Jaka jest różnica pomiędzy skrzynią z żuka a z warszawy?

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Jaka jest różnica pomiędzy skrzynią z żuka a z warszawy?

Post autor: suchar77 »

Tak jak w temacie. Znajomy dał mi 3 biegową skrzynię od żuka i nie wiem jaka jest różnica. Coś trzeba przerabiać? Dekiel jest na wodziki, ale słyszałem, że coś tam trzeba przerobić czy coś. Proszę o odpowiedź, pozdrawiam
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

W zuku jeden wodzik w kapie skierowany jest w dol a drugi w gore w warszawce obydwa do gory
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Kapiee czyli pokrywie.
Mowa o skrzyni ze zmianą cięgnami.
Bo skrzynię z lewarkiem w pokrywie to już tylko Żuk, Nysa .
3 i 4 biegowa.
Warszawa tylko 3 biegi.
motomania na luzie
suchar77
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 33
Rejestracja: 2010-05-25, 17:06
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: suchar77 »

to ten wodzik można jakoś przełożyć żeby go właściwie skierować?
Awatar użytkownika
CZESIO1958
-#Stara Gwardia
-#Stara Gwardia
Posty: 4293
Rejestracja: 2009-06-07, 19:20
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: CZESIO1958 »

Nie jestem pewny czy nie jest inaczej wygięty.
motomania na luzie
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

Poszukaj na allegro zdjec albo w google i zobaczysz roznice.Co do przerobki mozna odciac i przyspawac z drugiej strony ale razilbym zrobic to pozadnie.Fabryka tez tam spawala wiec mozna mam taki dekiel ale rowniez zuk nysa.
Awatar użytkownika
sawa
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-20, 11:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: sawa »

Marcin goni dekiel na allegro:

Obrazek
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
kapti2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1248
Rejestracja: 2009-04-25, 10:37
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kapti2 »

A ten dekiel niby nowy a slady po srubach widac no i oczywiscie po uszczelce to po co pisac ze nowy.A potem ze lezalo tyle czasu i takie tam
Awatar użytkownika
sawa
Posty: 23
Rejestracja: 2009-02-20, 11:00
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: sawa »

Twoje uwagi nie wnoszą nic do wątku. To nie ja sprzedaję tą pokrywę. Chodzi o samo zdjęcie.
"Rdza nie rzuca się tak bardzo w oczy jeśli jest wszędzie"
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

@ Kapti2 co fabryka i w którym miejscu przy pokrywie spawała? :zdziwko

Tutaj jest pokrywa z drugim układem wodzików (Żuk, Nysa):
http://olx.pl/oferta/czesci-zuk-nysa-ta ... 9BYBB.html

Pewnie da się jedno z drugim pożenić - ale kąty osadzenia "dźwigienek" na osi też są różne sama - zamiana "dźwigienek" nie wystarczy.

Edycja:
P.S. Posprawdzałem co nieco - samych żukowo - nyskowych dekielków są 3 rodzaje; Warszawa ma jeszcze inny. Różnice czasmai sa na tyle "nieistotne", że idzie je nadgonić regulacją na cięgnach - ale są. Generalnie idzie o kąt osadzenia dźwigienek na osiach i ich pozycję - w górę lub w dół.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
Maciekb
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 643
Rejestracja: 2012-04-19, 17:36
Lokalizacja: Zagnańsk

Post autor: Maciekb »

a kiedy weszła do Zuka i Nysy skrzynia 4-biegowa ? i czy od razu skończyli robić 3-biegową, czy robili obydwa typy na raz ?
Polski Fiat 125p '72
ZAZ Zaporożec 968 '77
FSO Syrena 104 '69
FSM Syrena 105 '73
FSC Star 3W200-803 '80
Wartburg 1.3 '90
Renault Safrane 3.0 RXE '94
Fiat Seicento 900 SX '99
Awatar użytkownika
eMO 1966
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 598
Rejestracja: 2006-07-12, 13:02
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: eMO 1966 »

Pierwsze "4" pojawiły się w Nysach, w drugiej połowie 1972r - i szły tylko na eksport do Niemiec (Zachodnich). Stopniowo (ale mówimy tu o prawie 10 latach) stawały się coraz powszechniejsze (inne Nysy, Zuki, Tarpan...), ale do co najmniej końca lat 80. w produkcji były oba typy skrzyń, równolegle.
"Nie skarż się na nic, czemu nie musisz się poddawać"
------------------------------------------
http://forum.polskiedostawczaki.pl/
ODPOWIEDZ