POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Problemy z silnikiem - przeczytaj zanim utworzysz nowy temat
Autor Wiadomość
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4491
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2013-07-15, 20:55   

taeda, też właśnie tak myślę że to sprawa prądowa, ale trochę dziwi mnie to że miałem założony akumulator jak od stara i nie paliła, rozrusznik chodził jak turbina i nic. Założyłem lampy na przód H4 więc pojechałem na stację diagnostyczną ustawić i jak już zgasiłem to nie zapaliłem, padł akumulator podłączyli urządzenie rozruchowe i nic nawet w gaźnik walił mi koleś gaz z butli i też nic martwa. W piątek wyjeżdżamy na zlot do tej pory wyciągnę platynki i założę inne cewki i zobaczę różnicę.
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
palmcam 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Maj 2006
Posty: 346
Skąd: Płużnica
Wysłany: 2013-07-15, 21:31   

u mnie sa te same objawy a do tego cos rozladowalo akumulator do zera...
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-16, 20:07   

Tylko raz jeden miałem taki przypadek nie do rozpoznania (objawy identyczne) ale to był silnik Wartburga. Powodem były popękane dławice wału !!!!!!!!!!!!!!
No ale to był wartburg ...................
 
Kilwater 

Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-07-23, 19:50   

Witam Wszystkich
zabraliśmy się, z kolegą, do przywrócenia do żywych Syrenki Bosto.
Silnik odpala bez zająknięcia, większość płynów ustrojowych wymienionia, wszystko wygląda szczelnie.
Problem mam następujący:
Czy jest to normalne, że w tych silnikach, kiedy jest zimny, po "puszczeniu" sprzęgła silnik powoli (w ciągu 3-5 sekund) traci obroty i gaśnie?
Gdy trzymam sprzęgło, silnik chodzi jak marzenie. Można autem bez problemu ruszyć.
Na tą chwilę nie mogę Syrenką wyjechać i sprawdzić czy tak też się dzieje po rozgrzaniu.
Zamierzam się jutro za to zabrać, na co zwrócić uwagę? :
dysza wolnych obrotów ?
przerwy na przerywaczach ?

Dziękuję za pomoc
 
Marek.K. 
Kumarzysta



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 3990
Skąd: Winda
Wysłany: 2013-07-23, 20:19   

Kilwater, jak mozesz autem ruszyć jak po puszczeniu sprzęgła gaśnie ? mozę skrzynia blokuje go czy coś ?
_________________
Gaz gaz gaz , wciskam do dechy gaz ,
Gaz gaz gaz , słychać syreny wrzask .


"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
 
 
PONY007 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 1275
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-07-23, 23:14   

Kilwater napisał/a:

Czy jest to normalne, że w tych silnikach, kiedy jest zimny, po "puszczeniu" sprzęgła silnik powoli (w ciągu 3-5 sekund) traci obroty i gaśnie?


Jest to jak najbardziej normalne.

Kilwater napisał/a:

Gdy trzymam sprzęgło, silnik chodzi jak marzenie

na co zwrócić uwagę? :
dysza wolnych obrotów ?
przerwy na przerywaczach ?


Myślę, że to zapieczone styki w żarówce prawego tylnego migacza.
_________________
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 00:29   

PONY---weź ty się uspokój :piwo:

wcale to nie jest głupie co pisze człowiek........ Tylko że nie pisze CZY TO SIĘ DZIEJE NA SSANIU. Bo jeśli bez ssania--to silnik po prostu jest niestabilny i zwykle gaśnie.
Natomiast na ssaniu to jakiś czas powinien mieć spore obroty---a po pewnym czasie....zgaśnie !!!!!!!!!(zalewa go).
Bo trzeba dodawać gazu . Nogom !!! Syrena na zimno--w zależności od "modela" robi różne siupy. Pewnie--jeśli puszczamy sprzegło a olej w skrzyni ma 30 lat......to jest opór duży na skrzyni i ona-Syrena- będzie gasła (zwłaszcza że silnik ma już spory przebieg i jest zimny).
Należy sprawdzić czy dysza ssania nie jest zawalona szuwaksami--na samym dole gaźnika.
Potem przepchać dyszę wolnych obrotów drucikiem.
Potem podkręcić deko śrubę regulacji wolnych obrotów na dole gaźnika--dać jej 2 obroty od stanu pełnego wkręcenia (wykrecić na 2 obroty).
Potem podrapać sie w łeb i pomyśłeć czy paliwo nie ma czasem za dużo oleju w sobie !! Przecież zbiornik nie był pewnie myty !!!!!!!!!!!!
Sprawdzić czy poziom paliwa w gaźniku jest dobry a pompa podaje (może być za mało stąd brak mocy).
No a jakieś awarie skrzyni biegów-----------------niby logiczne ale to rzadko bywa.
 
Magister 
marcin459



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 4491
Skąd: Chełmno
Wysłany: 2013-07-24, 01:04   

taeda, do Twojej informacji, pamiętasz naszą rozmowę telefoniczną w kwietniu problemy z silnikiem itd. Otóż problemem były dwie cewki, trzecia zaczęła się rozlewać i była spuchnięta a pierwsza tylko spuchnięta. Po wymianie zapier....la aż miło :ok3
_________________
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla....ighlight=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla....ighlight=#68812
http://syrena.gminanekla....opic.php?t=8762
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-24, 11:13   

Pamiętam.
Czyli sprawa była "iskrowa" i powiększenie przerwy na przerywaczach mogło doraźnie zmienić warunki na plus. Stąd też była jakaś tam poprawa. Ale człowiek "intelygentny"--KUŹWA----jak już na Syrenkę i ona tak nawala..........to mierzy opór na cewkach omomierzem. Wskazówki są u Glinki !!!!!!
Nie zawsze ten pomiar jest pewny, bo cewki potrafią nabrać zwarcia po nagrzaniu a na zimno nie. Jedna taka moja cewka dostawała zwarcia po trasie ponad 40 km a wcześniej nigdy !!
Zmiana kształtu cewek w zasadzie nic nie oznacza. Zwłaszcza cewki fabryczne mają już po 100 lat i są pozgniatane oraz dawno już bez oleju=---a działają świetnie. Natomiast prywaciarskie--gdy ciekną albo zmienią wygląd--zwykle są do dupy.
Tak u ludzi, przeciętnie, wszystkie cewki mają zwarcia i żadna już chyba nie trzyma parametrów. Ale dopóki to sie dzieje w małym stopniu, to człowiek jeździ i tylko czasem mu nawala np. trzeci cylinder chwilowo. I to jest cewka, ale olewamy to,zmieniamy swiecę i jedzie się dalej.
Problem jest gdy opór spada ponad 20% poza normę i większość zwojów już nie pracuje.
No i wtedy człek ma obowiązek zmierzyć te omy, a nie wymieniać silnik--KUŹWA--czy ja nie mam racji ??????????
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7038
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2013-07-24, 11:21   

taeda działamy po europejski.. syrena łapie kapcia to wymieniamy cały samochód..
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
zygmuntsyrena 


Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 93
Skąd: Goczałkowice
Wysłany: 2015-09-18, 20:23   

mam problem z silnikiem w syrenie 104 jak go odpalę to chodzi przy pełnym wciśniętym gazie jak gaz puszczę to gaśnie
przy odpalonym silniku wszystko schlapane w okolicach paska razem z błotnikami
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-19, 00:05   

No to trzeba wymienić membranę pompy paliwa--powinno przestać pryskać oraz obroty się ustabilizują.
 
Maciekb 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Kwi 2012
Posty: 638
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 2016-06-25, 19:22   

Powiedzcie mi co się dzieje, kilka dni temu zaczeły mi się zdarzac strzały z silnika podczas jazdy Syreną, a dziś strzały się bardzo nasiliły, Syrena nie rozwijała mocy, dławiła się, strzelała bardzo wiele razy, kilka w ogóle zgasła, potem były momenty poprawy i znowu słabosć i strzały, ledwie dojechałem do garażu.
_________________
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSO Warszawa 204 '67
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
 
motonita 
Moderator
PANIE KIEROWNIKU



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 7038
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-06-25, 19:29   

zapłon sprawdz :)
_________________
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...

zapraszam na stronę:
motonita.syrena.biz

mój mail:
motonita@syrena.biz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY