Elektryka prąd nie tyka..
- MARLON BRANDO
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-07-15, 09:36
- Lokalizacja: Toruń
Elektryka prąd nie tyka..
Witam.
Proszę o poradę.
Czy restaurując syrenę "od podstaw" zakładać jej elektrykę łatając starą czy raczej położyć nowe wiązki? Proszę o radę kogoś kto już to robił. Jeżeli nie będzie to problemem to poproszę również o schemat instalacji do S105L i S104. Jakie są szacunkowe koszty położenia nowej instalacji (przewody i końcówki) Na co powinienem zwrócić uwagę.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam ze słonecznego Torunia.
Proszę o poradę.
Czy restaurując syrenę "od podstaw" zakładać jej elektrykę łatając starą czy raczej położyć nowe wiązki? Proszę o radę kogoś kto już to robił. Jeżeli nie będzie to problemem to poproszę również o schemat instalacji do S105L i S104. Jakie są szacunkowe koszty położenia nowej instalacji (przewody i końcówki) Na co powinienem zwrócić uwagę.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam ze słonecznego Torunia.
Miszcz kazał mi unikać niepotrzebnych walek.
W mojej stajni stoją:
Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
W mojej stajni stoją:
Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
- im więcej kolorów, tym lepiej, a najlepiej by były zgodne ze schematem
- średnice przewodów są ważne, jeśli masz nadmiar gotówki możesz dać kable o nieco większej średnicy niż założono
- im mniej połączeń po drodze, obojętnie lutów czy styków, tym lepiej; jeśli coś na pewno nie będzie odłączane, to można pokusić się o lutowanie
- uwaga na zimne luty
- koszulki termokurczliwe uważam za lepszy pomysł od taśmy klejącej, ten ostatniej używam tylko do sklejania kabli w wiązkę
- jeśli musisz połączyć kilka przewodów na jednym odcinku to nie tnij wszystkich na jednej długości, tylko łącz jedną żyłę co 2-3 cm. Dzięki temu nie zrobi się bania.
- gdybyś chciał zrobić sobie oczko dla punktu masowego, to sprawdzają się ocynkowane podkładki, dobrze się lutują do przewodów
- układaj kable z lekkim luzem, nie powinny być naprężone
- stosuj topnik z kalafonią, ale to chyba oczywiste
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
A tak w ogóle, miło Cię widzieć!
- średnice przewodów są ważne, jeśli masz nadmiar gotówki możesz dać kable o nieco większej średnicy niż założono
- im mniej połączeń po drodze, obojętnie lutów czy styków, tym lepiej; jeśli coś na pewno nie będzie odłączane, to można pokusić się o lutowanie
- uwaga na zimne luty
- koszulki termokurczliwe uważam za lepszy pomysł od taśmy klejącej, ten ostatniej używam tylko do sklejania kabli w wiązkę
- jeśli musisz połączyć kilka przewodów na jednym odcinku to nie tnij wszystkich na jednej długości, tylko łącz jedną żyłę co 2-3 cm. Dzięki temu nie zrobi się bania.
- gdybyś chciał zrobić sobie oczko dla punktu masowego, to sprawdzają się ocynkowane podkładki, dobrze się lutują do przewodów
- układaj kable z lekkim luzem, nie powinny być naprężone
- stosuj topnik z kalafonią, ale to chyba oczywiste
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
A tak w ogóle, miło Cię widzieć!
Amerykaniec: "Ok, we have George Bush but we have Stevie Wonder, Bob Hope and Jonny Cash too!"
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
Polak: "We have Kaczyński and... No Wonder, No Hope and No Cash..."
- sereniarz(atom1)
- -#Weteran
- Posty: 2467
- Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
- Lokalizacja: z Podlasia
- Kontakt:
ee...toć jak działa to nie trza zmieniać to w sumie spory koszt..no ale w remoncie generalnym nie zaszkodziloby chociaz ja z elektryka nic nie robilem i nie mam problemow zostaly mi tylko kable ktore nie wiem do czego sa:D
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
- MARLON BRANDO
- -#Nowy nabytek forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-07-15, 09:36
- Lokalizacja: Toruń
Dzięki za podpowiedzi. Jeśli chodzi o stan instalacji to u mie jest ona dość pozmieniana przez poprzedniego właściciela( w mojej 104ce), natomiast w 105L jest chyba oryginalna aczkolwiek już na oko widać że jest niezadbana, porwana, wiele kabelków sobie "lotto"...
Miałbym jeszcze prośbę o schemaciki do tych 2 modeli(104 i 105L), oraz szacunkowy koszt remontu (w zasadzie przewodów i końcówek wszystko inne mam już nowe(rozrusznik cewki świece kondensator reg. napięcia prądnica)..
Pozdrawiam ze slonecznego (jeszcze) Torunia.
Miałbym jeszcze prośbę o schemaciki do tych 2 modeli(104 i 105L), oraz szacunkowy koszt remontu (w zasadzie przewodów i końcówek wszystko inne mam już nowe(rozrusznik cewki świece kondensator reg. napięcia prądnica)..
Pozdrawiam ze slonecznego (jeszcze) Torunia.
Miszcz kazał mi unikać niepotrzebnych walek.
W mojej stajni stoją:
Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
W mojej stajni stoją:
Fiat 126p 600 -'83,
Wsk szt. 3 ,
Suzuki GS 400 S rok 1981.
absolutnie nie wymieniać całej instalacji !! Czyś ty chory ?
Ja wiem ,że brzydko wyglada, ale te instalacje są nie do zdarcia.
Awarie występują tylko tam, gdzie są złączki konektorkowe (często) oraz takie z oczkiem na śrubkę (rzadziej). W tych miejscach jest często brak przepływu. Odkręcić i oczyscić. I działa.
Schematy instalacji są w książce Glinki. Gdy chodzi o 104 to jest tam schemat ze starą skrzynką bezpieczników (8szt) i to jest 104. Są i inne.......do 105 stary i nowy, oraz 105L.
Przewody zwisające nie wiadomo od czego, to często prąd do radia, dodatkowa masa,wyjscie do przełącznika ręcznego czegokolwiek (nawet stopu gdy nawalił oryg.), resztki po światłach awaryjnych itd.
Opisy macie w "małych" książkach Glinki--różne roczniki , różne wynalazki.Ale schemat jest w dużej książce....
Ja wiem ,że brzydko wyglada, ale te instalacje są nie do zdarcia.
Awarie występują tylko tam, gdzie są złączki konektorkowe (często) oraz takie z oczkiem na śrubkę (rzadziej). W tych miejscach jest często brak przepływu. Odkręcić i oczyscić. I działa.
Schematy instalacji są w książce Glinki. Gdy chodzi o 104 to jest tam schemat ze starą skrzynką bezpieczników (8szt) i to jest 104. Są i inne.......do 105 stary i nowy, oraz 105L.
Przewody zwisające nie wiadomo od czego, to często prąd do radia, dodatkowa masa,wyjscie do przełącznika ręcznego czegokolwiek (nawet stopu gdy nawalił oryg.), resztki po światłach awaryjnych itd.
Opisy macie w "małych" książkach Glinki--różne roczniki , różne wynalazki.Ale schemat jest w dużej książce....
- Kapitan Zbik
- młody syreniarz
- Posty: 248
- Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
- Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
- Kontakt:
Zgadzam się z Taedą, ja bym nic nie ruszał, co najwyżej wymienił pordzewiałe czy też zaśniedziałe końcówki konektorowe na nowe i musi wszystko działać. Faktycznie Syrenowska instalacja jest nie do zdarcia.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Znaczna część jest w oplocie z taśmy (grubej folii), niektóre przewody są w elastycznych rurkach (może lepiej pasuje tutaj słowo "koszulkach"). Nieznaczna część jest ściągnięta taką specyficzną "siateczką z żyłki". Przynajmniej z taka instalacja spotkałem się w trzech 105l i jednej 105... Mam gdzieś w piwnicy cała oryginalną instalację - znajdę i zamieszczę fotki
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'