Ładowanie

schematy
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

No to ja już nie rozumiem. Wymiana prądnicy na alternator to:

1) zamiana klem miejscami, żeby czarne było białe, a białe czarne. To znaczy minus na karoserii plus na przewodach

2) wywalenie regulatora prądnicy

3) skręcenie razem: dwóch czerwonych, grubych przewodów i jednego, grubego czarnego, które były wcześniej przykręcone do regulatora

4) skręcenie razem cienkiego czarnego i cienkiego żółtego, które wcześniej były na regulatorze prądnicy

5) mechaniczny montaż alternatora

6) podłączenie grubego, czarnego przewodu, który był wcześniej podłączony do prądnicy -- do zacisku B+ alternatora

7) podłączenie cienkiego, żółtego przewodu, który był wcześniej podłączony do prądnicy -- do zacisku D+ alternatora

Tyle. Z tego co piszesz -- właśnie tak zrobiłeś. W takim razie, nie wiem co jest grane -- powinno od kopa działać.
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

sir, moze nie dokonca w tej kolejnosci ale zrobilem dokladnie tak jak napisales. Ide juz sprawdzic jeszcze to o czym Marcin pisal i dam znac.
OLO
-#Junior
-#Junior
Posty: 150
Rejestracja: 2011-11-17, 22:00
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OLO »

A od czego masz ten altek?
Czy jest 9-cio, czy 6-cio diodowy? Bo np w 125p występowały dwa rodzaje i różniły się instalacją. U siebei w skarpecie mam jakiś radziecki - 6 diodowy.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ten alternator jest już z własnym regulatorem napięcia. Jak wyniki testów?
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

A wiec sprawa wyglada tak ze jestem wlasnie po testach i ladowanie juz jest. Wedlug mnie to jeszcze nie to bo slabawo laduje (13.2 v) ale narazie musi wystarczyc. Co do zamieszania z brakiem ladowania to okazalo sie ze winny wszystkiemu byl nowy alternator. Bylo czasami gdzies zwarcie miedzy zacikiem D+ a W i w efekcie spalilo male diody.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

A jak podłączałeś?
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Wszystko pozostalo tak jak bylo od poczatku, czyli tak jak podawales Ty i sir. Bedzie chwila czasu to bede patrzyl dlaczego tak malo laduje.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Przy wyższych obrotach też sprawdzałeś?
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Przy wyzszych tez sprawdzalem, ale zobacze jeszcze jak naladuje i po dzisiejszej trasie. Ogolnie jest u mnie tak jak u kolegi sir bo po uruchomieniu musze dac gazu zeby alternator zaczal ladowac.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Ja też tak mam właśnie w dupowozie po wymianie szczotek z regulatorem.
zibi_86
Posty: 13
Rejestracja: 2014-09-28, 15:01
Lokalizacja: Gościnko-Białogard

Post autor: zibi_86 »

Witam troszkę odświeżę temat, u siebie też planuje podłączenie alternatora bo brakuje prądu. Dzięki pomocy kolegów z forum którzy to tak ładnie opisali widzę że raczej nie będzie z tym problemu tylko mam pytanie czy terminale cewek zapłonowych też trzeba zamieniać ? czy nie ma to wpływu na przepływ prądu. I czy ma to znaczenie o jakim prądzie ładowania zainstaluje alter. 50A czy 70A ?
Najważniejsze spełniać marzenia
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Nie potrzeba cewek przepinać. Im to jest obojętne, bo oznaczenie dotyczy prawidłowego podpięcia kabla do platyn a drugi do prądu. Dasz większy altek to musi być większy aku, a poza tym to większy opór i zuźycie paliwa.
zibi_86
Posty: 13
Rejestracja: 2014-09-28, 15:01
Lokalizacja: Gościnko-Białogard

Post autor: zibi_86 »

Dziękuje za pomoc. Jaki by był najbardziej optymalny ?
Najważniejsze spełniać marzenia
FSMsyrena105
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 473
Rejestracja: 2014-09-10, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: FSMsyrena105 »

Np. Od fiata 125. Kwestia dostępności i montaźu. Moźna teź zachodnie z wbudowanym regulatorem. Zaleźy co masz i jak pasuje do wozu.
zibi_86
Posty: 13
Rejestracja: 2014-09-28, 15:01
Lokalizacja: Gościnko-Białogard

Post autor: zibi_86 »

Ze względu na częste problemy z prądem zdecydowałem się na kupno alternatora.
Kupiłem nowy od C 360. Panowie mam pytanko, wiem że sam altern. jest prosty ale wolę zapytać niż coś uszkodzić bo na altku nie ma oznaczenia B+ i D+ Czy ta z prawej większa śrubka to B+ a z lewej ta mała D+ kontrolka ładowania? i do czego służą te dwie wsuwki ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Najważniejsze spełniać marzenia
ODPOWIEDZ