Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat

(silnik, skrzynia)
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
anabol
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 3145
Rejestracja: 2008-11-17, 12:10
Lokalizacja: Białobrzegi n Pilicą
Kontakt:

Post autor: anabol »

problem mam nadal, już nie wiem co może być? może ktoś podsunie jakiś pomysl?
O czystość forumowych szeregów dbają specjalnie przeszkoleni funkcjonariusze spraw wewnętrznych - moderatorzy.

>wujek Sławek<
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

taka sytuacja : silnik Syreny 105L nie chce zapalić mimo długiego kręcenia rozrusznikiem, w baku jest paliwo, w końcu otwieram komorę pływakową gaznika ( jest tam paliwo) ale dolewam pełno tak że prawie się wylewa, dopiero w tym momencie syrena zapala i na wyciągniętym ssaniu pracuje na maksymalnych obrotach, przy próbie wciśnięcia częściowego cięgła ssania przygasa i w końcu gaśnie, i znowu kręcenie rozrusznikiem nic nie daje , domyślam się że coś tu trzeba zrobić z gaznikiem, ale co ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Maciekb, Zacznij od wyczyszczenia dysz.
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

@@@-anabol== skoro gaźnik jest OK, to zajmij sie iskrą .
1------powiększyć odstęp na przerywaczach do prawie 1 mm każdy.
2-----gdy nie pomaga----sprawdzić cewki przez podmienianie po jednej.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

taeda, myślisz że jedna cewka może broić i silnik nie zapali?
Awatar użytkownika
Marek.K.
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 3989
Rejestracja: 2010-12-19, 17:41
Lokalizacja: Winda

Post autor: Marek.K. »

Magister, czemuś ześ zmienił nick,
koledze taeda, miał na myśli syrenę anabola ;)


Maciekb, tak jak mówią wyczyść gaźnik, potem zobacz czy pompa paliwa pompuje
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Magister, czemuś ześ zmienił nick,
koledze taeda, miał na myśli syrenę anabola ;)
tak pytałem z ciekawości, mam problem ze swoją jak ciepła to nie chce zbytnio palić przerwy mamm na 0.8mm wymieniałem kilka gaźników i dalej to samo.
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4286
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

A jesteś pewny kondensatorów??
I świec hmmm
motomania na luzie
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

A jesteś pewny kondensatorów??
I świec hmmm
Tak, nawet świece NGK założyłem.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Magister, to od czasu rajdu cały czas masz ten problem.
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Lesiu, tak cały czas. Ostatnio jak byliśmy w Nekli nie chciała zapalić, kręciłem przez 10 minut i nic ale jak chłopaki mnie pchnęli to zapaliła od razu. I zastanawiam się nad cewkami.
Awatar użytkownika
bonzi205
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 94
Rejestracja: 2011-02-03, 02:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bonzi205 »

Magister pisze:
A jesteś pewny kondensatorów??
I świec hmmm
Tak, nawet świece NGK założyłem.
Mi na świecach NGK nie chodziła najlepiej. Druga sprawa, że założyłem NGK bez podkładek( ze stożkiem ) i mimo mocnego dokręcenia pluła paliwem spod świec.
Mimo wszystko polecam ISKRĘ.
Awatar użytkownika
Lesiu
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2616
Rejestracja: 2010-01-10, 15:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Lesiu »

Ja zrobiłem już w tym roku 3000 km na świecach NGK więc myślę że to nie sprawa producenta świec jest tym problemem.
Magister, myślisz napewno że nie jest to sprawa paliwowa?
Awatar użytkownika
Magister
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4491
Rejestracja: 2007-04-26, 20:00
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: Magister »

Magister, myślisz napewno że nie jest to sprawa paliwowa?
To na czterech gaźnikach byłoby tak samo?
Awatar użytkownika
taeda
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1249
Rejestracja: 2005-12-17, 12:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: taeda »

Takie wymienianie gaźników na inne po kolei to nie jest naprawianie samochodu.Kazdy z nich ma już ze 100 lat i yak samo jest syfiasty.Tylko rozbieranie i czyszczenie gaźnika coś oznacza---oznacza zmianę warunków.(proszę wogóle sie nie dugerować luzami na osi przepustnicy).
Jeśli jednak na pych zapaliła od razu to znaczy że jest to sprawa prądowa.
Ja miałem tak, że należało wyjąć wszystkie przerywacza na stół i szlifować je ręcznie (najlepiej na ręcznie obracanym kamieniu). Nie macie pojęcia, jak syfiasto wyglądają platynki gdy się je wyjmie i pod szkłem powiększającym ogląda. One mają powypalane górki i dołki i tam jest 20% powierzchni styku !! Nic dziwnego że nie zapala (na ciepło).
Podobny syfilis jest na przewodach miedzianych na ich wejściu do cewek oraz do fajek. Te miejsca wymagają odcięcia na 0,5cm.(warto zmierzyć opornik na fajce= 10 Kom).
Wszystko to polepszy prąd i odpalanie się poprawi. Wystarczy że JEDEN cylinder ma te syfy a cały silnik będzie robił numery.
Gdy sie ma troche doswiadczenia, to wystarczy pooglądać "pioruny" z kabli wys. nap. walące w głowicę(bez fajek z ręki) i już wiadomo co jest grane. Od razu wiadomo który cylinder ma kłopoty.
ODPOWIEDZ