gubi prąd

schematy
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

gubi prąd

Post autor: walery »

witam wszystkich, szukałem na forum podobnego tematu ale nie udało mi sie znaleść konkretnie takiego samego problemu, tak więc mówie o co chodzi. moja zipa gubi gdzieć prąd. kontrolka od ładowania przy zapłonie swieci, po odpaleniu gasnie więc wygląda ze jest wszystko oki. niestety coś mi zabiera wszystkie volty z akumulatora, po jakims czasie zaczyna poszarpywac a po chwili gaśnie. jak podładuje akumulator to znowu troche posmiga i dalej to samo. sam juz nie wiem co to moze byc, niby pokazuje ładowanie ale nie ładuje. pytanie więc, czy jak regulator będzie padnięty to lampka od ładowania będzie gasła po odpaleniu silnika czy powinna pokazywać brak ładowania. kiedys miałem problem w innej syrenie z regulatorem i lampka świeciła. chyba mam gdzies inny regulator, wymienie go i zobaczymy jak będzie, a może jest gdzieś zwarcie i rozwala baterie. piszcie co o tym sądzicie. pozdrawiam walery
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

najprościej sprawdzić czy masz poprawne ładowanie to odpiąć kleme prądową na zapalonym silniku, jeśli zgaśnie to ładowanie do dupy, jeśli nie to problem jest gdzie indziej :/
mi nie wiem dlaczego halogeny kradną prąd
Twoja syrcia stała wczoraj przed Regułami w alejach na poboczu?
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

no stała, jechałem do pracy i zdechła. nawet dostałem ofertę kupna he he. dopiero wieczorem ją zabrałem, a klemy nie muszę ściągać, bo i bez tego czysci baterie do zera, po niedzieli pewnie sie wezme za nia
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Re: gubi prąd

Post autor: syrena104bili »

walery pisze:witam wszystkich, szukałem na forum podobnego tematu ale nie udało mi sie znaleść konkretnie takiego samego problemu, tak więc mówie o co chodzi. moja zipa gubi gdzieć prąd. kontrolka od ładowania przy zapłonie swieci, po odpaleniu gasnie więc wygląda ze jest wszystko oki. niestety coś mi zabiera wszystkie volty z akumulatora, po jakims czasie zaczyna poszarpywac a po chwili gaśnie. jak podładuje akumulator to znowu troche posmiga i dalej to samo. sam juz nie wiem co to moze byc, niby pokazuje ładowanie ale nie ładuje. pytanie więc, czy jak regulator będzie padnięty to lampka od ładowania będzie gasła po odpaleniu silnika czy powinna pokazywać brak ładowania. kiedys miałem problem w innej syrenie z regulatorem i lampka świeciła. chyba mam gdzies inny regulator, wymienie go i zobaczymy jak będzie, a może jest gdzieś zwarcie i rozwala baterie. piszcie co o tym sądzicie. pozdrawiam walery
najprośćęj to zobacz napięcie na akumulatoże przed zapaleniem silnika i wtrakcie pracy jesili w trakcie pracy bendzie wysze to znaczy żę ładowanie jest tylko gdzieś zwara jest i wyciąga wolty , albo jeszcze odepnij jednom kleme i na wyłaczonym zapłonie stykaj ją do słupka i pacz czy iskży jesili tak to gdziesi mysi byś zwara , ja tak usiebie miałem i umnie byłazwara na reggulatoże napięcia , a możesz jeszcze zobaczyci czy po włączeniu zapłonu kable przy prądnicy sie grzeją jeśli tak to zawara na regulatoże
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Na 100% nie ładuje Ci akumulatora. Skoro lampka ładowania gaśnie to pewnie masz uszkodzony regulator napięcia.
Awatar użytkownika
Żuczek
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-10-31, 15:53
Lokalizacja: KRK/DUB/WWA/MUN

Post autor: Żuczek »

walery pisze:no stała, jechałem do pracy i zdechła. nawet dostałem ofertę kupna he he. dopiero wieczorem ją zabrałem, a klemy nie muszę ściągać, bo i bez tego czysci baterie do zera, po niedzieli pewnie sie wezme za nia
ale wlasnie zdejm kleme - to si eprzekonasz czy jest ladowanie. zapal auto i odepnik leme . nie powinnozgasnąć. jak zgasnie znaczy ze niem aladowania.
syrena 1.0pyr pyr
polonez 2.0Turbo
Tarpan 2.9 v6 4x4
wigry 2
http://www.muzeumratownictwa.pl/
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

tu tylko tak z teorii trzeba dodać, że lampka kontrolna pokazuje (gdy zgaśnie) że prąd ładowania płynie do akumulatora, ALE NIE POKAZUJE ILE TEGO PRĄDU PŁYNIE !
I bywa tak, że ładuje trochę ale za słabo więc się po jakimś czasie akumulator rozładowuje.
Pewnie, jak koledzy piszą, najbardziej podejrzany jest regulator i trzeba by mu odczyścić styki, co jednak może nie pomóc.........to jest przypadek trudny, trzeba sporo sprawdzić.....
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

no ja też tak niesmiało stawiam na regulator, z tego co słyszałem to czesto lubi spłatać figla. oczywiście wezme pod uwagę wszystkie wskazówki, które otrzymałem i bedziemy badać co ją boli, akumulator pod prostownikiem i po niedzieli zejdę do mojej łupiny i postaram sie znaleźć bolączkę. trzeba działać, pogoda coraz lepsza i szkoda, żeby stała unieruchomiona. jak juz dojde co sie stało to dam znac, będzie dla potomnych. pozdrowionka 8)
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Ona ma tak od zawsze? Czy to się pojawiło niedawno?Warto dodać, że prądnica i regulator stanowią komplet- a jest dosyć sporo kombinacji (prądnice ładowały cały PRL). Może wystarczy go oczyścić, bo regulacja to zbyt duże wyzwanie dla amatora (trza by dobrego i doświadczonego elektryka).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Trochę sie zdziwiłem jak stała pod Twoim blokiem.
Woltomierz w łape i szukać po kawałku od akumulatora
Oj zabawy z elektryką to jest.
artur.konkol
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 262
Rejestracja: 2009-03-25, 20:53
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: artur.konkol »

porzadny multimetr po odpaleniu sprawdzic ladowanie mozna zaraz za regulatorem potem na spokojnioe pobor jak wykaze to po oklei wyciagasz bezpieczniki i lokalizujesz uszk. odcinek i po kablach do zrodla elektryka w syrence to naprawde prosta sprawa . a co do regulatora to proponuje elektroniczny tani i bezproblemowy w obsludze od fiata ok 10-15 zl podlaczasz po nrach na konektorach jak stary - zaleta to to ze przy dobrej pradnicy na wolnych obrotach nie zarzy sie kontrolka jak przy oryginale
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

Zdejmowanie klemy na odpalonym na podwyższonych obrotach - na niskich zgaśnie.
A po drugie jak piszą koledzy miernik. W książce Glinki jest napisane ile powinno być. Chyba min, 12,5 a max. 14,5V (jak prądnica zacznie ładować).
Możesz posprawdzać i poprawić przewody masowe. Ja długo kobinowałem a miałem słabe połączenie silnika z masą.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

PONY007 pisze:Ona ma tak od zawsze? Czy to się pojawiło niedawno?Warto dodać, że prądnica i regulator stanowią komplet- a jest dosyć sporo kombinacji (prądnice ładowały cały PRL). Może wystarczy go oczyścić, bo regulacja to zbyt duże wyzwanie dla amatora (trza by dobrego i doświadczonego elektryka).
tak tak zgadza sie jak byś miał zamiar zmieniać regulator napiecia to sprawć symbolena starym regulatoże i na prądnicy bo są dwa rodzaje prądnic o różnej mocy i do każdej znich są inne regulatory to jest istotne zeby pasowały do siebie bo mają różą grubość i ilość uzwojeni
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

A ktoś się orientuje co się różniło w prądnicach o różnej mocy? Czy tylko uzwojenia w obudowie czy wirnik też, czy może coś jeszcze?
--o00o----'(_)'----o00o--
marko41
Posty: 6
Rejestracja: 2010-04-25, 00:01
Lokalizacja: Jastrowie

Post autor: marko41 »

No i co naprawiona?Raczej ma zwarcie gdzieś na prądnicy.
ODPOWIEDZ