Ustawienie zapłonu - to nic trudnego.

schematy
Awatar użytkownika
piotker
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 237
Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
Kontakt:

Post autor: piotker »

Gieroy pisze:piotker - niepotrzebnie zdzieblo macisz obraz.
Tak jak pisze taeda ryska na kole ma sie pokryc z linia podzialu bloku.
To co Ty nazywasz "nacieciem" to jest sciety rog na pokrywie skrzyni korbowej i to ma ok 4-5 mm. Wiec jak bedziesz ustawial na to "naciecie' to bedziesz mial blad kolo 4-5 mm i tak sie sklada, ze zaplon wtedy bedzie jakies 4-5° zawczesnie.
Nie mam sił na Was :D
Poczytajcie Glinke to podstawa zabawy ze Syrenką :D
Mam nadzieję, że piszę te uwagi do troszke kumających technike samochodową bo bez tego nie ma co podchodzić do remontu samochodu lepiej rower rozkręcać :D

Być może mało precyzyjnie opisałem to tz. nacięcie.
Nacięcie jest po to żebyś widział gdzie ten znak się znajduje.

Jasnym jest, że nacięcie na kole pasowym ma się pokryć z ( nie wiem jak to Wam opisać żeby nie było znów kłopotu) z dolną powierzchnią bloku silnika

Jaśniej już nie dam rady.

A tak nawiasem mówiąc to przy pomocy tych nacięć (znaków) można ustawić zapłon za pomocą lampy stroboskopowej dla każdego cylindra osobno, nie bedę tłumaczył co to jest lampa strob.:D
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

A ponieważ koło pasowe ze swoimi nacięciami jest oddalone o około (X) milimetrów od linii podziałowej, ORAZ nasze oko jest oddalone o około 30 cm od koła pasowego == to niesłychanie ważne jest wzajemne ustawienie tych elementów na linii prostej, żeby była dokładność pomiaru.
A to sie nie daje !!!!!
Człowiek sie kiwa na czworakach........nie ma prostej linii.
To nie to samo co ustawianie w czterosuwie--mowa o wozach klasycznych---np. w Moskwiczu znaki się dosłownie stykają na kole zamachowym i jego obudowie.
A więc----nadal uważam że to jest gówniany pomiar (w Syrenie) a już o stroboskopie to wogóle nie ma co gadać.....
Kolego----namawianie userów mających Syrenę od 40 lat żeby czytali Glinkę........jest namawianiem dziwki żeby poznała konstrukcję latarni......albo i budowę fiu*a.......
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Fakt, temat zapłonu wiecznie żywy :P
Osobiście polecam nieco wyprzedzić zapłon a nie te 4 mm ale makament jest taki że gdy jest chłodniej to im większe wyprzedzenie zapłonu tym większe kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika, dlatego nie polecam wyprzedzać więcej jak 5 mm. Ogólnie tutaj jest jedna rzecz spierdykana - bra regulatora wyprzedzenia, choćby najprostszego, odśrodkowego jaki był w dwucylindrowych lub trabie. Przez to silnik ma fajny ciąg ale w wąskim zakresie obrotów, jak się zapłon wyprzedzi to dostaje szału wyżej ale za co nie ma czym ruszyć, proponuję żeby każdy ustawić sobie wg. tego jak lubi jeździć, jesli masz ciężki but, to wyprzedź zapłon, do jazdy delikatnej spacerowej polecam pozostać przy 4 mm będzie ładnie odpalać i przyzwoicice chlipać. Osobiście planuję elektroniczny regulator wyprzedzenia zapłonu, ale pomysłów na to mam kilka także pochwalę się dopiero jak coś z tego wyjdzie...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

Podłączamy próbnik z żarówką 12v do czarnego przewodu czyli 1 cylindra , a drugi koniec do minusa na akumulatorze, żarówka powinna się świecić bo obwód jest zamknięty czyli platynki się stykają.


Jest dokladnie odwrotnie Piotker. Zaroweczka polaczona jest rownolegle z przerywaczem wiec kiedy styki sa zwarte to sie nie swieci. Zapala sie w momencie rozwarcia stykow. Tak mowi teoria i tak jest w praktyce (sprawdzone osobiscie setki razy)
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Myślę, że koledze piotker chodziło o oryginalną instalację elektryczną, czyli "plus na masie". W takim wypadku to co napisał jest prawdziwe :)
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

Sir. Pomine to milczeniem :>
Zadam Ci retoryczne pytanie.
Dla jakiej polaryzacji baterii zaroweczka na ponizszym schemacie bedzie sie swiecic przy zwartych stykach przerywacza :shock: :???:

Podpowiedz: niezaleznie od polaryzacji zaroweczka przy zwartych stykach przerywacza nie bedzie sie swiecic :D Obrazek

[ Dodano: 2011-05-16, 10:33 ]
No chyba ze Kolega chcial podlaczyc zaroweczke jak na rysunku ponizej, dolny schemat, przy wylaczonej stacyjce (przy wlaczonej prad poplynie przez cewke) i bez obciazania cewki. Wowczas zaroweczka bedzie swiecic przy zwartych stykach i zgasnie przy rozwartych.
Ale i tu polaryzacja niema znaczenia.

Obrazek
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Niestety źle interpretujesz to, co napisał piotker i stąd się bierze całe nieporozumienie.

To może ja też wrzucę obrazek :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

Drogi Kolego.
To co pokazujesz na swoim schemacie jest identyczne z tym co ja pokazalem na ostatnim (najnizszym) z ta roznica ze Ty pominales (nie przedstawiles na schemacie) obwod cewki i Twoj uklad zaplonowy sklada sie z akumulatora, zarowki i przerywacza.
I nic zle nie interpretuje tylko Ty chyba niezbyt uwaznie przyjrzales sie mym schematom.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Bardzo proszę - przyjrzyj się dokładniej...

Wydaje mi się, że zamieszanie jest z powodu utożsamienia "a drugi koniec do minusa na akumulatorze" z "a drugi koniec do masy auta". Co ewidentnie widać na Twoich ilustracjach :)

Obwód cewki jest pominięty zgodnie z:
piotker pisze:Najlepiej jest odłączyć 3 kabelki które wychodzą z zapłonu od wiązki elektrycznej żeby niepotrzebnie nie grzać cewek zapłonowych.
Co do Twoich ilustracji i ich opisu - są poprawne. Ale nie są zgodne z tym, co opisywał piotker.
Ostatnio zmieniony 2011-05-16, 12:09 przez sir, łącznie zmieniany 1 raz.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

No wlasnie.
I wlasnie to przedstawilem na swoim schemacie, gdzie umyslnie nie zaznaczalem gdzie jest plus a gdzie minus.
A jesli Ty przyjrzysz sie dokladniej to zauwazysz ze moj schemat przedstawia to samo co Twoj.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Jeśli na tym Twoim ostatnim schemacie niebieski przewodzik od żarówki byłby podłączony do tego bieguna akumulatora co "włącznik zapłonu" (a nie jak jest w tym momencie - do tego samego co MASA auta) - to owszem, nasze schematy byłyby podobne i oba zgodne z tym, co w zamyśle miał piotker. Jeśli się dobrze przyjrzysz, to na drugim obrazku oba zawaarte na nim schematy zawierają ten sam sposób podłączenia żarówki... Myślałeś dobrze, napisałeś dobrze, narysowałeś źle. :piwo:
Ostatnio zmieniony 2011-05-16, 12:28 przez sir, łącznie zmieniany 1 raz.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

:npowiem
kurcze racja. :ok3
Obrazek
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

No i teraz jest okej :piwo:
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
jacekg6
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 310
Rejestracja: 2007-04-03, 16:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: jacekg6 »

:piwo: :ok3
Awatar użytkownika
piotker
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 237
Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
Kontakt:

Post autor: piotker »

"Najlepiej jest odłączyć 3 kabelki które wychodzą z zapłonu od wiązki elektrycznej żeby niepotrzebnie nie grzać cewek zapłonowych.
Mamy 3 kabelki
-czarny 1 cylinder
- żółty 2 cylinder
- czerwony 3 cylinder
Podłączamy próbnik z żarówką 12v :D do czarnego przewodu czyli 1 cylindra , a drugi koniec do minusa na akumulatorze, żarówka powinna się świecić bo obwód jest zamknięty czyli platynki się stykają."

To fragment mojego posta odnośnie regulacji zapłonu.
Coś chyba źle zrozumieliście ten opis :)
Powinienem dać zdjęcia i było by jasne jak drut.

Chodziło mi o to żeby odłączyć cewki z obwodu bo po co je grzać.
Zostaną wtedy 3 kabelki z aparatu i do nich po kolei podłączamy żaróweczkę.
Jeden koniec do kabelka od aparatu od np. pierwszego cylindra, a drugi do minusa w akumulatorze bo masa jest przecież na plusie.

Młoteczek w aparacie jest izolowane od masy, a kowadełko styka się z masą.
Te trzy przewody w aparacie podłączone są do młoteczka.
W momencie zetknięcia się platynek obwód się zamyka i żarówka świeci.

Czy to jest takie trudne do zrozumienia i wymaga tylu niepotrzebnych postów z bezsensownymi uwagami?
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
ODPOWIEDZ