Co to ?? Syrena 607

Materiały i informacje historyczne. Zmiany w czasie produkcji, identyfikacja części, detali,roczników, pytania o oryginalność.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
adameo2
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 1127
Rejestracja: 2008-06-09, 17:24
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adameo2 »

No to czekamy na efekty :)
Ważne byle była dobrze zrobiona, ciekawe jaki kolor będzie miała.

Zastanawia mnie jeszcze jak ów kogoś teść wszedł w posiadanie auta, pracował nad projektem?
Mercedes 200 W110 - 1965r.
Awatar użytkownika
Wartburg353
-#Junior
-#Junior
Posty: 155
Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Wartburg353 »

dobre pytanie,
albo czy posiadacz ma mozliwośc konsultować prace renowacyjne u źródła wiedzu o modelu czyli u ludzi z OBR...
bo dokumentacja moze byc tęga kicha :/
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

adameo2 pisze:Zastanawia mnie jeszcze jak ów kogoś teść wszedł w posiadanie auta, pracował nad projektem?
To wcale nie było takie trudne - OBR-y sprzedawały takie wynalazki na przetargach zakładowych. w latach 90' sam kupiłem z FSO w Warszawie żółtego analoga oraz Poloneza 1.4 Rover z 1993 roku ( seryjnie wychodziły od 1994) był na moście od zwykłego - więc miał lepsze ( mniej trwałe) przełożenie. Ludzie jak on chodził - zamykał zegar jak ta lala.
Pamiętam jak OBR sprzedawał Citroeny które przyszły do Polski na testy silników 1.9 Diesel . 1 szt. była po dachowaniu, a drugi po czołówce - kupił je znajomy tez z Zawiercia, zrobił z dwóch jednego. Było tam naprawdę dużo fajnych maszyn - wtedy wydawało mi sie że to są dziwolągi a teraz to były by okazy. :zdziwko :zdziwko
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
Merav
Posty: 1
Rejestracja: 2011-09-19, 18:06
Lokalizacja: Mlp

Post autor: Merav »

Gdzie można tą Syrenkę znaleźć teraz? Z chęcią zrobiłbym zdjęcia jeszcze w stanie oryginalnym *.*
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

ostmar pisze:
adameo2 pisze:Zastanawia mnie jeszcze jak ów kogoś teść wszedł w posiadanie auta, pracował nad projektem?
To wcale nie było takie trudne - OBR-y sprzedawały takie wynalazki na przetargach zakładowych. w latach 90' sam kupiłem z FSO w Warszawie żółtego analoga oraz Poloneza 1.4 Rover z 1993 roku ( seryjnie wychodziły od 1994) był na moście od zwykłego - więc miał lepsze ( mniej trwałe) przełożenie. Ludzie jak on chodził - zamykał zegar jak ta lala.
Pamiętam jak OBR sprzedawał Citroeny które przyszły do Polski na testy silników 1.9 Diesel . 1 szt. była po dachowaniu, a drugi po czołówce - kupił je znajomy tez z Zawiercia, zrobił z dwóch jednego. Było tam naprawdę dużo fajnych maszyn - wtedy wydawało mi sie że to są dziwolągi a teraz to były by okazy. :zdziwko :zdziwko

a co z tym twoim analogiem???? gdzie teraz się znajduje ???/
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

Sprzedałem go gosciowi do miejscowości Sokolniki - jeszcze do ok. 2000 roku widywałem go jak nim jeździł . Spróbuje sie do niego wybrać i dowiedzieć się co z nim zrobił.
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

jaki on miał silnik 1.9d z citroena ???? napend na 2 czy 4 koła ???? bo jeśli na 2 i 1,9d to prawdopodobnie ten co był w legendach z muzeum w otrębusach , nieżal ci trochę że sprzedałeś taką landryne ????
Awatar użytkownika
kryniu 2973
-#Junior
-#Junior
Posty: 105
Rejestracja: 2010-08-09, 08:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kryniu 2973 »

http://www.motoweek.pl/unikatowy-protot ... ony/54323/
syrena104bili pisze ci wyrażnie że miał silnik 1.4 rover.
„Toż dziewuszki wygody pragną, więc najlepiej Syrenkę 105 Lux. Lux - jak sama nazwa wskazuje, model luksusowy, gotów zadowolić nawet najbardziej wymagającego klienta...”
Awatar użytkownika
syrena104bili
-#Weteran
-#Weteran
Posty: 2021
Rejestracja: 2010-03-14, 15:32
Lokalizacja: Pionki

Post autor: syrena104bili »

kryniu 2973 pisze:http://www.motoweek.pl/unikatowy-protot ... ony/54323/
syrena104bili pisze ci wyrażnie że miał silnik 1.4 rover.



"sam kupiłem z FSO w Warszawie żółtego analoga {oraz} Poloneza 1.4 Rover z 1993 roku " rower to był drugi po analogu a nie analog z silnikiem rovera wyraznie pisze "oraz"
Awatar użytkownika
ostmar
-#Junior
-#Junior
Posty: 164
Rejestracja: 2009-03-05, 18:25
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: ostmar »

Chłopaki bez nerwów - trochę zeszliśmy z tematu - to jest temat o Syrenie 607 a nie o analogu . Wczoraj wykonałem parę telefonów i go namierzam - ale może założę osobny temat jak coś wyjdzie. Szczepan doczytał dokładnie Analog ( benzyna z napędem na 2) to 1 a Rover to 2. Sięgając pamięcią to były tam super Polonezy(Borewicze) przygotowane do rajdów _ klatka,całe oklejone napisami, zbiornik paliwa od WSK-i , napis na desce "po zatrzymaniu samochodu nie gasić przez 2 minuty" Ludzie ile tam było wynalazków - wtedy wydawało sie że to są bezwartościowe wynalazki - a teraz to by były Super Okazy. OCH ŻYCIE :F
Warszawa M20 1957
Warszawa 223 1971
Syrena 105 1974
Syrena 105L 1981
Awatar użytkownika
kryniu 2973
-#Junior
-#Junior
Posty: 105
Rejestracja: 2010-08-09, 08:35
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kryniu 2973 »

o kur... źle przeczytałem sorry.
Awatar użytkownika
walery
-#Youngtimer
-#Youngtimer
Posty: 378
Rejestracja: 2009-06-19, 23:58
Lokalizacja: pruszków

Post autor: walery »

Naprawde wspaniałe znalezisko, mam nadzieje że za jakis czas sptkamy się z 607-ką np na zlocie w Bielsku :)
A tymczasem może poszukamy kurołapy bosto?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
ronin2002
-#Junior
-#Junior
Posty: 110
Rejestracja: 2009-06-16, 14:27
Lokalizacja: Bristol/Tarnobrzeg

Post autor: ronin2002 »

A co z tymi nowymi zdjeciami? Wszyscy tu czekaja z niecierpliwoscia.
acke
Posty: 8
Rejestracja: 2011-09-21, 19:22
Lokalizacja: eee

Syrena 607

Post autor: acke »

Witam,
Z góry zaprzeczam wszelkim plotkom jakoby Syrena miałaby zostać sprzedana, jak i tym, że nie zdaje sobie sprawy z jej wartości. Moim celem jest jej odrestaurowanie.
Syrena nie została znaleziona w szopie tylko stała w garażu od 1974 na posesji rodzinnej. Została ona wtedy zakupiona jako "złom użytkowy". W ostatnim czasie podjąłem się jej wydobycia po tym jak została mi ona przekazana.

Proszę o wszelką pomoc w zdobyciu dokumentacji jak i dotarcia do projektantów plastycznych: Zbigniewa Wattson’a, Zygmunta Głowackiego oraz konstruktora Stanisława Łukaszewicza.

Zwracam się również z prośbą o informacje dotyczące posiadania jakichkolwiek części, które mogły by mi pomóc w przyspieszeniu prac renowacyjnych, a także o wszelkie rady w temacie odbudowy prototypu.

Zdj.: http://profile.imageshack.us/user/acke12

Kontakt: marsyr@o2.pl

Pozdrawiam
Phinek
-#Junior
-#Junior
Posty: 114
Rejestracja: 2011-01-18, 21:03
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Post autor: Phinek »

I to jest najlepsza informacja jak człowiek-źródło pojawia się na forum.

Obstawiam, że teraz przynajmniej 99,9% forumowiczów zaczyna trzymać za acke kciuki.
ODPOWIEDZ