POLITYKA PRYWATNOŚCI
www.syrena.nekla.eu FORUM SYRENIARZY
Forum miłośników pozytywnie zakręconych

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: arturo
2011-03-02, 20:00
Oznaczenia tłoków
Autor Wiadomość
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1621
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-02-03, 18:51   Oznaczenia tłoków

Możecie napisać czy nadwymiarowe tłoki w rzeczywistości są oznaczane tak jak to podaje Glinka i katalog części? To znaczy nadwymiar na pierwszy szlif ma oznaczenie N1, na drugi N2 itd?. Tak jest wg. książki ale czy tak było w rzeczywistości? I jeszcze jedno - jaki oficjalny państwowy wytwórca robił te tłoki? Czy były jeszcze jakieś z innych fabryk, bo rzemieślnicy chyba nie mieli odlewni żeby robić takie rzeczy?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
tomek 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 20 Cze 2005
Posty: 143
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2007-02-03, 19:06   

O ile dobrze pamiętam to tłoki produkowano w Gorzycach.
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-03, 19:50   

tak, oznaczenia N1----N4 muszą być i koniec.
Nie wiem gdzie robili państwowe, ale prywaciarze TEŻ ROBILI TŁOKI i to nie tylko syrenowskie ale WOGÓLE.
Słynne były przypadki puchnięcia tych tłoków !!!!!!
Jest przepis z tego okresu, żeby wsadzić taki tłok najpierw do piekarnika i dać mu te 200 st.C na jakić czas. I tak kilka razy. Dopiero potem montować do samochodu :-) )))))
Fajne, co ?????????????????????????????????????
Podobno się hartował (bez schładzania) , po prostu się jakby wypalał co mu dobrze robiło.
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1621
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-02-03, 20:24   

O tym piekarniku też słyszałem. Ma to usuwać wewnętrzne naprężenia jakie powstają przy odlewaniu. To jest stosowane przy odlewach. I właśnie ważne jest aby stygł powoli, bez jakiegoś chłodzenia bo szybkie chłodzenie wytwarza naprężenia zamiast usuwać.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2007-02-03, 22:15   

taeda napisał/a:
Nie wiem gdzie robili państwowe, ale prywaciarze TEŻ ROBILI TŁOKI i to nie tylko syrenowskie ale WOGÓLE.
Słynne były przypadki puchnięcia tych tłoków !!!!!!
Jest przepis z tego okresu, żeby wsadzić taki tłok najpierw do piekarnika i dać mu te 200 st.C na jakić czas. I tak kilka razy. Dopiero potem montować do samochodu :-) )))))
Fajne, co ?????????????????????????????????????
Podobno się hartował (bez schładzania) , po prostu się jakby wypalał co mu dobrze robiło.

Przed oddaniem bloku do szlifu, gotuje się tłoki w oleju silnikowym. Potem wyłącza się grzanie i zostawia je do wystygnięcia. Po takim zabiegu można być pewnym, ze nie spuchną.
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
Jogurt 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 571
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-02-04, 16:02   

ale to chyba tylko z prywaciarskimi tłokami nie? tłoki z gorzyc chyba nie miały tych problemów ?
_________________
105L '80 & 105B '81 , 126p ST '78 & 126p FL '91
 
JaNN 
młody syreniarz
353



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-04, 16:08   

Oryginalne tłoki to też nie są owoce jakiejś wysmakowanej technologii. Na pewno nic się złego nie stanie jak tłok się trochę pogotuje, obojętnie - oryginalny, czy nie. Z hartowaniem to nic wspólnego nie ma, ale z odprężaniem jak najbardziej.
_________________
353W '88, 2107 '87
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1621
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-02-04, 16:42   

Chciałbym naprowadzić wątek z powrotem na sprawę oznaczeń. To dla mnie ważne i z pewnością coś macie do powiedzenia na ten temat. Mam tłoki co mają na denku tylko strzałkę, nic więcej. Nie mają innych oznaczeń czy to nadwymiar czy nominał.
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
JaNN 
młody syreniarz
353



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 271
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-04, 17:38   

Zmierz suwmiarką albo mikrometrem średnicę i zobacz w tabeli, co to za tłok, na który szlif. Strzałki oznaczają kierunek przepływu ładunku, żebyś wiedział, w którą stronę tłok pakować, a sam tłok mierzy się na wysokości sworznia.
_________________
353W '88, 2107 '87
 
 
Gieroy 



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 1621
Skąd: W-wa
Wysłany: 2007-02-04, 18:37   

To nie o to chodzi żebym ja zmierzył. Jak tłok ma coś mieć napisane na denku a mój nie ma to mi się to nie podoba. Czy to jakaś podróba, czy niedoróba czy co innego?
_________________
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
 
Jogurt 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 571
Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-02-05, 20:11   

nominalne też miały nabijane numerki tak jak jest opisane w książce naprawa. może masz założone jakieś prywaciarskie? albo ktoś polerował denka ale to byś musiał zauważyć
_________________
105L '80 & 105B '81 , 126p ST '78 & 126p FL '91
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-06, 00:22   

Tłok montujemy strzałką do wydechu, oczywiście...
Co do oznaczeń-----jeśli to są tłoki używane i już chodziły, to te wytłoczenia na nich mogą być zatarte. Ktoś mógł je szlifować szczotka drucianą.
Jeśli są nowe----to dziwne.....
Autor wątku nie pisze co chce robić. Warto zmierzyć średnicę cylindra i wtedy wiemy na jakim szlifie stoimy. Posiadane tłoki należy następnie wsadzić do bloku stojącego na stole :-)
Powinny przez niego przesuwać sie niechętnie, ze szmerem i z małymi zahamowaniami.Takie tłoki pasują do posiadanego cylindra.
Tak też KIEDYŚ kupowano tłoki w sklepach !!!!! Przyjeżdzało się z własnym blokiem !!!
Oczywiście --robili to tylko pasjonaci.
Jeśli tłok jest słabo oznaczony--warto go zmoczyć naftą z olejem i wtedy napisy mogą się lekko pojawić.
A może widać litery grup ciężarowych ???? A może (w nówkach) mają kropki na otworach sworznia w kolorkach ??
 
emski 
prezes



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2007
Posty: 420
Skąd: Budzów/Wrocław
Wysłany: 2007-02-08, 13:06   

A do tych oznaczeń typu N1 N2 dochodzą jeszcze jakieś oznaczenia literowe typu J, H . Wie ktoś co one oznaczają ??
 
Sikor 
Eisenacher



Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2005
Posty: 1583
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2007-02-08, 13:24   

siesicki napisał/a:
dochodzą jeszcze jakieś oznaczenia literowe typu J, H . Wie ktoś co one oznaczają ??

To są grupy wagowe.
_________________
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
 
 
taeda 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 1249
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-02-08, 20:47   

Grupy wagowe (ciężarowe). Jeśli mamy 3 tłoki z różnych źródeł to bywa, że każdy z nich jest innej wagi --czyli ma inną literę !!!! (oczywiście litera N1, N2 itd .musi byc na nich ta sama).
I wtedy można zchetać trochę tego aluminium od środka tłoka z jego krawędzi a nawet trochę z obejm sworznia tłokowego ,żeby zrobić tłok lżejszym.
Bo wszystkie tłoki powinny mieć jednakowy ciężar.
Potrzebna jest waga sklepowa==dokładna. Pani Ziuta z supersamu powinna pomóc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template Acid v 0.4 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne fixing Program do sklepu

Szybki dostęp:
www.syrena.nekla.pl www.syrenabielsko.pl syrenalaminat.prv.pl fsomoto.xip.pl fsoautoklub.pl fsocarteam.xip.pl www.syrenki.friko.pl aparatos.prv.pl www.syrenki.prv.pl www.jaro19.prv.pl www.syrenka.frankiego.prv.pl syrena.warszawa.pl www.syrena.republika.pl Forum Klubu Wartburga Forum Polskiej Motoryzacji Ocalmy wspomnienia Portal Miłośników Pojazdów Zabytkowych
REKLAMA

samochody zabytkowe

BANERY