Sprwy techniczne wyjaśnienie
Moderator: adameo2
Sprwy techniczne wyjaśnienie
Otóz mam pytanie gesti technicznej na czym polega ze skrzynia biegów jest 4 biegowa zblokowana z silnikiem niezyschronizowana i synchronizowana[na czym polega róznica] Dlaczego modele 102 i 103S mają niezynchronizowany pierwszy bieg a resztę tak Czy ma pan jakieś zdjęci swojej syreny czy mi je pan prześle Bardzo prosiłbym o odpowiedz i wytłumaczenie lub skierowanie do kogoś kto się na tym zna Pozdrawiam Piotr Flejszerowicz
1----prawdę mówiąc, to wcale nie jestem pewny czy 1 bieg Syreny 105 jest synchronizowany. Faktem jest, że jedynka nie chce wchodzić gdy samochód się porusza nawet 5 km/godzinę. Ja go zawsze traktowałem jako niesynchronizowany...........
2---synchronizacja polega na tym, że łatwiej się zazębiaja koła zębate , które właśnie wrzucasz. Wymaga to komplikacji w konstrukcji skrzyni, więc starsze modele ( prostsze) nie miały tego. Chodzi o tzw. pierścienie synchronizatorów, które potrafią się zużyć czasem, oraz na które wpływa gęstosć oleju w skrzyni (olej powinno się zmieniać co 2 lata również z tego powodu).
Synchronizacja 1--2--3--4 jakoś w Syrenie idzie, ale w drugą stronę to nie za bardzo. Dlatego stosujemy dodanie gazu na luzie pomiędzy ( przykładowo) biegiem 4 a biegiem 3. Jest to tzw międzygaz, znany i stosowany przy skrzyniach bez synchronizacji. Bardzo on pomaga przy schodzeniu biegami " w dół".
PS. Nie jestem pewny, ale zdaje sie ,że pierwsze 104 nie miały synchronizacji.....może sie koledzy wypowiedzą.
A tak wogóle---to przecież nie można opisywać tutaj TEORII synchronizacji skrzyni biegów !!!!! Masz to w każdej książce typu " podrecznik kierowcy III kategorii" lub w nowszych pozycjach.
Jesli masz 104 lub 105 to jest synchronizacja i wogóle się tym nie zajmuj......... W okresie zimy należy biegi wrzucać wolniej, żeby synchronizator zdążył zadziałać, bo na mrozie to on ma problemy.
2---synchronizacja polega na tym, że łatwiej się zazębiaja koła zębate , które właśnie wrzucasz. Wymaga to komplikacji w konstrukcji skrzyni, więc starsze modele ( prostsze) nie miały tego. Chodzi o tzw. pierścienie synchronizatorów, które potrafią się zużyć czasem, oraz na które wpływa gęstosć oleju w skrzyni (olej powinno się zmieniać co 2 lata również z tego powodu).
Synchronizacja 1--2--3--4 jakoś w Syrenie idzie, ale w drugą stronę to nie za bardzo. Dlatego stosujemy dodanie gazu na luzie pomiędzy ( przykładowo) biegiem 4 a biegiem 3. Jest to tzw międzygaz, znany i stosowany przy skrzyniach bez synchronizacji. Bardzo on pomaga przy schodzeniu biegami " w dół".
PS. Nie jestem pewny, ale zdaje sie ,że pierwsze 104 nie miały synchronizacji.....może sie koledzy wypowiedzą.
A tak wogóle---to przecież nie można opisywać tutaj TEORII synchronizacji skrzyni biegów !!!!! Masz to w każdej książce typu " podrecznik kierowcy III kategorii" lub w nowszych pozycjach.
Jesli masz 104 lub 105 to jest synchronizacja i wogóle się tym nie zajmuj......... W okresie zimy należy biegi wrzucać wolniej, żeby synchronizator zdążył zadziałać, bo na mrozie to on ma problemy.
104 i 105 Miały identyczne skrzynie, całkowicie zsynchronizowane.
Trzy cylindry, dwa takty, jeden samochód!
Dwa suwy w miniaturzef
Dwa suwy w miniaturzef
Oczywiście Synchronizatory są na wszystkich biegach do jazdy do przodu, bo wsteczny to tylko malutki trybik na ośce i nic więcej.Wojt pisze:Na 200% wszystkie biegi do jazdy w przód w syrenie 104 mają synchronizację.
104 i 105 mają ta samą skrzynię, 105L ma też tą samą skrzynię, tylko ma inny dekielek na którym zamontowane są wodziki, bo jak wiadomo to 105L ma biegi w podlodze, więc musi być inne "przejście"Sikor pisze:104 i 105 Miały identyczne skrzynie, całkowicie zsynchronizowane.
Pozdro
Szukam Syrenki na sprzedaż
Polecam zajrzec do Mistrza Glinki rozdział 7.1 strona 92. Jednak mnie osobiście nie wydaje się aby jedynka i wsteczny był synchronizowane owszem da się jedynę wrzucić jak się samochód toczy i to bez zgrzytów, ale wyraźnie czuć że bieg wchodzi ciężej niż pozostałe, natomiast po co u licha synchronizować wsteczny, to nie jest tir co ma ze 3 wsteczne...
bende-niebende-bende-bende-niebende-bende
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Kaa pisze:wsteczny chyba też ale nie sprawdzałem bo nigdy nie musiałem redukować do wstecznego ani z niego szybko startować
ironia w pośćie za mało wyraźna po cholere synchronizować wsteczny który stosuje się do manewrowania i jest tylko jeden
a jakby w trakcie jazdy do przodu choćby z minimalna prędkośćią dać wsteczny to skrzynia by na tylna kanape wskoczyła ponad tone skierować w przeciwnym kierunku? ukręcone półosie rozerwane przeguby albo zmielony dyfer gwarantowane
UWAGA UŻYTKOWNIK MOŻE UŻYWAĆ IRONI BEZ WCZEŚNIEJSZEGO OSTRZEŻENIA
Półosi byś raczej nie ukręcił, raczej by przeguby tylko urwał ........ "tylko" .... Tak myślę przynajmniej ......Kaa pisze:a jakby w trakcie jazdy do przodu choćby z minimalna prędkośćią dać wsteczny to skrzynia by na tylna kanape wskoczyła ponad tone skierować w przeciwnym kierunku? ukręcone półosie rozerwane przeguby albo zmielony dyfer gwarantowane
Pozdro
Szukam Syrenki na sprzedaż