"Wady konstrukcyjne Syreny"
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
chodzi ci oto że gniły na łączeniach okularów na lampy z błotnikiem ????? no to była faktycznie wada fabryczna tak samo ja w 104 gniły tylne słupki w połowie
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
- CZESIO1958
- -#Stara Gwardia
- Posty: 4293
- Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
- Lokalizacja: Mysłowice
- w 104 zamek tylko w prawych drzwiach (we wcześniejszych ma się rozumieć również),
- ergonomia! wtedy to pojęcie wogóle funkcjonowało?
Łeeeee tam jakie wady w sumie? Czego tu się doszukiwać?... A jakby JEJ nie było wcale?...
- ergonomia! wtedy to pojęcie wogóle funkcjonowało?
Łeeeee tam jakie wady w sumie? Czego tu się doszukiwać?... A jakby JEJ nie było wcale?...
Ostatnio zmieniony 2010-08-30, 19:47 przez intruder, łącznie zmieniany 1 raz.
"Samochody Syrena charakteryzują się bardzo dobrą statecznością oraz dobrą kierowalnością"
(Z.Glinka "Jeżdżę samochodem Syrena")
SYRENA 104 '71
FIAT 125p 1300 '77
JUNAK M-07 '58
(Z.Glinka "Jeżdżę samochodem Syrena")
SYRENA 104 '71
FIAT 125p 1300 '77
JUNAK M-07 '58
- syrena104bili
- -#Weteran
- Posty: 2021
- Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
- Lokalizacja: Pionki
a już wiem o czym mówisz chodzi ci o tylne błotniki , kolejną wadą były raczki do zamkania dżwi od środka takie jak w 104 i starszych z tym łanicuszkiem w środku a wężem na zewnątsz szybko się wyciągały urywały i wogule ciągle były obwisłe
syrena 104 1972r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=11318 ,syrena 105l 1977r - http://syrena.nekla.pl/forum/viewtopic.php?t=12229 , syrena 105l 1976r- http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=13220 , komar 2320 1971r ,
I żeby zmienić koło wywalałbyś wszystko z kufra. Przerabiam to co jakis czas we współczesnej octavii...homer pisze:20. Koło zapasowe na sztorc. Jakby była wnęka na poziome koło zapasowe, to i bagażnik byłby większy.
Oooo przepraszam! Ja nie chcę! Nawet jakby mi dopłacali...kapti2 pisze:A temat jak najbardziej tyle że niewiem co ten waszym zdaniem "głównowarty"samochód zrobił że go wszystcy pamiętają i każdy chce mieć
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
...wszystko, czyli np dywanik i lewarek. Proporcje korzystanie z bagażnika:wymiana koła to tak 1000:1, więc helołhomer napisał/a:
20. Koło zapasowe na sztorc. Jakby była wnęka na poziome koło zapasowe, to i bagażnik byłby większy.
I żeby zmienić koło wywalałbyś wszystko z kufra. Przerabiam to co jakis czas we współczesnej octavii...
W uszach świst, w oczach mgła, na liczniku dwajścia dwa!
Pogubiliśmy się w numeracji
Mnie może nie przeszkadza ale śmieszy (nie tylko mnie) że pedały są lekko ku środkowi
Mnie może nie przeszkadza ale śmieszy (nie tylko mnie) że pedały są lekko ku środkowi
Remoncik: http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... t=11640%22
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
filmik mojej Syrci http://youtube.com/watch?v=gONDbJuormc
Białobrzegi 2013 http://www.youtube.com/watch?v=Oqz_fJTLO90
Na pewno jak wspomnial Bartek bardzo nisko otwierająca się maska.
Przede wszystkim pas przedni, a wlaściwie sposób jego zamocowania- nie wiem, co to za baran wymyślil. Nie dość, że trzeba mieć cztery lokcie, to śrub do okręcenia jest zdaje się kilkanaście licząc pólkę pod silnikiem. W trabancie i wartburgu jakoś sobie poradzili z kwestią prostego demontażu pasa przedniego, malo tego- nawet w 100,101, 102 bylo to lepiej przemyślane.
Także ktoś już wspominal o dostępnie do tylnych cyliderków- dramat, szczególnie jeśli chodzi o prawy...
Można jeszcze dlugo wymieniać, pomijam kwestię tragicznej jakości części, materialów użytych do ich produkcji. W sumie dziwię się samemu sobie, czemu interesuję się tym autem... Coś czuję, że temat będzie niesamowicie popularny.
Przede wszystkim pas przedni, a wlaściwie sposób jego zamocowania- nie wiem, co to za baran wymyślil. Nie dość, że trzeba mieć cztery lokcie, to śrub do okręcenia jest zdaje się kilkanaście licząc pólkę pod silnikiem. W trabancie i wartburgu jakoś sobie poradzili z kwestią prostego demontażu pasa przedniego, malo tego- nawet w 100,101, 102 bylo to lepiej przemyślane.
Także ktoś już wspominal o dostępnie do tylnych cyliderków- dramat, szczególnie jeśli chodzi o prawy...
Można jeszcze dlugo wymieniać, pomijam kwestię tragicznej jakości części, materialów użytych do ich produkcji. W sumie dziwię się samemu sobie, czemu interesuję się tym autem... Coś czuję, że temat będzie niesamowicie popularny.
Coś czuję, że mógł to być świadomy pomysł konstruktora luzaka- pedały wymuszają wystawienie ręki za okno i mamy zimny łokieć/sygnetem po ziemi etc.master pisze: Mnie może nie przeszkadza ale śmieszy (nie tylko mnie) że pedały są lekko ku środkowi
Można by tą teoretyczną "śrubkę" (całą blaszkę) umieścić we wnętrzu samochodu- odpadłby problem włamania.Sikor pisze:Fletnerka nie była projektowana pod względem ew naprawy. Pomyśl o ile łatwiej byłoby komuś dostać się do auta jeśli tam byłby wkręt lub śruba.PONY007 pisze:1. Szybka trójkątna (fletnerek) jest mocowana nitem, co uniemożliwia jej prosty demontaż(nie znoszę czegoś takiego- elegancka śrubeczka byłaby moim zdaniem lepsza).
No a w Syrenie po prostu zalety przeważają, dlatego warto przymknąć oko na wady. W gruncie rzeczy, to wszystko dlatego że samochód miał być tani...ważne że jest piękny:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Pamiętaj, że Syrena była projektowana jako samochód do użytku codziennego a nie tylko niedzielnych przejażdżek i w bagażniku zazwyczaj znajdował się ładunek, a nie powietrze. Kolejna sprawa - jakość gum, dętek oraz ilość syfu na drogach typu podkowiaki czy hacele zwiększała częstotliwość wymiany koła. Poza tym jak chcesz zwiększyć pojemność bagażnika przekładając koło z miejsca na miejsce?! Wnęka nie wchodzi w rachubę, bo wtedy byś szurał brzuchem po ziemi nie wspominając o kolejnym kłopotliwym tłoczniku dla fabryki.homer pisze:...wszystko, czyli np dywanik i lewarek. Proporcje korzystanie z bagażnika:wymiana koła to tak 1000:1, więc helołhomer napisał/a:
20. Koło zapasowe na sztorc. Jakby była wnęka na poziome koło zapasowe, to i bagażnik byłby większy.
I żeby zmienić koło wywalałbyś wszystko z kufra. Przerabiam to co jakis czas we współczesnej octavii...
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Podłogę wyżej, a koło pod nią:) Ale wtedy każdy by przeklinał ubrudzone i zardzewiałe koło;p (no i pewnie łatwo by było ukraść)- wchodzimy już w grube przeróbki konstrukcji.
Ja tam nie narzekam na to koło... można sobie zrobić elegancki pokrowiec, za kołem trzymać narzędzia, a miejsca jest... dla mnie nie wada:).
Ja tam nie narzekam na to koło... można sobie zrobić elegancki pokrowiec, za kołem trzymać narzędzia, a miejsca jest... dla mnie nie wada:).
Ostatnio zmieniony 2010-08-30, 23:50 przez PONY007, łącznie zmieniany 1 raz.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Zapas był leżący bo klapa była do zderzaka i koło sobie leżało pod półeczką. Klapę skrócili bo trzeba było się schylać... Po skróceniu nie byłoby jak wyciągnąć tego leżącego koła przez pas tylny:).
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz