Zamiana silnika M20 na S21

Zapytania i porady techniczne
ODPOWIEDZ
Damian
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-08-25, 21:27
Lokalizacja: Szadek (łódzkie)

Zamiana silnika M20 na S21

Post autor: Damian »

Witam. Zastanawiam się nad zamianą silnika w mojej Warszawie M20. Czy dużo potrzeba przeróbek, aby wstawić silnik górnozaworowy, i czy potem jest możliwość powrotu do pierwowzoru? Czy jakieś dodatkowe podzespoły muszą być wymieniane przy takiej zamianie?
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Jeżeli masz cały osprzęt tj. gaźnik, filtr itp. to zamiana jest typu plug & play. Skrzynia i wsio pasuje. Nie wiem tylko jak z chłodnicą.
Coś nie tak z M20? Chętnie przejmę:)
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

M20 ma rurę dolotową na środku chłodnicy, s21 bardziej po stronie od kierowcy.
Damian
-#Nowy nabytek forum
-#Nowy nabytek forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-08-25, 21:27
Lokalizacja: Szadek (łódzkie)

Post autor: Damian »

A jak wygląda sprawa z mechanizmem zmiany biegów który mam przy kierownicy? Silnik ten co mam wymaga gruntownego remontu, dlatego zastanawiam się aby na jakiś czas wstawić S21 i spokojnie zająć się oryginalnym. Rozmawiałem również z mechanikiem i stwierdził, że s21 jest mniej awaryjny i będzie mniej problemów z dalszą eksploatacją
Awatar użytkownika
PONY007
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1275
Rejestracja: 2008-04-06, 12:20
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: PONY007 »

Wymień sam silnik- skrzynia biegów pasuje. Jeśli też idzie do remontu to musisz zmienić jedynie sam dekiel jeżeli kupisz z biegami w podłodze.
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

korabol pisze:M20 ma rurę dolotową na środku chłodnicy, s21 bardziej po stronie od kierowcy.
rura chłodnicy w M20 jest skierowana w stronę głowicy silnika - w dół, w s21 jest proto - w kierunku przegrody.
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

Jacek B. pisze:
korabol pisze:M20 ma rurę dolotową na środku chłodnicy, s21 bardziej po stronie od kierowcy.
rura chłodnicy w M20 jest skierowana w stronę głowicy silnika - w dół, w s21 jest proto - w kierunku przegrody.
Chłodnia M20
Obrazek


Chłodnica s21
Obrazek
Awatar użytkownika
Jacek B.
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 673
Rejestracja: 2006-05-29, 21:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jacek B. »

http://otomoto.pl/warszawa-224-C18868636.html

[ Dodano: 2011-05-16, 23:12 ]
Damian może mieć założoną od górniaka...
ta druga co dałeś foto to chyba od Żuka wąska
--o00o----'(_)'----o00o--
Awatar użytkownika
korabol
-#Junior
-#Junior
Posty: 191
Rejestracja: 2009-07-15, 16:44
Lokalizacja: LTM / UK

Post autor: korabol »

Tak zgadza się ta druga to od Żuka. Różnią się grubością.
Z chłodnicą to akurat wiem po swojej Wawce że od M20 ma trochę przesuniętą rurę bo jakiś magik wcześniej założył taką do S21 i gumowa rura łącząca silnik z chłodnicą była bardzo wygięta.
:) Ale już zmienione i po sprawie.
Tutaj trochę więcej jest opisane co trzeba zrobić. http://www.lowrider.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=6935
ODPOWIEDZ