Sprwy techniczne wyjaśnienie

nieposegregowane, z dawnych lat, bez opcji zakładania nowych

Moderator: adameo2

pitf

Sprwy techniczne wyjaśnienie

Post autor: pitf »

Otóz mam pytanie gesti technicznej na czym polega ze skrzynia biegów jest 4 biegowa zblokowana z silnikiem niezyschronizowana i synchronizowana[na czym polega róznica] Dlaczego modele 102 i 103S mają niezynchronizowany pierwszy bieg a resztę tak Czy ma pan jakieś zdjęci swojej syreny czy mi je pan prześle Bardzo prosiłbym o odpowiedz i wytłumaczenie lub skierowanie do kogoś kto się na tym zna Pozdrawiam Piotr Flejszerowicz
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

A wlasnie 103 ma biegi wszystkie niesynchronizowane czy tylko 1 bo niewiem :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

nie chcialem rozwalic skrzyni i wszystkie biegi zmieniam synchronizujac jak to jest????????
Marcinek 77

Post autor: Marcinek 77 »

:?: :?: :?: :?: prosze powiedzcie
taeda

Post autor: taeda »

1----prawdę mówiąc, to wcale nie jestem pewny czy 1 bieg Syreny 105 jest synchronizowany. Faktem jest, że jedynka nie chce wchodzić gdy samochód się porusza nawet 5 km/godzinę. Ja go zawsze traktowałem jako niesynchronizowany...........
2---synchronizacja polega na tym, że łatwiej się zazębiaja koła zębate , które właśnie wrzucasz. Wymaga to komplikacji w konstrukcji skrzyni, więc starsze modele ( prostsze) nie miały tego. Chodzi o tzw. pierścienie synchronizatorów, które potrafią się zużyć czasem, oraz na które wpływa gęstosć oleju w skrzyni (olej powinno się zmieniać co 2 lata również z tego powodu).
Synchronizacja 1--2--3--4 jakoś w Syrenie idzie, ale w drugą stronę to nie za bardzo. Dlatego stosujemy dodanie gazu na luzie pomiędzy ( przykładowo) biegiem 4 a biegiem 3. Jest to tzw międzygaz, znany i stosowany przy skrzyniach bez synchronizacji. Bardzo on pomaga przy schodzeniu biegami " w dół".
PS. Nie jestem pewny, ale zdaje sie ,że pierwsze 104 nie miały synchronizacji.....może sie koledzy wypowiedzą.
A tak wogóle---to przecież nie można opisywać tutaj TEORII synchronizacji skrzyni biegów !!!!! Masz to w każdej książce typu " podrecznik kierowcy III kategorii" lub w nowszych pozycjach.
Jesli masz 104 lub 105 to jest synchronizacja i wogóle się tym nie zajmuj......... W okresie zimy należy biegi wrzucać wolniej, żeby synchronizator zdążył zadziałać, bo na mrozie to on ma problemy.
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Na 200% wszystkie biegi do jazdy w przód w syrenie 104 mają synchronizację.
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
Awatar użytkownika
Sikor
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1583
Rejestracja: 2005-10-12, 11:37
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: Sikor »

104 i 105 Miały identyczne skrzynie, całkowicie zsynchronizowane.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Wojt pisze:Na 200% wszystkie biegi do jazdy w przód w syrenie 104 mają synchronizację.
Oczywiście :!: Synchronizatory są na wszystkich biegach do jazdy do przodu, bo wsteczny to tylko malutki trybik na ośce i nic więcej.
Sikor pisze:104 i 105 Miały identyczne skrzynie, całkowicie zsynchronizowane.
104 i 105 mają ta samą skrzynię, 105L ma też tą samą skrzynię, tylko ma inny dekielek na którym zamontowane są wodziki, bo jak wiadomo to 105L ma biegi w podlodze, więc musi być inne "przejście" :)

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Na 200% wszystkie biegi do jazdy w przód w syrenie 104 mają synchronizację.
wsteczny chyba też ale nie sprawdzałem bo nigdy nie musiałem redukować do wstecznego ani z niego szybko startować :lol:
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Kaa pisze:wsteczny chyba też ale nie sprawdzałem bo nigdy nie musiałem redukować do wstecznego ani z niego szybko startować
Wsteczny nie ma synchronizacji :!:
Ps. już to raz napisałem :)

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Franki
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 798
Rejestracja: 2005-01-21, 22:08
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Franki »

Polecam zajrzec do Mistrza Glinki rozdział 7.1 strona 92. Jednak mnie osobiście nie wydaje się aby jedynka i wsteczny był synchronizowane :/ owszem da się jedynę wrzucić jak się samochód toczy i to bez zgrzytów, ale wyraźnie czuć że bieg wchodzi ciężej niż pozostałe, natomiast po co u licha synchronizować wsteczny, to nie jest tir co ma ze 3 wsteczne...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Franki pisze:Jednak mnie osobiście nie wydaje się aby jedynka i wsteczny był synchronizowane
Wsteczny na bank nie jest :!: Za to na ośce, przy zębatce jedynki jest synchronizator - wiem bo ostatnio, rozbierałem skrzynię i wymieniałem w niej wszystko na nowe .....

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Kaa
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 661
Rejestracja: 2005-05-14, 17:32
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kaa »

Kaa pisze:wsteczny chyba też ale nie sprawdzałem bo nigdy nie musiałem redukować do wstecznego ani z niego szybko startować

ironia w pośćie za mało wyraźna po cholere synchronizować wsteczny który stosuje się do manewrowania i jest tylko jeden

a jakby w trakcie jazdy do przodu choćby z minimalna prędkośćią dać wsteczny to skrzynia by na tylna kanape wskoczyła ponad tone skierować w przeciwnym kierunku? ukręcone półosie rozerwane przeguby albo zmielony dyfer gwarantowane
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Awatar użytkownika
Lajer105l
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 1683
Rejestracja: 2005-01-25, 21:01
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Lajer105l »

Kaa pisze:a jakby w trakcie jazdy do przodu choćby z minimalna prędkośćią dać wsteczny to skrzynia by na tylna kanape wskoczyła ponad tone skierować w przeciwnym kierunku? ukręcone półosie rozerwane przeguby albo zmielony dyfer gwarantowane
Półosi byś raczej nie ukręcił, raczej by przeguby tylko urwał ........ "tylko" .... :roll: Tak myślę przynajmniej ......

Pozdro :!:
Szukam Syrenki na sprzedaż
Awatar użytkownika
Wojt
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2042
Rejestracja: 2005-05-02, 12:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wojt »

Kaa pisze:po cholere synchronizować wsteczny który stosuje się do manewrowania i jest tylko jeden
W niektórych współczesnych samochodach na wałku wstecznego biegu jest synhronizator. :mrgreen:
...no i poszedł biedaczysko, po szerokim szukać świecie czegoś, co jest bardzo blisko.
ODPOWIEDZ