Nawalona skrzynia

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Alfredo

Nawalona skrzynia

Post autor: Alfredo »

Mam taki przypadek: oba przednie koła podniesione w góre, samochód na luzie, motor wyłączony.
I teraz tak - jak obracam ręką jedno koło (drugie oczywiście obraca się wtedy w przeciwnym kierunku) to mniej więcej raz na obrót koła słyszę w skrzyni chrobot i aż cała skrzynia z motorem leciutko się unosi jakies 2-5 mm. Potem robię tak: blokuję to drugie koło i znowu obracam ręką to pierwsze. Tym razem wszystko idzie dobrze to znaczy nie ma chrobotu i koło obraca się płynnie.
Z pewnością nawalony jest dyfer, ale co to może być dokładniej?
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Również mam podobny objaw ale u mnie nic nie chrobocze, tylko się unosi...
Tak więc, też chętnie poczytam wypowiedzi.....

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Alfredo

Post autor: Alfredo »

To co wyżej napisałem jest prawdą ale zauważyłem dodatkową prawidłowość. Otóż ten chrobot i podnoszenie skrzyni jest tylko wtedy jak obraca się lewe koło. Jak obraca się tylko prawe to problemu nie ma. Stąd wnioskuję że to nie dyfer (jak myślałem) ale coś na lewj półośce. Jest to chyba krzyżak. Wygląda że ma on "coś" w jednym miejscu i jak przechodzi przez ten punkt to chrobocze i unosi calą półośkę i skrzynię.
taeda

Post autor: taeda »

Niestety- skrzynia to dla mnie czarna magia. Raz naprawiałem razem z mechanikiem-kumplem. Nasłuchałem sie opowieści takich, że strach.O skrzyni .
Musisz sprawdzić czy krzyżak na pewno ma smar w igiełkach. Czyli---trzeba go wyjąć i rozłożyć na atomy (jeśli są bruzdy na bieżniach igiełek.....to ja daje smar i składam ponownie wbrew zaleceniom, bo takie trochę to mięta). Smar rozrzedzony.
I musisz zobaczyć, czy krzyzak w stosunku do homokinetyka stoi prostopadle (ta część bliższa skrzyni prostopadle do homokinetyka).
Jesli to wszystko jest dobrze------to pozostaje wyjmować skrzynię.
ALE----czy te wasze skrzynie chodzą (biegi chodzą ?).
PS. Uszkodzenia wejścia krzyżaka do skrzyni dają się PODOBNO robić bez jej wyjmowania z pojazdu....ale ja nie robiłem tego.
PS2. Nasmarować też wielowpust półośki !!!!!
I potem dopiero płakać. !
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

U mnie znowu dzieje się to z prawym kołem :? I wszystkie biegi wchodzą, no może poza tym, że niekiedy nie chce wchodzić jedynka, ale wydaje mi się, że to przez to że niedawno naprawiałem zewnętrzny układ zmiany biegów i musiałem nadspawać końcówkę lewarka zmiany biegów (to co wchodzi do tej puszki) acha i jeszcze się dzieje tak, że lewego krzyżaka nie da się wyciągnąć ze skrzyni, śruba jest odręcona i nic więcej się nie da zrobić ..... (gdzieś sie blokuje czy cuś...) :(

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
sereniarz(atom1)
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2467
Rejestracja: 2005-07-28, 23:41
Lokalizacja: z Podlasia
Kontakt:

Post autor: sereniarz(atom1) »

tylko byście smarowali te syreny :P czy nic innego przy nich nie mozna robic??! tylko smarowac i smarowac wszedzie i wszystko??:P ostatnio mi to sie nawet hamulce smaruja,,,
30 VI 1983 po 30 latach produkcji zaprzestano wytwarzania Syreny ;-(
http://img47.imageshack.us/img47/1990/m ... zy1jb5.jpg
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

Alfredo pisze:To co wyżej napisałem jest prawdą ale zauważyłem dodatkową prawidłowość. Otóż ten chrobot i podnoszenie skrzyni jest tylko wtedy jak obraca się lewe koło. Jak obraca się tylko prawe to problemu nie ma. Stąd wnioskuję że to nie dyfer (jak myślałem) ale coś na lewj półośce. Jest to chyba krzyżak. Wygląda że ma on "coś" w jednym miejscu i jak przechodzi przez ten punkt to chrobocze i unosi calą półośkę i skrzynię.
Wg mnie to normalny objaw, nie ma się czym przejmować. Zrób tak: podnieś przód, po czym pod obie zwrotnice (po wykręceniu tawotki) podłóż kołki drewniane i powoli opuść przód, tak żeby samochód siadł na resorze a koła przednie były w powietrzu. Pokręć teraz lewym kołem - zobaczysz, że będzie kręciło się elegancko, bez podnoszenia skrzyni.
Na podniesionych kołach będzie podnosiło skrzynię, ja miałem 2 skrzynie i działo się tak zawsze. Zastanawiałem się kiedyś dlaczwego tak jest, ale dałem sobie spokój, bo to kompletnie w niczym nie przeszkadza.
FSM Syrena 105L, 1976r.
PZL Świdnik, M21W2 Kobuz 1983r.
Romet Ogar 200, Romet Pony 50M-2
Jawa 350TS (638-0) 1988r. (sprzedana)
Aprilia Pegaso 650, 1993r.
FSO Truck DC 1.9D 1997r.
Awatar użytkownika
msws
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 41
Rejestracja: 2005-06-01, 09:29
Lokalizacja: Prawno

Post autor: msws »

Sprawdziłem to
sprawa jest prosta: koła opadają bardzo nisko i przegub krzyżakowy obciera o ramę, jeśli samochód jest na kołach to półosie podnoszą krzyżaki i nic nie obciera.
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

A to co mi poradzicie jak nie umiem wyciągnąć ze skrzyni krzyżaka :?:
Czemu się tak dzieje :?:

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
taeda

Post autor: taeda »

no proszę---a już chcieli robić kapitalkę skrzyni biegów.!
Krzyżak się nie wyjmuje ??? A śruba na pewno jest odkręcona ? On tam siedzi na wielowpuscie i powinien "iść za srubą" do ciebie. Psiknij tam WD40 albo cos innego.
I użyj młotka delikatnie.......
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

taeda pisze:A śruba na pewno jest odkręcona ?
Śruba naspewno jest wykręcona i krzyżaka dalej nie da sie wyciągnąć :!:
Posiadam dwie skrzynie i w jednej nie da sie wyciągnąc lewego a w drugiej prawego.....

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

I co nikt nie wie czemu nie da się wyciągnąć tego krzyżaka :?: :?

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2041
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

No to mam taką propozycję. Co prawda nie mam pojęcia dlaczego nie może wyjść krzyżak - dziwne, ale w tej skrzyni, w której nie wychodzi ci ten od strony dekla dyfra, to po prostu odkręć dekiel i wyciągnij całość, razen z dyfrem. Jak będziesz miał na wierzchu to będziesz już widział co i jak. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to uszkodzenie wielowypustu na końcu wałka, który jest w skrzyni (tego ramienia od krzyżaka).
Generalnie jest to dziwne zjawisko i jak sobie poradzisz, to napisz co było przyczyną, jestem ciekaw.
Powodzenia.
ODPOWIEDZ