Nie działają 2 cewki

schematy
ODPOWIEDZ
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Nie działają 2 cewki

Post autor: arturos »

Witam
Pojawił się u mnie problem; otóż moja skarpeta pracuje tylko na jednym cylindrze.

Do każdej z cewek podchodzą po dwa kable. Na pierwszej cewce obydwa dają prąd ( iskrzą się jak się je przykłada), na pozostałych dwóch działają tylko kable z prawej strony ( stojąc od strony kierowcy), te z lewej w ogóle. Prowadzą one do zapłonu, Czy ktoś mi może powiedzieć jaka jest tego przyczyna i czy istnieje szansa zlikwidowania tego bez konieczności wymieniania tych kabli? Nie mam pojęcia jak wykręcić ten mechanizm z zapłonu a tym bardziej jak później ów zapłon wyregulować.

Mam nadzieję że problem opisałem w miarę klarownie

Pozdrawiam liczę na szybką odpowiedź!
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Pewnie problem masz z przerywaczami zapłonu (platynkami) sprawdz czy w ogóle pracują prawidłowo. Lub masz uszkodzone cewki ale stawiałbym na te platynki.
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arturos »

Zapomniałem dodać że gdy przełączałem te kable z pierwszej cewki (działającej) do tych niedziałających to one wtedy działały. Co to są te platynki? Jak sprawdzić czy działają oraz czy jest możliwość naprawy czy też konieczność szukania nowych. Są jakieś zamienniki lub coś takiego?
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

To sprawdz dobrze cewki pewnie masz uszkodzone lub świece zabrudzone lub uszkodzone. Wymień świece lub dobrze wyczyść i wtedy sprawdz. A platynki to są te przerywacze w zapłonie można je kupić (teraźniejszej produkcji )ale to tandety chyba że trafisz na alledrogo orginały. Sprawdz cewki, świece, przewody i fajki.

[ Dodano: 2010-06-16, 23:51 ]
http://www.mat-poz.pl/produkt,254,przer ... u-po5.html
Awatar użytkownika
Tomasz
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2334
Rejestracja: 2006-11-21, 11:38
Lokalizacja: Bełdów

Post autor: Tomasz »

arturos pisze:Co to są te platynki?
z takim zasobem wiedzy to raczej zabardzo Ci nie pomożemy :helm Na pierwszym tłoku jak zewrzesz przewody - to mówisz, że iskrzy,tak??? daje prąd??? No nic dziwnego, bo prawdopodobnie wał jest tak ustawiony, że platynki 1 cyl są zwarte. Platynki - inaczej przerywacz, czyli kowadełko i młoteczek.
marcin459 pisze:ale stawiałbym na te platynki
- ja też stawiam na platynki lub kondensatory. Póki co zdejmij osłonę gumową z zapłonu a tam zobaczysz 3 szt wyraźnych platynek no i miejsca ich styków przeczyść delikatnie pilniczkiem a żeby usunąć jakieś ciecze to użyj zapałki i poszabruj tam trochę - powinno pomóc. Tak to myślę, ze to wina właśnie platynek lub kondensatorów czy nawet i styków. Pzdr
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arturos »

właśnie jeden z kabelków będę musiał tam podpiąć bo się wypiął. można wykręcić jakoś to kowadełko? Żeby to zrobić jakoś porządnie a nie kombinacjami alpejskimi? Od razu podsunę inny problem. Co się mogło stać z rozrusznikiem jeżeli nie kręci, akumulator jest naładowany? Od czasu do czasu zaskoczy ale to już jest loteria...
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

rozrusznik ma zużyte szczotki i brudny cały komutator. Szczotki trzeba będzie wymienić--tzn. wyjąć rozrusznik i go rozebrać (pardon ale jak sie ma mało tzw. umiejętności to lepiej żeby to robił kto inny zwłaszcza że jedna szczotka jest lutowana i musisz nową wlutować a nie wkręcić śrubką jej drucik :-)). Sodoma z Gomorą.
Co do głównej sprawy--opisałeś problem hmmmmm, niejasno.
Do każdej cewki dochodzą 2 druty. Ale lepiej powiedzieć tak : do cewek dochodzi JEDEN drut cienki. który dzieli się na 3 blisko cewek. I każdy odcinek idzie do swojej cewki. I każdy z tych 3 odcinków musi dawać prąd gdy stacyjka jest włączona !!!! To jest zasilacz cewek po prostu i w nim prąd musi być. Sprawdza sie to żaróweczką a nie żeby iskrzyło na masę !!!!!!!!!
Natomiast od każdej cewki odchodzi po jednym cienkim przewodzie i one idą do aparatu zapłonowego. Każdy z nich podaje prąd ale tyko przez pewien moment w czasie obracania silnika ręką. Raz podaje a raz nie przy tym obracaniu gdy go badamy żaróweczką.
Ja tak obrazowo piszę...........wiem że brzmi głupio.................
Podsumowując:-----kable prawdopodobnie podaja dobrze tylko ty tego nie jesteś w stanie wyłapać.
Natomiast niepalenie 2 cylindrów jest --jak pisali koledzy---od tego że styki przerywacza są brudne i czasem kontaktują a czasem nie.
PS. wątpię żeby były całkowicie zwarte na stałę jak to sugerują niektórzy wbrew pozorom. Są brudne i trzeba je oczyścić benzyną ekstrakcyjną.
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

proponuję przeczytać dokładnie książka naprawa samochodów syrena itp. bo Twój zasób wiedzy niestety nie pomoże Tobie i nam. A rozkręcisz pół syreny i będzie jeszcze gorzej niż w sytuacji wyjściowej.

[ Dodano: 2010-06-17, 08:33 ]
PS> na początku wymień świece na nowe.
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
arturos
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 61
Rejestracja: 2008-12-07, 00:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arturos »

szczotki się zużyły w rozruszniku, platynki wyczyszczone wszystkie kable porządnie podokręcane. Są jakieś zamienniki szczotek do rozrusznika?
Się gra się jak się nie ma to siema siema :)
Awatar użytkownika
palmcam
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 346
Rejestracja: 2006-05-30, 22:23
Lokalizacja: Płużnica

Post autor: palmcam »

w kazdym warsztacie ktory regenruje rozruszniki i alternatory cos Ci dopasuja
ODPOWIEDZ