Ładowanie

schematy
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1843
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kozichwost pisze:Nie zmieniaj regulatora - po prostu go wyreguluj.
A jak się po prostu reguluje regulator? Masz praktyczne doświadczenia czy powtarzasz to za Glinką? Zdaje się, że nawet on sam opisuje metodologię regulacji a potem przyznaje, że to wszystko gówno warte i regulatorów prosto z fabryki nie da się ustawić i nie trzymają parametrów.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
palmcam
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 346
Rejestracja: 2006-05-30, 22:23
Lokalizacja: Płużnica

Post autor: palmcam »

Ja na pradnicy bez obciazenia tez mialem w okolicy 16 ale po wlaczeniu radia swiatel itp spadalo do ok 14,5 i tak przez 6 lat akumulatora szlak nie trafil a duzo jezdzilem
Awatar użytkownika
Supermen
-#Junior
-#Junior
Posty: 173
Rejestracja: 2007-11-15, 08:15
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Supermen »

Na włączonych światłach spadło do bezpieczniejszych parametrów między 14-15V. Musze przeprowadzić testy drogowe, bo tak 30 sekund w garażu to mogło być bardzo niemiarodajne.
Yanosik pisze:A na światłach jakie masz napięcie?
16V to chyba aku nie zagotuje. Jak w dupowozie miałem ponad 70V to w trasie gotowało, ale 16?
Zacznie gotować już powyżej ~15V. Jeżeli masz jakiś stary prostownik który ładuje do czasu aż go nie odłączysz, to podłącz go i po 12 godzinach sprawdź sobie miernikiem ile będzie wynosiło napięcie przy gazowaniu. Wyjdzie pewnie ok 15,5V.

Jeżeli się okaże, że te skoki do ponad 16V są tylko chwilowe i potem się normują, to oleję sprawę. No ale bez przetestowania na drodze się nie dowiem. Może zamontuję na stałe amperomierz i woltomierz :>

Zastanawiam się czy nie wsadzić do Syreny tego ruskiego aku marki Forse. Podobno nie szczędzą tam ołowiu i jest mniejsze prawdopodobieństwo uwalenia go.
ODPOWIEDZ