Elektryka prąd nie tyka..

schematy
Awatar użytkownika
MARLON BRANDO
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 78
Rejestracja: 2005-07-15, 09:36
Lokalizacja: Toruń

Elektryka prąd nie tyka..

Post autor: MARLON BRANDO »

Witam.
Proszę o poradę.
Czy restaurując syrenę "od podstaw" zakładać jej elektrykę łatając starą czy raczej położyć nowe wiązki? Proszę o radę kogoś kto już to robił. Jeżeli nie będzie to problemem to poproszę również o schemat instalacji do S105L i S104. Jakie są szacunkowe koszty położenia nowej instalacji (przewody i końcówki) Na co powinienem zwrócić uwagę.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam ze słonecznego Torunia.
Miszcz kazał mi unikać niepotrzebnych walek.
W mojej stajni stoją:

Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
Awatar użytkownika
wiktorR20
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 341
Rejestracja: 2005-02-25, 13:42
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: wiktorR20 »

Stara instalacja,mimo że łatana nadal będzie starą instalacją.A każdy wie co to oznacza:zwarcia,brak kontaktu.Dlatego ja radzę Ci kłaść nową instalację.
Nie kłóć się z idiotą,
bo sprowadzi Cię to swojego poziomu i
pokona doświadczeniem.
Awatar użytkownika
Cinek
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2290
Rejestracja: 2005-01-21, 22:35
Lokalizacja: z pomorza

Post autor: Cinek »

- im więcej kolorów, tym lepiej, a najlepiej by były zgodne ze schematem
- średnice przewodów są ważne, jeśli masz nadmiar gotówki możesz dać kable o nieco większej średnicy niż założono
- im mniej połączeń po drodze, obojętnie lutów czy styków, tym lepiej; jeśli coś na pewno nie będzie odłączane, to można pokusić się o lutowanie
- uwaga na zimne luty
- koszulki termokurczliwe uważam za lepszy pomysł od taśmy klejącej, ten ostatniej używam tylko do sklejania kabli w wiązkę
- jeśli musisz połączyć kilka przewodów na jednym odcinku to nie tnij wszystkich na jednej długości, tylko łącz jedną żyłę co 2-3 cm. Dzięki temu nie zrobi się bania.
- gdybyś chciał zrobić sobie oczko dla punktu masowego, to sprawdzają się ocynkowane podkładki, dobrze się lutują do przewodów
- układaj kable z lekkim luzem, nie powinny być naprężone
- stosuj topnik z kalafonią, ale to chyba oczywiste ;)

Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

A tak w ogóle, miło Cię widzieć! :)
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

ee...toć jak działa to nie trza zmieniać to w sumie spory koszt..no ale w remoncie generalnym nie zaszkodziloby chociaz ja z elektryka nic nie robilem i nie mam problemow zostaly mi tylko kable ktore nie wiem do czego sa:D
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

sereniarz(atom1) pisze:nie mam problemow zostaly mi tylko kable ktore nie wiem do czego sa
U mnie też kilka wisi i nie wiem od czego są....... do niczego nie pasują....... :D

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Jacek B.

Post autor: Jacek B. »

Wszystko zależy od kondycji instalacji oraz wprowadzonych przez poprzedników zmian. Jak instalacja była oryginalna, nie jest poprzycinana, poprzecierana, spękana itp. nie ma drażniących przeróbek to ja bym nie ruszał.
Awatar użytkownika
MARLON BRANDO
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 78
Rejestracja: 2005-07-15, 09:36
Lokalizacja: Toruń

Post autor: MARLON BRANDO »

Dzięki za podpowiedzi. Jeśli chodzi o stan instalacji to u mie jest ona dość pozmieniana przez poprzedniego właściciela( w mojej 104ce), natomiast w 105L jest chyba oryginalna aczkolwiek już na oko widać że jest niezadbana, porwana, wiele kabelków sobie "lotto"...
Miałbym jeszcze prośbę o schemaciki do tych 2 modeli(104 i 105L), oraz szacunkowy koszt remontu (w zasadzie przewodów i końcówek wszystko inne mam już nowe(rozrusznik cewki świece kondensator reg. napięcia prądnica)..
Pozdrawiam ze slonecznego (jeszcze) Torunia.
Miszcz kazał mi unikać niepotrzebnych walek.
W mojej stajni stoją:

Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
taeda

Post autor: taeda »

absolutnie nie wymieniać całej instalacji !! Czyś ty chory ?
Ja wiem ,że brzydko wyglada, ale te instalacje są nie do zdarcia.
Awarie występują tylko tam, gdzie są złączki konektorkowe (często) oraz takie z oczkiem na śrubkę (rzadziej). W tych miejscach jest często brak przepływu. Odkręcić i oczyscić. I działa.
Schematy instalacji są w książce Glinki. Gdy chodzi o 104 to jest tam schemat ze starą skrzynką bezpieczników (8szt) i to jest 104. Są i inne.......do 105 stary i nowy, oraz 105L.
Przewody zwisające nie wiadomo od czego, to często prąd do radia, dodatkowa masa,wyjscie do przełącznika ręcznego czegokolwiek (nawet stopu gdy nawalił oryg.), resztki po światłach awaryjnych itd.
Opisy macie w "małych" książkach Glinki--różne roczniki , różne wynalazki.Ale schemat jest w dużej książce....:-)
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Zgadzam się z Taedą, ja bym nic nie ruszał, co najwyżej wymienił pordzewiałe czy też zaśniedziałe końcówki konektorowe na nowe i musi wszystko działać. Faktycznie Syrenowska instalacja jest nie do zdarcia.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Tak właśnie robię, zostaje stara instalacja, tylko wszystkie połączenia są oczyszczone i przy montażu pożądnie zakonserwowane wazeliną. Musi działać. 8)
MACIEQ85
Posty: 1
Rejestracja: 2008-12-13, 10:02
Lokalizacja: Kaczory

Post autor: MACIEQ85 »

Witam szanowną brać syrenkową, mam pytanko, a mianowicie jak fabrycznie w syrenkach zabezpieczona jest instalacja,owinięta taśmą izolacyjną, czy poprowadzona w koszulkach poliwinitowych? pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

W starszych przewody są owinięte bawełnianym oplotem. W nowszych (105) w rurkach igielitowych.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Nie no.......te grube wiązki wieloprzewodowe oryginalnie są omotane taką jakby taśmą. Nie było wtedy żadnych rurek poliwi@&*%^$ch. Jeśli masz cos w rurkach to jest to przerabiane.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Ja mam w oplocie bawełnianym, ale widziałem nowe wiązki d0 105 w takich rurkach (możesz to nazwać "jakby taśmą") jak wiązki do 125. Cholera wie, może to i taśma...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Znaczna część jest w oplocie z taśmy (grubej folii), niektóre przewody są w elastycznych rurkach (może lepiej pasuje tutaj słowo "koszulkach"). Nieznaczna część jest ściągnięta taką specyficzną "siateczką z żyłki". Przynajmniej z taka instalacja spotkałem się w trzech 105l i jednej 105... Mam gdzieś w piwnicy cała oryginalną instalację - znajdę i zamieszczę fotki :ok3
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
ODPOWIEDZ