Ustawienie zapłonu - to nic trudnego.

schematy
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

piotker pisze:było by jasne jak drut.
piotker - i znowu napisałeś coś niezbyt precyzyjnie i znowu będą kontrowersje. Drut może być tylko prosty a jasny to jest gwint. :grinser
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
master
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1040
Rejestracja: 2006-11-15, 18:57
Lokalizacja: a z Pruszkowa

Post autor: master »

Dlaczego gwint ma być jasny? Czy przypadkiem to nie piorun?
Awatar użytkownika
piotker
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 237
Rejestracja: 2010-04-08, 21:41
Lokalizacja: Turek, woj.Wlkp.
Kontakt:

Post autor: piotker »

Gieroy pisze:
piotker pisze:było by jasne jak drut.
piotker - i znowu napisałeś coś niezbyt precyzyjnie i znowu będą kontrowersje. Drut może być tylko prosty a jasny to jest gwint. :grinser
Miało być "proste jak słońce" :)hehehe
---------------------------------------------
Syrena 105L, 1979, biegi w kier.
Romet 750, 1978 oryginał od nowości
Silnik rowerowy GNOM
Tu filmik z moją syrenką
http://www.youtube.com/watch?v=RtEnMOXyeME
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).

Ostatnio miałem okazję wymieniać w takowej wał, bo łożysko igiełkowe na wale się stopiło i stanęła (nalali czerwonego oleju stihlowego pewnie w proporcji 1:50 i dawali w rure... :x a że była złożona z nowych cześci - wszystko po szlifie - nawet nie dotarli jej..).

Po złożeniu i odpaleniu niby jest wszystko ok (pali dosłownie od kopa ale co z tego...) ale strzela w wydech i gaźnik ( to samo co przed awarią, bo rozmawiałem z kolegą strażakiem i mówił, że przed tym jak się zatarła strzelała we wszystkie strony i nie szło wody zassać - a ja w zapłon nie ingerowałem).

Dodam, że gdy ją odpowiednio rozgrzałem, dałem w gaz i załączyłem dźwignię ssania wody (rozłączony wtedy został pierwszy cylinder) motopompa w moment schodziła z obrotów i nie dała rady zassać no i by zgasła w rezultacie..
Nieraz gdy ją gasiłem za pomocą tych zaworków przy głowicy - potrafiła pod koniec zaje..ście strzelić.. :/

Co robić??? Pewnie to wina nieodpowiedniego ustawienia zapłonu....

Sorry za odkop... :oops: :piwo:
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Po złożeniu i odpaleniu niby jest wszystko ok (pali dosłownie od kopa ale co z tego...) ale strzela w wydech i gaźnik ( to samo co przed awarią, bo rozmawiałem z kolegą strażakiem i mówił, że przed tym jak się zatarła strzelała we wszystkie strony i nie szło wody zassać - a ja w zapłon nie ingerowałem).

Miałem identyczny problem i wina leżała po stronie gaźnika tzn za duży luz na przepustnicy.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).
???

rozumiem, że tj. w syrenie 4 mm przed GMP...? :>


Mam mały problem w mojej 105 pewnie ze zapłonem.
Zapala naprawdę b.ładnie i wkręca się na obroty... Jednak gdy (na b.rozgrzanym silniku) dam jej na maxa w gaz to strzela w gaźnik i w wydech i odnoszę wrażenie, że jakby coś nie pozwalało tym samym wkręcić silnika na maxymalne obroty.Coś jakby go hamowało...
Zapłon ostatnio ustawiałem jakieś dobre 3 lata temu. Mam moduły GL 100, więc platyny nie powinny zbyt mocno się wypalić i tym samym zmienić wyprzedzenia poprzez zmianę przerwy.
Świece są brązowe (środkowa najbardziej-powiedziałbym najbardziej prawidłowo brązowa.
Pierwsza i trzecia też brązowa ale nieco mniej..).
Nie wiem.. Może zapłon jest ok a wina jest po stronie starych przewodów i fajek...? :faja :piwo:
Awatar użytkownika
michalalex
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1651
Rejestracja: 2012-03-21, 20:43
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Post autor: michalalex »

Ja bym na twoim miejscu zaczął od sprawdzenia czy zapłon jest na pewno dobrze ustawiony. Przecież nie tylko musiały się platynki powypalać. Mogły się też np. poluzować śrubki i troszeczkę się np. poprzestawiały przerywacze.
Syrena 104, Syrena Bosto
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

michalalex pisze:Mogły się też np. poluzować śrubki
To chyba nie w moim przypadku... :lol: :smiech :D :piwo:

No ale sprawdzę to :ok3
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Tomasz pisze:
Panowie a ile mm przed GMP powinien następować zapłon w silniku s15 (silnik w motopompie PO 8 ).
???

rozumiem, że tj. w syrenie 4 mm przed GMP...? :>


Mam mały problem w mojej 105 pewnie ze zapłonem.
Zapala naprawdę b.ładnie i wkręca się na obroty... Jednak gdy (na b.rozgrzanym silniku) dam jej na maxa w gaz to strzela w gaźnik i w wydech i odnoszę wrażenie, że jakby coś nie pozwalało tym samym wkręcić silnika na maxymalne obroty.Coś jakby go hamowało...
Zapłon ostatnio ustawiałem jakieś dobre 3 lata temu. Mam moduły GL 100, więc platyny nie powinny zbyt mocno się wypalić i tym samym zmienić wyprzedzenia poprzez zmianę przerwy.
Świece są brązowe (środkowa najbardziej-powiedziałbym najbardziej prawidłowo brązowa.
Pierwsza i trzecia też brązowa ale nieco mniej..).
Nie wiem.. Może zapłon jest ok a wina jest po stronie starych przewodów i fajek...? :faja :piwo:
wygląda na to że zbyt uboga mieszanka, wina w zasilaniu paliwem.
analiza
1.zapłon, czyli świece, ładny kolor ... nie okopcone
2 zapłon, odpala bez problemu
3 zapłon, jeśli była by to wina zapłonu, trudno było by odpalić na zimnym, a świece były by okopcone, lub przynajmniej jedna z cylindrów.
4zapłon, można by sugerować w klasycznym zapłonie, na jeden z kondensatorów ( ale w tym przypadku to jest wykluczone)
5 zapłon, chyba że........... > uległ awarii jeden z modułów zapłonu gl 100 ( co w mojej analizie jednak wykluczam)

zwalając usterkę na zasilanie, argumentuje to tak,
1 paliwo obecnie to syf z komponentami bio i wody itd.
2 syra nie eksploatowana na co dzień, wytrąca w gaźniku syfy z tego paliwa
3starość zbiornika paliwa plus brak siatki na smoku w baku, plus brak dodatkowego filterka zamula układ paliwowy. ( może być że sam filterek jak jest zapchany... po czasie i zaczyna stawiać blokadę przepływu.
4pompa paliwa też nie jest wieczna, i jej sprawność maleje z czasem w dostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa.
5 no i wreszcie gaźnik, a tam dysza główna lekko przy pchana, przy małych obrotach daje rade... ale już na maxa nie zapodaje wartości zgodnie z potrzebami i .... zamula, w efekcie na wysokich obrotach mieszanka bardzo uboga przegrzewa silnik, i tworzy reakcje wybuchu nie kontrolowanego...

innymi słowy, mieszanka zbyt uboga!!!

uwaga
zrób doświadczenie, i na chwile wyciągaj ssanie by wzbogacić mieszankę ( ssanie ma dyszę na dole komory pływakowej, dlatego nawet jak jest mały poziom paliwa to syra odpala na ssaniu)... jeżeli silnik dostanie mocy,( próbę najlepiej przeprowadzić w czasie jazdy) to znaczy że trzeba szukać usterki w gaźniku, ew w zasilaniu
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Chciałem tyko uzupełnić wypowiedź Pyjtra. Próbę ze ssaniem rób koniecznie na rozgrzanym silniku...
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

PYJTERSON pisze:3starość zbiornika paliwa plus brak siatki na smoku w baku, plus brak dodatkowego filterka zamula układ paliwowy. ( może być że sam filterek jak jest zapchany... po czasie i zaczyna stawiać blokadę przepływu.
4pompa paliwa też nie jest wieczna, i jej sprawność maleje z czasem w dostarczaniu odpowiedniej ilości paliwa.
5 no i wreszcie gaźnik, a tam dysza główna lekko przy pchana, przy małych obrotach daje rade... ale już na maxa nie zapodaje wartości zgodnie z potrzebami i .... zamula, w efekcie na wysokich obrotach mieszanka bardzo uboga przegrzewa silnik, i tworzy reakcje wybuchu nie kontrolowanego...

innymi słowy, mieszanka zbyt uboga!!!
Nooo.. właśnie PYJTERSON :ok3 :ok2
Masz rację.. Syrena pięknie zapala i pracuje a gaźnika nie ruszałem już ponad 4 lata :devil3
Siateczka w smoku jest, bo smok udało mi się zdobyć nowy i staram się by zawsze coś paliwa było w zbiorniku a poza tym mam założony filterek paliwa przed pompką, który raz do roku zasadniczo wymieniam.
No to pora na rozebranie gaźnika i zrobienie z niego zupy gaźnikowo/wodno-octowej po czym go złożę i wyreguluję :)
PYJTERSON pisze:zrób doświadczenie, i na chwile wyciągaj ssanie by wzbogacić mieszankę
No na ssaniu dostaje kopa... :D :piwo:
PYJTERSON
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 501
Rejestracja: 2008-03-19, 16:34
Lokalizacja: Georgenberg

Post autor: PYJTERSON »

Tomasz pisze:
No to pora na rozebranie gaźnika i zrobienie z niego zupy gaźnikowo/wodno-octowej po czym go złożę i wyreguluję :)
na razie weź wykręć dyszę główną (klucz 14) ta co jest po lewej stronie komory pływakowej i ją przedmuchaj. I sprawdź jak jedzie po takim zabiegu.

możesz uniknąć sobie roboty
jeżdżę Syreną od urodzenia non stop....
To takie małe perpetuom mobile dolnej zwrotnicy, życie po życiu na wieki Syrena :)
http://images77.fotosik.pl/645/9e851aeb87c4a225med.jpg
ODPOWIEDZ