przerywa na jednym cylidrze

schematy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

przerywa na jednym cylidrze

Post autor: anabol »

witam
ostatnio mam problem z silnikiem mianowicie przerywa mi jeden cylinder na postoju gdy silnik pracuje jest ok można dodawać gazu elegancko się wkręca, jak wrzuce bieg i chce jechać przerywa jeden cylinder dzieje się to na 1 cylindrze od przodu. na 2 i 3 świece są dobrze wypalone na 1 nie. zmieniałem świece i to samo. paliwo też nie zalega w garach... podkreślam dzieje się to przy obciażeniu silnika jak się jedzie...
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Powiedział bym kondensator.
I sprawdz przerywacz tego cylindra.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

mi sie wydaję że moze być za mała iskra? kondensatory chyba ok. podlączlem drugi który mam przy cewce ( są obecnie odłączone) to było to samo.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Ja bym sprawdzal krok po kroku
Przerywacz , kondensator , cewka i świeca.
motomania na luzie
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

jak będe mial troche owlnego czasu na tygodniu to sprawdze to. Świece i przewody wysokiego napięcia i tak musze kupić choćby na zapas. sprawdze najpierw przerwe na platynach bo wydaje mi się zę może być za mała.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
palmcam
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 346
Rejestracja: 2006-05-30, 22:23
Lokalizacja: Płużnica

Post autor: palmcam »

miałem kiedyś taki sam problem,ale nie pamiętam co właściwie zrobiłem, na pewno wymieniłem cewkę świece i kondensator bo miałem leżeć w zapasie i wyregulowałem platynki no i chodził do końca zanim mi go ukradli :/
Awatar użytkownika
Tocz
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 347
Rejestracja: 2007-01-02, 23:21
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Tocz »

może to nie jest dobry przykład ale... w moim vw polo miałem ten sam problem, na wolnych przerywał, na obrotach chodził. i co było? niby kable nowe , nasze polskie, wymienione a w środku się tak nadpaliły przy fajkach że mozna je swobodnie było wyciągnąć . niby na pierwszy rzut oka jak nówki a po 5 tysiącach nadawały się do śmieci. kupiłem nowe takie same, tej samej firmy i śmigają do dziś. felerne były
105B
Awatar użytkownika
jawos
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 546
Rejestracja: 2008-12-29, 16:01
Lokalizacja: OBERSCHLESIEN

Post autor: jawos »

ja bym posprawdzał tak jak pisze CZESIO1958 bo raczej nic innego to nie powinno być pozdrawiam
PRLu wróć
junak M10
kopruszyna
MB W202
wołga M21
motorynka M2
dniepr MT16
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Miałem podobny przypadek na pierwszym cylindrze u u mnie okazała się cewka.
Awatar użytkownika
sir
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 837
Rejestracja: 2007-08-16, 19:19
Lokalizacja: Dębica

Post autor: sir »

Jeśli chodzi o zapłon - zamień po kolei cały osprzęt pomiędzy pierwszym a np. drugim cylindrem (świeca, cewka z przewodem WN, kondensator na końcu może nawet i przerywacz) i obserwuj czy teraz dla odmiany przerywa cylinder nr 2 - to pozwoli ustalić który z elementów ewentualnie jest felerny.

2 tygodnie temu miałem u siebie podobną sytuację - na postoju silnik się ładnie wkręcał, ale podczas jazdy zaczynał przerywać/poszarpywać - właśnie tak, jakby zapłon na którymś cylindrze wylatywał. Już się miałem brać za zapłon, ale dobrze, że najpierw rzuciłem okiem na pompę paliwa - winną zamieszania okazała się pęknięta membrana (tu moje zaskoczenie bo założyłem parę dni wcześniej fabrycznie nową pompę) - ot zalewało świecę na pierwszym cylindrze...

Także zapłon, zapłonem, ale możesz sprawdzić i to...
km nawinięte na licznik | 2023: 22km (stan na 09.04.2023) | 2022: 7806km | 2021: 8580km | 2020: 4797km | 2019: 9730km | 2018: 10870km | 2017: 10505km | 2016: 14286km | 2015: 14793km | 2014: 13531km | 2013: 14200km | 2012: 7500km | 2007-2011: 13910km
Syrena 105L 82' 'niebieska'
Syrena 105L 76' 'jasiowa'
Syrena 105B 82' 'sztycowa'
½ Niewiadów n126e 84' -- poszła do Wołomina ;)
Niewiadów n250c 80'
½ Niewiadów n126 73'
Awatar użytkownika
Kapitan Zbik
młody syreniarz
młody syreniarz
Posty: 248
Rejestracja: 2005-01-21, 16:17
Lokalizacja: Głubczyce/Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Kapitan Zbik »

sir pisze: winną zamieszania okazała się pęknięta membrana (tu moje zaskoczenie bo założyłem parę dni wcześniej fabrycznie nową pompę)
miałem to samo, pisałem jakiś czas temu w 2 postach o tym
te "nowe" pompy to prawdopodobnie leżaki magazynowe i po kilku latach stania w stanie suchym membrana niszczeje. po kilku dniach w obecności paliwa pęka w kilku miejscach i silnik z miejsca zalewa (mój tak zalewało że mieszanka z 2 tłumika ciurkiem kapała na ziemię).
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

no zobaczymy ja mam pompe szklankową. może jak dziś wróce z pracy wezme sie za to to postaram sie zdiagnozowac problem powoli..

[ Dodano: 2010-06-16, 21:42 ]
a więc tak wymieniłem świece na nowe wraz z przewodami wysokiego napięcia. i sarna lata jak szalona :helm wymieniłem też dwa kondensatory bo bardzo iskrzyło na platynkach, tych cylindrów :piwo: dzięki wszystkim za pomoc

[ Dodano: 2010-06-16, 21:44 ]
żeby nie było każdy dostał po "pomógł" :grinser
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4292
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

:piwo: Ma jezdzić a reszta się nie liczy :helm
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Gieroy
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1845
Rejestracja: 2005-12-24, 21:53
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gieroy »

Kapitan Zbik pisze:po kilku latach stania w stanie suchym membrana niszczeje
Kapitanie - z tego co piszesz to wynika ze membrane nalezy przechowywac w benzynie zeby nie niszczala. Ja mam zapasowa sama membrane, lezy sobie ona spokojnie w opakowaniu i teraz zaczalem martwic sie o nia (Bog wie ile lat lezala przedtem w sklepie). Trzymac ja w benzynie jest niepraktycznie ale moze dobrze by bylo dla konserwacji spsikac ja silikonem (jak gume) zeby byla elastyczna.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

generalnie na to chyba się nie poradzi bo jak będzie caly czas w benzynie to stwardnieje i popęka, a jak będzie na półce to sparcieje jak każda guma
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
ODPOWIEDZ