Samoróbki
PONY, dalem wiatrak... ale niestet zaszybko on chlodzi bo 30sek woda jest calkowicie zimna.... mysle cos moze pokombnowac z napieciem by on sie obracal wolniej.. mysle tez wspawac jeszcze wiecej rur w piec by woda sie grzala szybciej. ale na tym co jest prawie raz juz zagotowalem.... podczas intensywnego i dosc dlugiego ogrzewania...
a to drugie to jest generator wodorotlenku. tzw generatoor HHO testowalem w samochodzie.. dziala...tlko tak jak mowie w ujemne temp problem z tym ze zamarza jak zostawie w samochodzie wylaczonym na dluzej..
a to drugie to jest generator wodorotlenku. tzw generatoor HHO testowalem w samochodzie.. dziala...tlko tak jak mowie w ujemne temp problem z tym ze zamarza jak zostawie w samochodzie wylaczonym na dluzej..
-
- -#Junior
- Posty: 177
- Rejestracja: 2008-12-10, 21:00
- Lokalizacja: podkarpacie
Ostatnio zmieniony 2012-03-13, 23:26 przez marcinliput, łącznie zmieniany 1 raz.
WARSZAWA 201 1962
WARSZAWA 224 1970
WARSZAWA 223 1970
POLSKI FIAT 1500 1972r
ŻUK A-03 1963
WARSZAWA 224 1970
WARSZAWA 223 1970
POLSKI FIAT 1500 1972r
ŻUK A-03 1963
Ta flaszka ciekawa
Syrena 105 naprawdę wspaniała
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#62854
Syrena R20 i remont
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewt ... ght=#68812
http://syrena.gminanekla.pl/forum/viewtopic.php?t=8762
Powiem tak, dzisiaj wytwarza się młotki aby człowiek kupił młotek, kiedyś aby kupił narzędzie dzięki któremu może wbić gwóźdź. Wiadomo brak wolnego rynku nie sprzyjał rozwojowi, ale były pewne normy. Polecam obejrzeć : link do youtube
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
Na szybko tylko napiszę, ostatnio odkryłem co mój wujek zrobił daaawno temu. W tym roku drzewa bardzo się postarały i było co zrywać.
Więc tak, z tego co zaobserwowałem: silnik i skrzynia 126p, odwrócony dyfer, zwolnice przy kołach (te zabudowane szczelnie więc nie mam zdjęć), ogólnie ładnie zredukowana prędkość. W miejscu gdzie fabrycznie w maluchu jest koło pasowe jest zrobione dodatkowe sprzęgło (126p) załączane dźwignią hamulca ręcznego, stąd za pomocą łańcuchów jest przekazywane na wał, przekładnie kątową i do kosiarki pod pojazdem- ciekawa konstrukcja noży, składają się, gdyby trafić na jakiś duży kamień. Z tyłu jest podnośnik hydrauliczny, pompę hydrauliczną zębatkową napędza rozrusznik 126p, jako rozdzielacz służy przerobiona pompa hamulcowa (rewelka! zastosuje ten pomysł u siebie). Traktor stoi na kołach do których przymocowane są koła zamachowe w celu zwiększenia masy. Piasty, hamulce to Polonez, ogólnie większość elementów to 126p/ Polonez/ 125p bo wujek w szczególności je robił. Z przodu pojazdu zamocowana jest winda (kładziona do przodu, żeby można było wjechać do garażu). Windę podnosi się ręczna wyciągarką do pionu i blokuje specjalnym rusztowaniem, całość ma 6m wysokości. Rdzeń windy to profil kwadratowy, do którego dospawana jest listwa zębata zrobiona z wyprostowanych wieńców kół zamachowych, wózek idzie do góry po tym jak "operator" kręci korbą (przekładnia z dyfra 126p), następnie całość się blokuje. Wujek cały czas mówi, że wszystko by zrobił inaczej, ale była to potrzeba chwili, więc może nie wygląda zbyt pięknie, ale sprawuje się już wiele lat. Moim zdaniem- super. Dużo pomysłów można podpatrzeć, mnie najbardziej zaskoczyła stabilność:)
Mój traktorek być może bardziej uproszczę, podoba mi się pomysł zwolnic i zachowania oryginalnej skrzyni maluch... tym bardziej, że mój traktorek będzie wyłącznie transportowy, do lekkich rzeczy.
Na razie ruszam z kompletacją. W każdym razie, jak pisałem w dziale "projekty na przyszłość" stałem się posiadaczem sporej kupki części i moja koncepcja w głowie nabiera kształtów.
Bazą jest silnik 126p FL z 94roku, silnik wczoraj odpaliłem po 6latach postoju i wydaje się być w znakomitej kondycji- całego malucha (nawet dwie sztuki ) otrzymałem za darmo więc koszta budowy drastycznie maleją, co oczywiście jeszcze mocniej mnie motywuje.
Zrobiłem małą symulację i wyszło coś takiego:
- silnik 126p
- obudowa sprzęgła 126p
- skrzynia żuk (biegi polowe)
- skrzynia żuk (biegi szosowe)
- most polonez, którego jeszcze nie mam
- zwrotnice 126p na kiwanej, sztywnej belce
- prosta, solidna rama
- pompa hydrauliczna (mam od wspomagania różne i od jelcza PZ4- chyba zbyt wielka)
- na tyle traktorka dźwig, taki jak do silników
- hak do którego będzie przyczepiana przyczepa
- całość na kołach maluch
Jeszcze chciałem się pochwalić- dorwałem ładne felgi, które chcę zamontować do mojego 126p
Maluch ma jeszcze stare zawieszenie (które właśnie się sypie- chce zdemontować i całe zregenerować) i trochę pojeździć na nowych felgach, będą pasowały do zabawki brata:)
A tu kosmetyka, stan po kupnie:
i po odpicowaniu:) (bo to nie remont)
Jeeee
Zapytacie co to ma wspólnego z samoróbką- muszę dorobić dystans do felg, zmieniający rozstaw śrub z 4x108 na 4x98 i niebawem się pochwalę:)
A Wy jak tam - produkujecie co?
Więc tak, z tego co zaobserwowałem: silnik i skrzynia 126p, odwrócony dyfer, zwolnice przy kołach (te zabudowane szczelnie więc nie mam zdjęć), ogólnie ładnie zredukowana prędkość. W miejscu gdzie fabrycznie w maluchu jest koło pasowe jest zrobione dodatkowe sprzęgło (126p) załączane dźwignią hamulca ręcznego, stąd za pomocą łańcuchów jest przekazywane na wał, przekładnie kątową i do kosiarki pod pojazdem- ciekawa konstrukcja noży, składają się, gdyby trafić na jakiś duży kamień. Z tyłu jest podnośnik hydrauliczny, pompę hydrauliczną zębatkową napędza rozrusznik 126p, jako rozdzielacz służy przerobiona pompa hamulcowa (rewelka! zastosuje ten pomysł u siebie). Traktor stoi na kołach do których przymocowane są koła zamachowe w celu zwiększenia masy. Piasty, hamulce to Polonez, ogólnie większość elementów to 126p/ Polonez/ 125p bo wujek w szczególności je robił. Z przodu pojazdu zamocowana jest winda (kładziona do przodu, żeby można było wjechać do garażu). Windę podnosi się ręczna wyciągarką do pionu i blokuje specjalnym rusztowaniem, całość ma 6m wysokości. Rdzeń windy to profil kwadratowy, do którego dospawana jest listwa zębata zrobiona z wyprostowanych wieńców kół zamachowych, wózek idzie do góry po tym jak "operator" kręci korbą (przekładnia z dyfra 126p), następnie całość się blokuje. Wujek cały czas mówi, że wszystko by zrobił inaczej, ale była to potrzeba chwili, więc może nie wygląda zbyt pięknie, ale sprawuje się już wiele lat. Moim zdaniem- super. Dużo pomysłów można podpatrzeć, mnie najbardziej zaskoczyła stabilność:)
Mój traktorek być może bardziej uproszczę, podoba mi się pomysł zwolnic i zachowania oryginalnej skrzyni maluch... tym bardziej, że mój traktorek będzie wyłącznie transportowy, do lekkich rzeczy.
Na razie ruszam z kompletacją. W każdym razie, jak pisałem w dziale "projekty na przyszłość" stałem się posiadaczem sporej kupki części i moja koncepcja w głowie nabiera kształtów.
Bazą jest silnik 126p FL z 94roku, silnik wczoraj odpaliłem po 6latach postoju i wydaje się być w znakomitej kondycji- całego malucha (nawet dwie sztuki ) otrzymałem za darmo więc koszta budowy drastycznie maleją, co oczywiście jeszcze mocniej mnie motywuje.
Zrobiłem małą symulację i wyszło coś takiego:
- silnik 126p
- obudowa sprzęgła 126p
- skrzynia żuk (biegi polowe)
- skrzynia żuk (biegi szosowe)
- most polonez, którego jeszcze nie mam
- zwrotnice 126p na kiwanej, sztywnej belce
- prosta, solidna rama
- pompa hydrauliczna (mam od wspomagania różne i od jelcza PZ4- chyba zbyt wielka)
- na tyle traktorka dźwig, taki jak do silników
- hak do którego będzie przyczepiana przyczepa
- całość na kołach maluch
Jeszcze chciałem się pochwalić- dorwałem ładne felgi, które chcę zamontować do mojego 126p
Maluch ma jeszcze stare zawieszenie (które właśnie się sypie- chce zdemontować i całe zregenerować) i trochę pojeździć na nowych felgach, będą pasowały do zabawki brata:)
A tu kosmetyka, stan po kupnie:
i po odpicowaniu:) (bo to nie remont)
Jeeee
Zapytacie co to ma wspólnego z samoróbką- muszę dorobić dystans do felg, zmieniający rozstaw śrub z 4x108 na 4x98 i niebawem się pochwalę:)
A Wy jak tam - produkujecie co?
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
::::Szkoda tego Malucha trzeba go RATOWAĆ!!!!!!!!!!!!PONY007 pisze:Bazą jest silnik 126p FL z 94roku, silnik wczoraj odpaliłem po 6latach postoju i wydaje się być w znakomitej kondycji- całego malucha (nawet dwie sztuki ) otrzymałem za darmo więc koszta budowy drastycznie maleją, co oczywiście jeszcze mocniej mnie motywuje.
::::Poradnik kompleksowej wiedzy syrenkowej ==UZUPEŁNIENIE GLINKI::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
===> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/SYRENA <===
::::Najljepsze jest nalanie do pełna w progi łoju baraniego na gorąco::::
Ten pomysł przepadł najpierw z powodu założonego chłodzenia cylindrów powietrzem- za mała odległość pomiędzy tulejami, a potem po zmianie koncepcji na chłodzenie cieczą z powodu zbyt dużej ingerencji w blok (cylindry miały być wkręcane do bloku śrubami montowanymi właśnie od strony bloku- w tym miejscu blok należało frezować i to za bardzo obniża jego wytrzymałość.
Teraz razem z uczelnią buduję nową głowicę, ale będzie to głowica robiona od podstaw (nie adaptowana), całkowicie przystosowana do fabrycznych szpilek, chłodzona powietrzem na bazie elementów fabrycznej głowicy Fiata Bravo (prowadnice, gniazda itp) wykonana jako odlew i obrobiona w technologii CNC, na obecną chwilę w dalszym ciągu pojawiają się problemy wytrzymałościowe (wszystko na tle odprowadzania ciepła)- ale są jak najbardziej do pokonania, dodatkowo pojawił się zamysł częściowego chłodzenia głowicy cieczą. Głowica jest modelowana w CADzie, żeby trochę zaoszczędzić na drukowaniu 3D, jej prototyp (model montażowy) drukuję, nanoszę na gruby karton i tak, warstwa po warstwie powstaje coś namacalnego, co można przykręcić do silnika i zobaczyć... o kurde, tego nie przemyślałem:)
Adaptowana głowica - ogromna ilość przeróbek, naginanie zasad i jakości, wybuch silnia psuł by cały wysiłek, bo zmiany są wszędzie
Nowa głowica- raz, a dobrze - miejmy nadzieję:) montaż do każdego silnika z podstawowymi jedynie przeróbkami
Teraz razem z uczelnią buduję nową głowicę, ale będzie to głowica robiona od podstaw (nie adaptowana), całkowicie przystosowana do fabrycznych szpilek, chłodzona powietrzem na bazie elementów fabrycznej głowicy Fiata Bravo (prowadnice, gniazda itp) wykonana jako odlew i obrobiona w technologii CNC, na obecną chwilę w dalszym ciągu pojawiają się problemy wytrzymałościowe (wszystko na tle odprowadzania ciepła)- ale są jak najbardziej do pokonania, dodatkowo pojawił się zamysł częściowego chłodzenia głowicy cieczą. Głowica jest modelowana w CADzie, żeby trochę zaoszczędzić na drukowaniu 3D, jej prototyp (model montażowy) drukuję, nanoszę na gruby karton i tak, warstwa po warstwie powstaje coś namacalnego, co można przykręcić do silnika i zobaczyć... o kurde, tego nie przemyślałem:)
Adaptowana głowica - ogromna ilość przeróbek, naginanie zasad i jakości, wybuch silnia psuł by cały wysiłek, bo zmiany są wszędzie
Nowa głowica- raz, a dobrze - miejmy nadzieję:) montaż do każdego silnika z podstawowymi jedynie przeróbkami
Robota musi być wykonana dobrze, a nie źle!
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz
http://odrdzewiacz.fora.pl/
Forum ODRDZEWIACZ pojazdy zabytkowe- rzemiosło, fotoporadniki, techniki renowacji,odnawianie krok po kroku, remonty, technologie www.facebook.com/ForumOdrdzewiacz