cewki - co wybrać
cewki - co wybrać
Witam. Na razie jestem świeżakiem jeśli chodzi o różne temat co do Syreny, więc wybaczcie jeżeli zapytam o coś oczywistego. 2 lata temu kupiłem Bosto '78. Zaczynam myśleć o zrobieniu jej na tip top, a teraz jestem na etapie gromadzenia części.
Obecnie mam sytuację jak na zdjęciu- w załącznik.
Domniemam, że poprzedni właściciel dołożył dużą cewkę, bo trzecia, której nie widać, po prostu padła.
I teraz pytanie: czy iść w kierunku zakupu małych cewek, czy praktyczniej wymienić je na 3 duże?
Czytałem forum, ale nie znalazłem wypowiedzi dotyczących która z opcji jest lepsza.
Z góry dziękuję za poświęcony czas i uwagę.
Obecnie mam sytuację jak na zdjęciu- w załącznik.
Domniemam, że poprzedni właściciel dołożył dużą cewkę, bo trzecia, której nie widać, po prostu padła.
I teraz pytanie: czy iść w kierunku zakupu małych cewek, czy praktyczniej wymienić je na 3 duże?
Czytałem forum, ale nie znalazłem wypowiedzi dotyczących która z opcji jest lepsza.
Z góry dziękuję za poświęcony czas i uwagę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bosto z 78
Jeśli masz zadbany cały układ zapłonowy, czyli pożądne kable WN, sprawne świece, dobrze ustawiony zapłon, przerwy na przerywaczach itd, to małe oryginalne cewki są bardzo przyzwoitym wyborem.
Można też pokusić sie o małą modyfikację stosując moduły zapłonowe np GL 200 i cewki zapłonowe, tzw elektroniki (nisko oporowe) od poloneza. Układ pracuje bez kondensatorów, więc jedna rzecz mniej do zepsucia sie Powiększając dodatkowo przerwę na świecach, Syrena zaczyna mieć mniejszą tendencję do zalewania się, i równiej pracuje na wolnych obrotach. Ja osobiście, w swoich syrenach stosuję oba rozwiązania i nie narzekam na żadne z nich.
Najważniejsze, jak wspomniałem, to sprawny,nie zaniedbany, na bieżąco serwisowany układ. Wtedy obojętne które rozwiązanie, można powiedzieć że jest w miarę bez awaryjne.
Powodzenia
Można też pokusić sie o małą modyfikację stosując moduły zapłonowe np GL 200 i cewki zapłonowe, tzw elektroniki (nisko oporowe) od poloneza. Układ pracuje bez kondensatorów, więc jedna rzecz mniej do zepsucia sie Powiększając dodatkowo przerwę na świecach, Syrena zaczyna mieć mniejszą tendencję do zalewania się, i równiej pracuje na wolnych obrotach. Ja osobiście, w swoich syrenach stosuję oba rozwiązania i nie narzekam na żadne z nich.
Najważniejsze, jak wspomniałem, to sprawny,nie zaniedbany, na bieżąco serwisowany układ. Wtedy obojętne które rozwiązanie, można powiedzieć że jest w miarę bez awaryjne.
Powodzenia
jaki Kwidzyn toż ja ze wsi pod Kwidzynem;) Korzeniewo moje kochane spokojne
Nie wystarczy wiedzieć tylko to, że cewka jest duża. Jak zdecydujesz sie na cewki duże a całą reszte zapłonu zostawisz fabryczną to musisz mieć cewki o podobnej oporności jak małe cewki fabryczne. Duże cewki oznaczone 4226 mają mały opór (ok. 0.8Ω) i są przeznaczone do zapłonu elektronicznego więc do syreny nie bedą dobre. Fabryczna mała cewka ma coś ok 3Ω oporu. Musisz wziąc duże cewki 4220 bo mają podobny opór.
"Samochody Syrena nie są na pewno pojazdami na wskroś nowoczesnymi" mgr inż. Z. Glinka
wstaw orginalne i po problemie...
a tak po za tym poprosze o numer ramy na PW
a tak po za tym poprosze o numer ramy na PW
Twoj symbol WSK twój bak słodko zaokrąglony...
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
Dewiacji posiadania nie da się wyleczyć
mój mail:
motonita@syrena.biz
to znaczy-----na zdjęciu mało widać, ale wygląda na to, że są 2 cewki małe i 1 duża podłączona do ostatniego cylindra. I bardzo dobrze---ostatni =3 cylinder zwykle najgorzej pali więc otrzymał większą cewkę. Można i tak.......
Ogólnie, wystarczają cewki małe.
Ale jeśłi damy duże (wersja dla zapłonu tradycyjnego = Żuk-Nysa z przerywaczem mechanicznym) to będzie lepiej paliła i zmniejszy się zużycie paliwa prawie o litr.
NO ale wygląd nie będzie oryginalny===Syrena ma mieć cewki małe --tak jest w oryginale.
Ogólnie, wystarczają cewki małe.
Ale jeśłi damy duże (wersja dla zapłonu tradycyjnego = Żuk-Nysa z przerywaczem mechanicznym) to będzie lepiej paliła i zmniejszy się zużycie paliwa prawie o litr.
NO ale wygląd nie będzie oryginalny===Syrena ma mieć cewki małe --tak jest w oryginale.
- Danek__105
- -#Youngtimer
- Posty: 327
- Rejestracja: 2005-01-23, 13:55
- Lokalizacja: Szczecin
Z małymi cewkami zawsze miałem jakieś małe problemy wrzuciłem wszystkie duże i jestem mega zadowolony, nie zarzuca świec, zapominiałem co to czyszczenie świec, auto ładniej i szybciej odpala, co do spalania nie wiem pali DUŻO przy mojej jeździe . Duże mam już od 6 lat i do dnia dzisiejszego nic z nimi nie robiłem
- PawelOlesno
- -#Youngtimer
- Posty: 964
- Rejestracja: 2009-06-07, 15:25
- Lokalizacja: Olesno Śląskie
przerabiałem i małe i duże cewki
małe -duzy problem
duże -mały problem
potwierdzam słowa przedówców
duze cewki ,dostępności prawie na każdym złomie idzie wyrwać z jakiegoś wraka
małe chyba tylko do dostania w sklepie motocyklowym
a co najważniejsze TO CENA CEWEK W SKLEPIE
moje zdanie jest takie jak mam wywalić kasę za nówki cewki ,około [plus -minus ] trzysta złotych to wolę te ze złomu ,a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na ważniejsze czesci
[ale zaznaczam TO TYLKO MOJE ZDANIE
POZDRAWIAM ZAKRĘCONYCH
małe -duzy problem
duże -mały problem
potwierdzam słowa przedówców
duze cewki ,dostępności prawie na każdym złomie idzie wyrwać z jakiegoś wraka
małe chyba tylko do dostania w sklepie motocyklowym
a co najważniejsze TO CENA CEWEK W SKLEPIE
moje zdanie jest takie jak mam wywalić kasę za nówki cewki ,około [plus -minus ] trzysta złotych to wolę te ze złomu ,a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na ważniejsze czesci
[ale zaznaczam TO TYLKO MOJE ZDANIE
POZDRAWIAM ZAKRĘCONYCH
kombi
- Wartburg353
- -#Junior
- Posty: 155
- Rejestracja: 2008-03-24, 00:55
- Lokalizacja: warszawa
doświadczenia mam co prawda z wartburgiem...
na duzych miałem zdecydowamie mniej klopotów i raczej mimo ze mało orginalne skłąniam sie ku temu rozwiazaniu jesli auto ma niezawodnie pokonywać dłuższe trasy
małe nowe ze sklepu z motorkami czy to wegry czy bułgaria pomijając cene MASAKRA
po 15 km grzeja sie przerywaja G nie jazda
na duzych miałem zdecydowamie mniej klopotów i raczej mimo ze mało orginalne skłąniam sie ku temu rozwiazaniu jesli auto ma niezawodnie pokonywać dłuższe trasy
małe nowe ze sklepu z motorkami czy to wegry czy bułgaria pomijając cene MASAKRA
po 15 km grzeja sie przerywaja G nie jazda