zdarcie powłoki kwarcu (podobno się powinno tak robić)
- podkład epoksydowy 2 - 3 warstwy
- baranek (kwestia gęstości do ustalenie ale rozmawiałem z lakiernikiem że nie ma problemu z rozcieńczeniem)
- czarny lakier (zastanawiam się nad chlorokauczukiem)
Padło pytanie o ramę, dlaczego chce mieć ją w super stanie...
Rama o której mowa nie jest przeznaczona do Syreny, jest to inny projekt - Jaguar Mark V
Pozdrawiam
Witam
Wszystkich zainteresowanych zakupem środka nr. 1 z listy - czyli Mike Sanders Korosionschutzfett - zapraszam - jest dostępny w Polsce ....
Wszelkie oleje , tymbardziej stare lub rozpuszczone -- można -- ale jeśli olej spływa z gładzi cylindrów to ze ścianki wewnątrz ramy czy podłużnic również szybko spłynie .... rozpuszczenie tylko utworzy pory i pęknięcia, przez które wilgoć nadal będzie powiększać rdzę
.... baranek --- niestety z czasem pęka otwierając drogę dla wody i wilgoci - sprawdza się to jako tanie zabezpieczenie na góra 3 lata ... chyba, że nie jeździmy zimą i bardzo mało to może na więcej lat. Dużo lepsze jako zabezpieczenie nadkoli oraz podwozia są elastyczne środki na bazie gumy , które później można lakierować. Baranek z czasem i reagowaniem z solą i wodą twardnie -> pęka ...
Co do smarowania czegokolwiek blaszanego żywicą - większej krzywdy się chyba nie da zrobić ... pod to wszystko wchodzi wilgoć i koroduje 5x szybciej ...... jeśli jest zainteresowanie to wrzuciłbym jakieś fotki mojego "pontona" w którym ktoś łatał nadkola , podwozie i inne miejsca żywicą , żeby raz na zawsze wybić takie głupie pomysły z głowy ....
Farby okrętowe są wspaniałe - na okręty. Gruba blacha która nie pracuje, nie drga , nie wibruje --- zupełnie przeciwnie niż karoseria przeciętnego auta .... dlatego nie do końca się sprawdzają , pękają i całe malowanie na nic..
Przerabiałem już wiele środków antykorozyjnych -- najlepsze są podkłady reaktywne po wypiaskowaniu blach, chwilowe zabezpieczenie rdzy bez szczególnego czyszczenia - Cortanin (Brunox- nie polecam) , na podwozie - gumowe masy w tubkach nakładane pistoletem ..... do profili ?
Jeżeli ktoś kasiasty miałby zastosować Bitgum albo jakąś inną smołę to ja chyba jestem multimilionerem Nawet za dziesiątki tysięcy dopłaty od producenta bym tego nie zastosował u siebie na podwozie PONOWNIE .... To jest dobre na auto robione wyłącznie na sprzedaż - miesiąc ma ładnie wyglądać a później już nie nasz problem.
A co do ocynku to wcale nie jest niestety taki wspaniały jak zwykło się uważać - większość aut fabrycznie ocynkowanych już dawno umarło z powodów korozji , różne Audi 80, Fiaty Tipo - wcale nie gniły mniej ... To z kolei jest spowodowane procesami galwanicznymi , tylko częściowemu wypłukiwaniu z odpływów itd. Drugą metodą stosowaną w zabezpieczaniu karoserii jest zanurzeniowe nakładanie powłoki przy wysokim napięciu -- Kataforeza .... Jednak przygotowanie starego nadwozia do takiego procesu jest bardzo pracochłonne i wymaga trawienia w kwasie a później jego neutralizacji -- dla chętnych taka usługa również jest dostępna w Anglii , mniejsze rzeczy jak wahacze , belki itp da się wykonać również w Polsce. Niestety do całej ramy nie przypuszczam aby ktoś miał odpowiednio dużą wannę i chciał się podjąć wykonania takiego procesu.
Wszystkich zainteresowanych zakupem środka nr. 1 z listy - czyli Mike Sanders Korosionschutzfett - zapraszam - jest dostępny w Polsce ....
Wszelkie oleje , tymbardziej stare lub rozpuszczone -- można -- ale jeśli olej spływa z gładzi cylindrów to ze ścianki wewnątrz ramy czy podłużnic również szybko spłynie .... rozpuszczenie tylko utworzy pory i pęknięcia, przez które wilgoć nadal będzie powiększać rdzę
.... baranek --- niestety z czasem pęka otwierając drogę dla wody i wilgoci - sprawdza się to jako tanie zabezpieczenie na góra 3 lata ... chyba, że nie jeździmy zimą i bardzo mało to może na więcej lat. Dużo lepsze jako zabezpieczenie nadkoli oraz podwozia są elastyczne środki na bazie gumy , które później można lakierować. Baranek z czasem i reagowaniem z solą i wodą twardnie -> pęka ...
Co do smarowania czegokolwiek blaszanego żywicą - większej krzywdy się chyba nie da zrobić ... pod to wszystko wchodzi wilgoć i koroduje 5x szybciej ...... jeśli jest zainteresowanie to wrzuciłbym jakieś fotki mojego "pontona" w którym ktoś łatał nadkola , podwozie i inne miejsca żywicą , żeby raz na zawsze wybić takie głupie pomysły z głowy ....
Farby okrętowe są wspaniałe - na okręty. Gruba blacha która nie pracuje, nie drga , nie wibruje --- zupełnie przeciwnie niż karoseria przeciętnego auta .... dlatego nie do końca się sprawdzają , pękają i całe malowanie na nic..
Przerabiałem już wiele środków antykorozyjnych -- najlepsze są podkłady reaktywne po wypiaskowaniu blach, chwilowe zabezpieczenie rdzy bez szczególnego czyszczenia - Cortanin (Brunox- nie polecam) , na podwozie - gumowe masy w tubkach nakładane pistoletem ..... do profili ?
Jeżeli ktoś kasiasty miałby zastosować Bitgum albo jakąś inną smołę to ja chyba jestem multimilionerem Nawet za dziesiątki tysięcy dopłaty od producenta bym tego nie zastosował u siebie na podwozie PONOWNIE .... To jest dobre na auto robione wyłącznie na sprzedaż - miesiąc ma ładnie wyglądać a później już nie nasz problem.
A co do ocynku to wcale nie jest niestety taki wspaniały jak zwykło się uważać - większość aut fabrycznie ocynkowanych już dawno umarło z powodów korozji , różne Audi 80, Fiaty Tipo - wcale nie gniły mniej ... To z kolei jest spowodowane procesami galwanicznymi , tylko częściowemu wypłukiwaniu z odpływów itd. Drugą metodą stosowaną w zabezpieczaniu karoserii jest zanurzeniowe nakładanie powłoki przy wysokim napięciu -- Kataforeza .... Jednak przygotowanie starego nadwozia do takiego procesu jest bardzo pracochłonne i wymaga trawienia w kwasie a później jego neutralizacji -- dla chętnych taka usługa również jest dostępna w Anglii , mniejsze rzeczy jak wahacze , belki itp da się wykonać również w Polsce. Niestety do całej ramy nie przypuszczam aby ktoś miał odpowiednio dużą wannę i chciał się podjąć wykonania takiego procesu.
co sądzicie o środku POLRUST?
https://sklep.mizar.com.pl/polrust-grun ... 23095.html
myslalem o
1. wypiaskowaniu ramy
2. pomalowac pedzlem srodkiem polrust
3. Prysnac epoxydem
4. baranek APP U200 + APP do profili zamknietych
5. Czarny akryl
Dobrze mysle?
Moze ktorys z Was podeslac zdjecia ze spawania ramy Syreny? nigdy ram nie spawalem a na forum zdjec z renowacji nie moge znalesc
https://sklep.mizar.com.pl/polrust-grun ... 23095.html
myslalem o
1. wypiaskowaniu ramy
2. pomalowac pedzlem srodkiem polrust
3. Prysnac epoxydem
4. baranek APP U200 + APP do profili zamknietych
5. Czarny akryl
Dobrze mysle?
Moze ktorys z Was podeslac zdjecia ze spawania ramy Syreny? nigdy ram nie spawalem a na forum zdjec z renowacji nie moge znalesc
bo słabo szukasz, nie spamuj (ostrzeżenie)
(wąch wąch czuje Laczka)
(wąch wąch czuje Laczka)
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz